دانلود کتاب صوتی شاهین مالت‎‎ با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شاهین مالت‎‎ اثر دشیل همت

دانلود و خرید کتاب صوتی شاهین مالت‎‎

نویسنده:دشیل همت
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شاهین مالت‎‎

کتاب صوتی شاهین مالت‎‎ نوشتهٔ دشیل همت و ترجمهٔ محمود گودرزی است. تایماز رضوانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی یک رمان جنایی - پلیسی است.

درباره کتاب صوتی شاهین مالت‎‎

کتاب صوتی شاهین مالت،‎‎ رمانی نوشتهٔ دشیل همت، جنایی‌نویس امریکایی است که بسیاری به او لقب «پدر رمان سیاه» را داده‌اند. این لقب اولین‌بار به‌وسیلهٔ مجلهٔ نیویورک‌تایمز و در زمانِ حیات نویسنده به او داده شد. شاهین مالت که در سال ۱۹۲۹ منتشر شد، قبلاً به‌صورت سریالی در مجلهٔ بلک مسک به چاپ می‌رسید. در این رمان صوتی، «خانم واندرلی» فردی به نام «سم اسپید» را استخدام کرده تا خواهر گمشده‌اش را بیابد. خواهر واندرلی همراه پسری به اسم «فلوید ترسبی» فرار کرده است. رازی دربارهٔ خانم واندرلی در این میان فاش می‌شود که همه‌چیز را دست‌خوش تغییر می‌کند. زمانی که همکار اسپید در حال تعقیب ترسبی کشته می‌شود، او خود را در مهلکه‌ای گرفتار می‌بین؛ او حالا هم شکار است و هم شکارچی.

از روی کتاب شاهین مالت ۳ فیلم ساخته شده است. ۲ فیلم اول با نام‌های «زن شیطانی» (۱۹۳۱) و «شیطان با یک زن ملاقات کرد» (۱۹۳۶)، هر ۲ در گیشه شکست سختی خوردند. سال ۱۹۴۱ بود که فیلم معروف «شاهین مالت» با بازی «همفری بوگارت» و کارگردانی «جان هیوستون» ساخته شد؛ فیلمی که جزو آثار کلاسیک سینمای پلیسی است.

شنیدن کتاب صوتی شاهین مالت‎‎ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر امریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دشیل همت

ساموئل دشیل همت زادهٔ ۱۸۹۴ و درگذشتهٔ ۱۹۶۱، نویسندهٔ رمان‌های پلیسی در مریلند به دنیا آمد و در بالتیمور و فیلادلفیا بزرگ شد. او مدرسه را تمام نکرد و برای کمک به خانواده از ۱۴سالگی مشغول کار شد. او در ۲۱سالگی به استخدام پینکرتون (آژانس تحقیقاتی) درآمد. در جنگ جهانی اول به سل مبتلا شد، اما در جنگ دوم هم شرکت کرد. او به‌عنوان یک مأمور مؤسسهٔ پینکرتون تخیل خود را قوی کرد. حوادثی چون قتل «فرانک لیتل»، پایه‌گذار کارگران صنعتی جهان باعث شد، دشیل همت فضای خشن آن دوران را بازسازی کند و داستان «خرمن سرخ» را بنویسد.

این نویسندهٔ امریکایی در سال ۱۹۲۲ برای مجلهٔ «ماسک سیاه» با نام مستعار «پیتر کالیسنون» نوشتن را شروع کرد و بعدها اسم «دشیل همت» را جایگزین اسم مستعار خود کرد. فضای بیشتر داستان‌های همت، شهر سانفرانسیسکو است؛ شهری که او به‌خوبی آن را می‌شناخت. اگر او به آپارتمانی در خیابان‌های این شهر اشاره می‌کرد، این آپارتمان واقعاً وجود داشت و چه‌بسا هم‌اکنون نیز وجود دارد. دشیل همت داستان‌های کوتاه زیادی در مجلهٔ «بلک ماسک»چاپ کرد و در همین مجله بود که رفته‌رفته شخصیت‌های داستانی‌اش را شناخت و پایه‌گذار نوعی از «ادبیات سیاه» شد که شخصیت‌های اصلی آن از بطن جامعه بودند و همان‌قدر که پیروز می‌شدند، شکست هم می‌خوردند.

داشیل همت را مرد تناقضات می‌نامند؛ مرد مشهور و درعین‌حال گوشه‌گیر، یک نویسندهٔ موفق که دیگر نیازی به نوشتن نمی‌دید، یک مارکسیست که در ۲ جنگ جهانی به‌نفع کشورش دواطلبانه شرکت کرد، ثروتمندی ورشکسته و مردی که زندان را به لودادن اسم رفقایش در جریان مک‌کارتیسم ترجیح داد. زندان مشکلات حقوقی زیادی برای او که دارندهٔ لقب «پدر رمان سیاه» بوده است، درست کرد.

دشیل همت در سال ۱۹۶۱ در فقر مطلق درگذشت. «شاهین مالت» یکی از رمان‌های اوست.

نظرات کاربران

mori1963
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

از بهترین کارهای ادبیات نوآر که شروع ریل گذاری ژانر نوآر در سینما هم با همین اثره.

AS4438
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

عالی بود، گویندگی آقای رضوانی دراین کتاب هم عالی بود چندکتاب قبل که ازایشون گوش کردم خیلی خوب بیان نکرده بودند، فیلم این کتاب راهم سالها قبل دیده بودم ،شاهینی تقلبی که چندنفربخاطربدست آوردنش کشته شدند، جالب بود.

کاربر ۵۳۲۱۵۸۰
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

ای کاش حافظم پاک میشد دوباره میتونستم بخونم

p.kh
۱۴۰۲/۰۶/۱۴

داستان خیلی قشنگ وپر چالشی داره گویندگی عالی کاملا مثل یک فیلم سینمایی بود .

کاربر 5974474
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

فقط اجرای آقای رضوانی خیلی عالیه وگرنه داستان جالبی نبود

زمان

۹ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۵۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۵۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
۵۳,۰۰۰
۵۰%
تومان