دانلود کتاب صوتی اثر سایه با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اثر سایه اثر دبی فورد

دانلود و خرید کتاب صوتی اثر سایه

نویسنده:دبی فورد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اثر سایه

خلاصهٔ کتاب صوتی اثر سایه نوشتهٔ دبی فورد و ترجمهٔ رضا اردلان است. مصطفی طالبیان مقدم گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شنیدار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی درمورد کشف قدرت پنهان درون سخن گفته است.

درباره کتاب صوتی اثر سایه

برای قرارگرفتن در نور، باید به دل تاریکی بروید. خلاصهٔ کتاب صوتی اثر سایه می‌گوید که شناخت کامل انسان مانند پاگذاشتن به یک قصر بزرگ است؛ قصری که راهروهای پیچ‌درپیچ، سراها و اتاق‌های بسیاری دارد. در این خلاصه‌‌کتاب قرار است فانوسی در دست بگیریم و به تمام اتاق‌ها و کنج‌های این قصر سرک بکشیم. گاه لازم است بعضی کنج‌ها را گردگیری کنیم و اسباب و اثاثیه‌ آن را از نو بچینیم. در حین این کار خاطرات، تصاویر و افکار زیادی را که مربوط به خودمان است و تا حالا آن‌ها را ندیده‌ بودیم، کشف خواهیم کرد.

تصور کنید یکی از اتاق‌های قصر شما، تالار آیینه است. آنجا می‌روید و خودتان را تماشا می‌کنید. چنانچه در یک اتاق پوشیده از آیینه قرار بگیرید، دیگر خبری از سایه نخواهد بود. سایه اصطلاحی است که روان‌شناس معروف گوستاو یونگ، به بخش‌های تاریک و مطرود آدمی داده است. طبق این رویکرد، ما آن دسته از ویژگی‌هایی را که از نظر دیگران منفی هستند، در خود سرکوب می‌کنیم؛ در حقیقت سایه‌ها نمی‌گذارند ما با تمام وجود خود زندگی کنیم. در خلاصه‌‌کتاب صوتی «اثر سایه» نوشتهٔ دبی فورد متوجه می‌شویم که چه مواقعی در حال تقویت سایه هستیم. بسیاری از افراد از وجود سایه بی‌اطلاع هستند؛ آن‌ها در بی‌خبری کامل، روزبه‌روز سایهٔ خود را بزرگ‌تر می‌کنند تا وقتی که دیگر هیچ نوری به درونشان راه پیدا نمی‌کند. هدف کتاب «اثر سایه»، جلوگیری از رسیدن هر کسی به این مرحله است؛ چراکه برای داشتن یک زندگی سالم و سعادتمند می‌بایست یک‌سره در نور باشیم.

شنیدن کتاب صوتی اثر سایه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دبی فورد

دبی فورد در یک اکتبر ۱۹۵۵ به دنیا آمد. او نویسنده، مدرس، معلم و سخنران شناخته‌شدهٔ آمریکایی است که بیشترین شهرت خود را برای کتاب «نیمهٔ تاریک جویندگان نور» (The Dark Side of the Light Chasers) به دست آورد. او مسیر خود را با نگارش چندین کتاب دیگر ادامه داد. کتاب‌های «جدایی معنوی»، «چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند»، «پاک‌سازی آگاهی: برنامه‌ای در بیست‌ویک روز برای ارتباط با مقصود جان» و...، میلیون‌ها نسخه به فروش رفته و به زبان‌های زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند.

دبی فورد، افزون بر نوشتن، کارگاه‌های آموزشی «فرآورش سایه» را به‌میزبانی رادیو و تلویزیون برگزار و نیز «مؤسسهٔ تحول آموزشی فورد» را تأسیس کرد. طی ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای، او به ارائهٔ کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی در سراسر ایالات‌متحدهٔ آمریکا و آموزش مربیان برای ارائهٔ کارگاه آموزشی «فرآورش سایه» می‌پرداخت. او در برنامه‌های تلویزیونی گوناگونی (همچون برنامهٔ «اپرا وینفری») حضور پیدا می‌کرد. برخی از کتاب‌های دیگر این نویسنده عبارت هستند از: «در آغوش سایهٔ خود»، «نیمهٔ تاریک وجود»، «بهترین سال زندگی شما»، «راز سایه»، «سؤال‌های درست»، «شجاعت: غلبه بر ترس و برافروختن اعتمادبه‌نفس»، «وجود مقدس شما: کشف نور درون».

دبی فورد در ۱۷ فوریه ۲۰۱۳ درگذشت. 

بخشی از کتاب صوتی اثر سایه

«یونگ فقط سایه را به ما معرفی نکرد، بلکه کار بزرگ‌تر او این بود که انسان را متوجه اشتراک خود با دیگران کرد. برای اینکه به پرسش «من کیستم؟» جواب دهیم، لازم است سؤال دیگری از خودمان بپرسیم: «ما کیستیم؟»

از نظر یونگ، هر کسی در ارتباط با دیگران یک «خود» خلق می‌کند. نوع بشر تنها مخلوقی است که می‌تواند یک «خود» خلق کند. ما بدون «خود» به دنیا می‌آییم و سپس شروع به ساختن خودمان می‌کنیم. ما خودمان را در تنهایی نمی‌سازیم، بلکه در ارتباط با دیگران و جهان ساخته می‌شویم. به همین علت هر یک از ما نمی‌توانیم بگوییم که از ریشه‌هایی متفاوت ساخته شده‌ایم. در واقع انسان برای اینکه شکل بگیرد، خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

حالا که متوجه «خود» شده‌ایم، باید گفت که ما همواره در تلاش برای پایدار کردن خود هستیم. بحران‌های روحی و جسمی، شخصی و جمعی تنها یک چیز را نشانه می‌گیرند و آن «خود» است. یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: «روح خم می‌شود، ولی هرگز نمی‌شکند!» و این بزرگ‌ترین شانسی است که داریم.

فروید روانشناس معروف، با مطالعهٔ روان آدمی آن را به دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه تقسیم کرد و ناخودآگاه را گنجینه تمام چیزهایی دانست که مربوط به «خود» هر کسی است، اما یونگ شاگرد فروید، نظر دیگری داشت؛ او معتقد بود ناخودآگاه انسان، یک مسئله فردی و مربوط به «من» نیست، بلکه ناخودآگاه درباره «ما» است. او اینگونه توضیح می‌دهد که ریشهٔ تمام افکار و انگیزه‌های هر فرد، به نسل‌های قبلی بشر مربوط می‌شود؛ به عبارتی ناخودآگاه انسان در طول تاریخ شکل گرفته است. بنابراین ما صاحب یک «ناخودآگاه جمعی» هستیم.»

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

زیبا
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

ف‌ق العاده بود

زمان

۵۰ دقیقه

حجم

۴۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۰ دقیقه

حجم

۴۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان