دانلود کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن با صدای مهران نوروزی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن اثر ویلیان اروین

دانلود و خرید کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

معرفی کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن نوشتهٔ ویلیان اروین و ترجمهٔ شادی نیک رفعت است. مهران نوروزی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی یکی از کتاب‌های «مجموعۀ خرد و حکمت زندگی» است. با این کتاب درخواهیم یافت که وقتی سازوکار آزمون رواقی را به کار می‌بریم، هم اوقاتمان خوش‌تر می‌گذرد، هم زندگی‌مان زیباتر می‌شود و هر زمان هم که وقت رفتن باشد، مرگی بهتر خواهیم داشت.

درباره کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن می‌کوشد نشان دهد که فلسفۀ رواقی در قرن ۲۱ چه شکلی دارد. این کتاب صوتی، حاوی پیشنهادات و آرای فیلسوفان رواقیِ قرن ۲۱ است. نویسنده این نظرات را با پژوهش‌های صورت‌گرفته در روان‌کاویِ اواخر قرن بیستم در هم می‌آمیزد. او باور دارد که فلسفۀ رواقی می‌تواند مانند یک ابزار باشد؛ ‌ابزاری همچنان سودمند که در زندگی‌های مدرن هم به کار می‌آید. کتاب با شرح و گسترش انواع مشکلاتی که در معرضشان هستیم و نیز به شرح واکنش‌های معمولمان به آن‌ها آغاز می‌شود؛ پس از آن به روان‌شناسیِ مشکلات پرداخته شده است. چرا احساساتمان این‌قدر درگیر مشکلات می‌شود؟ چطور می‌شود مشکلات را نه تجربه‌هایی نافرجام که به‌دیدهٔ آزمونی برای سنجش انعطاف‌پذیری و ذکاوتمان ببینیم؟ این رویکرد تأثیر شگرفی بر واکنش ما به مشکلات دارد. به‌جای آنکه عصبانی و مضطرب شویم، در نهایتِ تعجب می‌بینیم در برابر آن چالشی که مشکلْ پیش پایمان گذاشته، مشتاقانه قد علم کرده‌ایم.

این کتاب ضوتیْ فلسفه را ساده نمی‌کند؛ بلکه از ابهتِ هراس‌آورِ فلسفه می‌کاهد. این کتاب صوتیْ پیشنهادی است برای ‌«تفکر»، دعوت به اندیشیدن در زندگیِ روزمره و تأمل در مسائلی که هرروزه با آن مواجهیم، اندیشیدن به غایت و معنای زیستن، لذات دنیا، تنهایی، عشق، دوستی و غیره. می‌خواهیم کتاب‌ها نقطهٔ عزیمتی باشند برای فکرکردن به پرسش‌های ازلی - ابدیِ انسانی و همچنین تعمق در خوشی‌ها و مصائب انسانی که در این گوشهٔ جهان و در این جای تاریخ پدیدار شده است.

شنیدن کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

«زندگی گاه آرام پیش می‌رود ـ‌گاهی حتی فوق‌العاده بی‌دردسر سپری می‌شودــــــ که ناغافل سروکلهٔ مشکل پیدا می‌شود. سرکار، وقتِ بازی، در خانه، و گاهی هم مثل آن روز در فرودگاه می‌تواند در حین سفر رخ نماید. ممکن است اصلاً نتوانید به قول و قرارهایتان برسید و مجبور شوید ازنو برنامه‌ریزی کنید.

چیز عجیبی نیست که در روزی عادی هم دردسرهایی پیش بیاید. انگشت پایتان را به‌جایی بکوبید یا نان تست صبحانه را بسوزانید. وسط باران بدون چتر بمانید یا در راه اداره در ترافیک وحشتناکی گیر کنید. اما به اینها می‌گویند خرده‌مشکل‌های زندگی، دردسرهای کوچکی که وقفه ایجاد می‌کنند. مبتلا شدن به آنفولانزا خب مثلاً مشکل جدی‌تری‌ست، به‌خصوص اگر تا چند روزی از کار و زندگی بیفتیم. ناگهان از کار بیکار شدن هم بی‌شک از مشکلات بزرگ است چون وادار می‌شویم همهٔ برنامه‌های ماه‌های آتی را تغییر دهیم. البته مرگ همسر، ابتلا به بیماری لاعلاج، یا حبس رفتن برای جرمی که مرتکب نشده‌ایم ــــــ یا شاید هم شده‌ایم‌ــــــ همه مصائبی‌اند که بار ناخوشایندی و حزنشان خیلی سنگین‌تر است.

شاید فکر کنید این که عاقبت همه می‌میریم از آن دست مصائب هولناک باشد. البته مهم است که بعدِ مرگ چه اتفاقی می‌افتد. فرض کنید زندگیِ بعد از مرگ وجود ندارد. در این‌صورت بازماندگان بیشتر اذیت می‌شوند،‌ تا خودمان. از همهٔ این‌ها گذشته،‌ اگر زندگیِ بعدازمرگی در کار نباشد، دیگر لازم نیست نگران تغییرِ برنامه‌ها باشیم؛ مرگمان می‌شود حُسن ختام برنامه‌ها؛ نقطه.

اما اگر زندگیِ بعدازمرگی هست، می‌شود مرگ را هم مشکل به‌شمار آورد. اگر تناسخی در کار باشد، ممکن است باز هم در هیئت انسانی به این دنیا بازگردیم، که در این‌صورت مرگ هم می‌شود صرفاً پلی به زندگیِ دیگر با مشکلاتی دیگر، که این خودش باز معضل دیگری‌ست. و اگر نه در هیئت انسانی، که به‌فرض در قالب پشه‌ای به این دنیا بازگردیم، با مشکلات بی‌شماری روبه‌رو خواهیم شد ـ‌هرچند قوهٔ تفکرمان در مقام یک پشه مصائب چندانی را در نمی‌یابد.

مع‌الوصف،‌ فرض کنید در زندگیِ پس از مرگ خبری از تناسخ نیست؛ انگار فقط ادامهٔ هستیِ خودمان باشد. اگر زندگیِ پس از مرگ در جهنم سپری شود،‌ مرگ یعنی مشکلی به‌غایت بزرگ. اگر هم قرار به زندگی در بهشت باشد،‌ مرگ چیزی نیست جز تحول و تطوری شگرف ـ‌و زندگی کمافی‌سابق درجریان و روبه‌جلوست‌ــــــ همچون گذاری مبارک است به وجودی بس والاتر.

گذشته از این‌که شادکامی آنجا اساساً چطور و چقدر می‌پاید؛ مسئله این است که وقتی به بهشت می‌روی،‌ وجود و شخصیتت را هم با خودت می‌بری ـ‌که یعنی احتمالاً آن خصیصهٔ قدردان نبودن و پیش‌پاافتاده دیدنِ همه‌چیز را هم با خود داری. چیزی نمی‌گذرد که کمال و بی‌نقصیِ بهشت هم برایمان عادی می‌شود، و برای همین دیگر چیز خوشحال‌کننده‌ای نیست. چه‌بسا حکمت بی‌کران خداوند اقتضا کند در بهشت هم مشکلات کوچکی پیش بیاید تا کمتر لوس و ننر شویم.

به همین صورت هم شیطان ـ‌اگر وجود داشته باشدــــــ احتمالاً می‌فهمد جهنمی که مشکل به آن راه یابد بسیار جهنمی‌تر است از جهنمِ بی‌مشکل. برای همین هم می‌کوشد دوزخیان را از یأس و نومیدی رها کند. او مخصوصاً گهگاهی کورسوی امیدی نشان می‌دهد، بعدش هم مشکلی پیش پایشان سبز می‌کند و امیدشان را ناامید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۳۶۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۳۶۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان