دانلود کتاب صوتی خطای دکارت با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خطای دکارت اثر آنتونیو داماسیو

دانلود و خرید کتاب صوتی خطای دکارت

معرفی کتاب صوتی خطای دکارت

کتاب صوتی «خطای دکارت» نوشتهٔ آنتونیو داماسیو با ترجمهٔ رضا اردلان و گویندگی مصطفی طالبیان مقدم توسط نشر شنیدار منتشر شده است. این کتاب که خلاصه‌ای از کتاب اصلی است، به ما نشان می‌دهد که خرد، احساس و مغز انسان پیوندی نزدیک با هم دارند.

درباره کتاب صوتی خطای دکارت

از گذشته تا به امروز به ما آموزش داده‌اند که تصمیم‌های درست از یک مغز آرام بیرون می‌آید و احساسات و خرد هیچ‌گونه سازگاری با هم ندارند. ما با این باور خو گرفته‌ایم که سازوکارهای خِرد در قسمت مجزایی از ذهن وجود دارد؛ جایی که احساسات نباید به آن راه پیدا کند، انگار که سیستم‌های نورونی مجزایی برای خرد و احساسات در مغز وجود دارد. این دیدگاه، باور سنتی در مورد رابطه‌ٔ بین خرد و احساس از نظر ذهنی و عصب‌شناختی است.

موضوع خلاصه‌ کتاب صوتی «خطای دکارت»، چگونگی رابطه‌ٔ بین مغز و بدن و همچنین رابطه‌ٔ بین خرد و احساس است. همان‌ طور که خواهیم دید، هیچ یک از این دوگانه‌ها در برابر موشکافی‌های علمی دوام نمی‌آورند. مغز، بدن، خرد و احساس به شکلی ناگسستنی در یک شبکهٔ انسانی به هم پیوند خورده‌اند. آنتونیو داماسیو نویسنده‌ٔ کتاب «خطای دکارت»، این نگاه سنتی در مورد ماهیت خِرد انسان را به چالش کشیده و فرضیهٔ خاص خودش را مطرح می‌کند و به ما می‌آموزد که چگونه نگاه جدیدی به مغز انسان داشته باشیم.

کتاب صوتی خطای دکارت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی و کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی خطای دکارت

«ذهن و بدن یکی از قدیمی‌ترین دوگانه‌های رایج در تفکر غربی است. درحال‌حاضر نام فیلسوف فرانسوی قرن هفدهم میلادی، رنه دکارت تداعی‌گر این دوگانه شده است. دکارت می‌گفت ذهن و بدن دو جوهر مستقل و متمایز از هم هستند؛ بنابراین جدایی ذهن و بدن به «دوگانه‌گرایی دکارتی» معروف است.

البته بی‌انصافی است که این دوگانه را فقط به دکارت نسبت دهیم. در واقع این دوگانه به دوران یونان باستان برمی‌گردد. در آن زمان فیلسوفی به نام افلاطون بر قدرت ذهن انسان تأکید داشت و معتقد بود یافته‌هایی که ریشه در خِرد انسان دارد، به حقیقت نزدیک‌تر است. در مقابل، شاگردش ارسطو برای تجربه‌ی زیسته‌ی انسان ارزش بیشتری قائل بود و باور داشت که برای رسیدن به حقیقت باید از حواس خود استفاده کنیم.

بنابراین از نظر تاریخی، دوگانه‌ ذهن و بدن پیوند بسیار نزدیکی با دوگانه‌ای دیگر به نام خرد و احساس داشته است. در اینجا منظور از احساس، همان حالات شادی، غم، خشم، یا ترس است که در اصطلاح روانشناسی عواطف یا هیجانات نامیده می‌شود. می‌گویند خِرد قلمروی ذهن است که در سطح‌ بالاترین و منطقی‌ترین قسمت مغز عمل می‌کند. در مقابل، هیجانات به قلمروی سطح‌ پایین مغز مربوط بوده و با شور و اشتیاق‌های غیرمنطقی و آشفته‌ی بدن در ارتباط است. در واقع ذهن فقط محصول مغز انسان است، اما این دوگانه‌گرایی‌ها به صورت‌های مختلفی تا امروز ادامه داشته است. برخی از دانشمندان مغز را از سایر اندام‌های بدن جدا کرده و همچنان از جدایی خرد و احساس صحبت می‌کنند.»

نظرات کاربران

Hrezapour.ir
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

اگه اثار استرنبرگ و تاگارد ویا فردنبرگ رو بخونید این کتاب پیشگفتار شون هم نمیشه

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۴۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۴۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان