دانلود کتاب صوتی سیمای دو زن با صدای راضیه هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سیمای دو زن اثر علی‌اکبر سعیدی سیرجانی

دانلود و خرید کتاب صوتی سیمای دو زن

معرفی کتاب صوتی سیمای دو زن

کتاب صوتی سیمای دو زن نوشتهٔ علی اکبر سعیدی سیرجانی است. راضیه هاشمی و رضا عمرانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی درمورد شخصیت‌های «شیرین» و «لیلی» در خمسه‌ٔ نظامی گنجوی است.

درباره کتاب صوتی سیمای دو زن

کتاب صوتی سیمای دو زن اثری است نوشتهٔ علی اکبر سعیدی سیرجانی که در ۳ بخش به مقایسهٔ داستان‌های «خسرو و شیرین» و «لیلی و مجنون» از خمسهٔ نظامی پرداخته است. در بخش نخست و مقدمهٔ کتاب صوتی حاضر، این مقایسه با بیان شباهت‌ها و تفاوت‌های رو شخصیت «لیلی» و «شیرین» و همچنین «قیس» و «خسرو» صورت گرفته است و به‌طور کلی کیفیت و نوع عشق این ۲ زوج، نحوهٔ شکل‌گیری این عشق و شرایط حاکم بر جامعه که در نهایت سرنوشت‌های متفاوتی را برای زنان قصه رقم زده، بررسی شده است. مقدمهٔ اثر ص.تی حاضر، بخش مهم و جذاب این کتاب است که با نگاه نکته‌سنج و دقیق نویسنده به رشتهٔ تحریر درآمده است. اشراف «علی‌اکبر سعیدی سیرجانی» به داستان‌های یادشده سبب می‌شود تا درک عمیق‌تری از این ۲ قصهٔ مشهور ایرانی برای مخاطب پدید آید. او حتی با دلایل منطقی قسمت‌های اصلی داستان را از بخش‌های اضافه‌شده که منجر به تحریف داستان نظامی در قرون بعد شد، به زیبایی جدا کرده است؛ «علی‌اکبر سعیدی سیرجانی» همچنین تحلیل جالبی از جامعهٔ لیلی‌پرور و جامعهٔ شیرین‌پرور ارائه کرده که علاوه بر ایجاد جذابیت در خوانش این اثر صوتی، حاوی نکات آموزنده و تربیتی والایی است.

بخش دوم اثر خلاصهٔ داستان خسرو و شیرین و بخش سوم، چکیده‌ای از داستان لیلی و مجنون است و در انتهای کتاب صوتی «سیمای ۲ زن» ابیاتی که در کتاب آمده، معنی شده تا افرادی که تسلط بالایی به ادبیات ندارند هم از مطالب این اثر بهره‌مند شوند.

شنیدن کتاب صوتی سیمای دو زن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات کلاسیک ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی اکبر سعیدی سیرجانی

علی‌اکبر سعیدی سیرجانی ۲۰ آذر ۱۳۱۰ در سیرجان به دنیا آمد و ۶ آذر ۱۳۷۳ در تهران درگذشت. او ادیب، پژوهشگر، نویسنده و فعال سیاسی و از منتقدان جمهوری اسلامی پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود. سعیدی سیرجانی پس از تحصیل در دورهٔ دبستان در زادگاهش در سال ۱۳۲۷ برای ادامه تحصیل وارد دانشسرای مقدماتی کرمان شد. در سال ۱۳۳۰ برای تحصیل در رشتهٔ فلسفه به دانشگاه تهران رفت و هم‌زمان با پایان تحصیلش پدر خود را از دست داد. پس از چند سال تدریس در مناطق سیرجان و بم به تهران رفت و نخستین همکاری‌های خود را با «معین» برای لغت‌نامهٔ دهخدا آغاز کرد. او از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۷ با بنیاد فرهنگ ایران همکاری و تدوین واژگان قسمت حرف میم از لغت‌نامه را بر عهده داشت. او با ارائهٔ مقالات فرهنگی در مجلاتی چون «نگین» و «بامشاد» به نقدهایی سیاسی می‌پرداخت. مجموعه مقالات او در کتاب‌هایی با عناوین «شیخ صنعان»، «در آستین مرقع» و «ای کوتاه‌آستینان» به چاپ رسید که بعدها ممنوع شدند. کتاب‌های او به جز معدودیْ در شمار کتاب‌های گمراه‌کننده درآمده‌اند و ممنوع‌الطبع به‌شمار رفته‌اند.

بخشی از کتاب صوتی سیمای دو زن

 دختری سرشناس یکه و تنها بر پشت اسب می نشیند و بی هیچ ملازم و پاسداری از ناف ارمنستان تا قلب تیسفون می تازد و وقتی که محروم از دیدار یار نادیده به دیار خود برمی گردد یک نفر مرد غیرتی در سرتاسر مملکتش پیدا نمی شود تا بپرسد چرا رفتی؟! و کجا رفتی؟! ....اما وضع لیلی چنین نیست که محکوم محیط حرمسرایی تازیان است و جرایمش بسیار. یک اینکه زن به دنیا آمده و چون زن است از هر اختیار و انتخابی محروم است. گناه دیگرش زیباییست و زندگی در محیطی که به جای ذات یبوست صفات ملوکانه، حکیم باشی بیچاره را به تنقیه می بندند و به جای تربیت مردان به محکومیت زنان متوسل می شوند. ....دختری را بی رضایت خودش به شوهر داده اند شوهر شیربها را پرداخته است و دختر را خریده است و به خانه برده دختری چنین چه فرقی می تواند داشته باشد با کنیزکی که از بازار نخاسان خریده باشند و یا گاو و گوسفندی که از چوپانان دور و ور آبادی...

نظرات کاربران

هانی
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

من سیمای دوزن رو قبلا مطالعه کرده بودم و محشر بود.. اونقدر دلنشین تفاوت‌های این دو زن مشهور ادبیات پارسی (لیلی و شیرین) رو شرح داده که سرشار از نور و لذت میشید. چون نسخه‌ای که من خونده بودم الکترونیک بود

- بیشتر

زمان

۵ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۳۱۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۳۱۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان