دانلود کتاب صوتی درس گفتارهای مقالات شمس تبریزی (ترم اول) با صدای عبدالحمید ضیایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی درس گفتارهای مقالات شمس تبریزی (ترم اول) اثر عبدالحمید ضیایی

دانلود و خرید کتاب صوتی درس گفتارهای مقالات شمس تبریزی (ترم اول)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی درس گفتارهای مقالات شمس تبریزی (ترم اول)

کتاب صوتی درس گفتارهای مقالات شمس تبریزی (ترم اول) حاصل نگارش و گویندگی عبدالحمید ضیایی است. نوین کتاب گویا این اثر آموزشی را منتشر کرده است. این مجموعه چندین ترم است.

درباره کتاب صوتی درس گفتارهای مقالات شمس تبریزی (ترم اول)

کتاب صوتی درس گفتارهای مقالات شمس تبریزی (ترم اول) کوشیده است جزئیات زندگی شمس تبریزی را بررسی و با ذره‌بینی دقیق او را نگاه کند. عبدالحمید ضیایی که شاعر، مدرس فلسفه و پژوهشگر است، تحلیل‌هایش در این درس‌گفتار‌ها را با ما به اشتراک گذاشته تا دیدگاه ما را به فرهنگ ایرانی و اندیشمندانش توسعه دهد. در درس‌گفتار‌های «مقالات شمس تبریزی» به این پرداخته شده است که تفکرات شمس تبریزی تحت‌تأثیر چه کسانی بوده و تأثیر آن‌ها را در کدام آثارش می‌توان پیدا کرد. از حیرت‌های شمس تبریزی می‌شنوید و در مواجهه با جهان او حیرت می‌کنید. در این درسگفتار‌ها نه‌تنها شمس تبریزی را بیشتر می‌شناسید، بلکه با ارجاعات دقیقِ عبدالحمید ضیایی، می‌توانید دوست‌داران شمس تبریزی را هم بیشتر بشناسید و در ذهنتان حلقهٔ دوستداران این شخصیت بزرگ ایرانی را منجسم و پیوسته کنید. عبدالحمید ضیایی، دکترای عرفان تطبیقی دارد و شاعر، منتقد ادبی و پژوهشگر فلسفه و عرفان‌های شرقی است و همین مطالعات میان‌رشته‌ای موجب شده تا تحلیل او از مقالات شمس تبریزی یک‌طرفه نباشد و ابعاد مختلفی از کلام او را شرح دهد.

«مقالات شمس تبریزی» حاوی سخنان و گفته‌های «محمد بن علی شمس تبریزی» است؛ عارف شوریده‌سر و پرآوازهٔ سدهٔ هفتم. این کتاب را اثری جاودانه و در نوع خود بی‌همتا در ادبیات عرفانی ایران می‌دانند. گفته شده است که اگر صاحب این اثر و گفته‌‌های آتشین او نبود، چه‌بسا مولانا و مثنوی نیز در کار نمی‌بود، اما ارزش‌گذاریِ مقالات شمس نباید فقط برحسب تأثیرش بر آثار عرفانیِ پس از آن (که گل سرسبدشان اشعار مولانا است) صورت پذیرد؛ زیرا در آن صورت جفایی عظیم بر این کتاب رفته است. مقالات شمس به‌خودی‌خود کتابی مهم و بی‌نظیر است؛ هم از حیث ادبی و هم به‌لحاظ محتوا و درون‌مایه. شناخت کتاب‌هایی از این دست که برآمده از اعماق جان‌های شوریده است، بدون شناختِ صاحبان آن‌ها (در این مورد: شمس تبریزی) ناممکن می‌نماید؛ به همین جهت لازم است که ابتدا از شمس تبریزی بشنوید. شمس تبریزی برخلاف ظاهر کافرانه‌اش باطنی معنوی و عارفانه دارد. در این درس‌گفتارها می‌توان به تحولات روحی او نزدیک شد و هم‌پای عبدالحمید ضیایی سفری به دنیای درونی او داشت.

شنیدن کتاب صوتی درس گفتارهای مقالات شمس تبریزی (ترم اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران آشنایی با شمس تبریزی و کتاب «مقالات شمس تبریزی» پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۱ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۶۱۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۶۱۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰
۳۰%
تومان