دانلود کتاب صوتی نیکی؛ جایگاه نیکی در میان جوانان امروز با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نیکی؛ جایگاه نیکی در میان جوانان امروز اثر سوفی لواسور

دانلود و خرید کتاب صوتی نیکی؛ جایگاه نیکی در میان جوانان امروز

معرفی کتاب صوتی نیکی؛ جایگاه نیکی در میان جوانان امروز

کتاب صوتی نیکی؛ جایگاه نیکی در میان جوانان امروز نوشتهٔ سوفی لواسور و ترجمهٔ فروزان تجویدی و با صدای شهره روحی است و انتشارات اژدهای طلایی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی نیکی؛ جایگاه نیکی در میان جوانان امروز

شاید از نظر برخی مایهٔ تأسف باشد که نسل‌های جوان را به تعمق دربارهٔ تقابل (خوبی و بدی) واداریم. چون از دید آن‌ها این امر به عصر دیگری تعلق دارد و در بیشتر موارد، در بردارندهٔ تعصب و خشکه‌گرایی است. اما در جواب باید گفت که اولاً در خلال این سؤال هیچ الگوی خوبی یا بدی از قبل القا نشده است و ثانیاً، ما چه بخواهیم و چه نخواهیم عمیقاً غرق در مفهوم خوبی هستیم. نه آن خوبی که نفع ما ایجاب می‌کند، بلکه منظور آن خوبی کلی‌ای است که در مقابل بدی قرار دارد.

سوفی لواسور برای شاگردان خود تحقیقی طراحی کرد که هدفش پی‌بردن به‌نحوهٔ برداشت جوان‌ها از خوبی و در کل، از دنیای ارزش‌ها بود. همچنین از برخی جوانان از شهرهایی با بافت‌های بسیار متفاوت دعوت کرد تا نظرشان را در کلاس، طی مباحثه‌های ضبط‌شده و همچنین از طریق اظهارات کتبی به‌صورت شخصی‌تر و دقیق‌تر ارائه دهند.

در بحث‌های جمعی، نگاه دوستان گاهی مانع از اظهار نظرهای آزادانه می‌شد. با این حال بحث‌های علنی این مزیت را داشت که طی آن‌ها، هم مسائل در برگیرندهٔ ایدهٔ «خوبی» نزد جوانان و هم اختلاف نظرهای فاحش آن‌ها در این باره، به‌صراحت و روشنی عنوان می‌شد. مثلاً طی یکی از این جلسه‌ها بحثی طولانی میان آن‌ها درگرفت تا به این نتیجه برسند که آیا خوبی می‌تواند در کارهای کوچک به‌ظاهر بی‌اهمیت هم اِعمال شود، یا فقط از راه کارهای بزرگ و قهرمانانه‌ای قابل انجام است که کمتر در دسترس هستند و در فرصت‌های نادرتری دست می‌دهند. 

راجع به محتوای گفتارها، از جوانان خواسته شد تا نحوهٔ اِعمال خوبی در زندگی‌شان را چه از نظر کنندهٔ کار و چه از نظر بهره‌گیرنده، به‌صورتی ملموس بشکافند. این کار باعث شد درک آن‌ها از خوبی روشن‌تر شود. خوبی‌ای که تقریباً از سوی همه باارزش شمرده شد. حتی با اینکه برخی اعتراف کردند که زحمت ایجاد موقعیت برای انجام اعمال خوب را به خود نداده‌اند.

بنابراین، در کتاب صوتی نیکی؛ جایگاه نیکی در میان جوانان امروز سعی شده نظر جوانان درباب نیکی پرسیده شود. هدف از نوشتن این اثر بیان مطلبی در باب جوان‌ها نیست، بلکه انتقال مستقیم نظر جوانان دربارهٔ خوبی است. اظهارات جمع‌آوری‌شده در این اثر، گویای نوعی استمرار و ثبات آرمان‌های اخلاقی نزد همهٔ جوان‌هاست. این نمایندگان نسل آینده، به‌وضوح یکی از خصوصیات بسیار شریف انسانی را با خود دارند. یعنی حس قوی تشخیص خوب و بد. با این امید که بهتراز بزرگ‌ترهای خود بتوانند این احساس را بیدار نگه دارند و آنچنان که باید عمل کنند.

شنیدن کتاب صوتی نیکی؛ جایگاه نیکی در میان جوانان امروز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مسئولان امور پرورشی و تربیتی و معلمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی نیکی؛ جایگاه نیکی در میان جوانان امروز

«شناخت ما از خوبی از کجا ناشی می‌شود؟ آیا انسان در این باره دارای شناختی فطری است که او را از یادگیری در این زمینه معاف می‌کند؟ از نظر سسیل این مسئله قطعی است: «وقتی می‌خواهیم عملی انجام دهیم، در عمق وجودمان حس می‌کنیم که آیا کار خوبی است یا نه. نیرویی درون ماست که دربارهٔ ماهیت عمل شکی برای ما باقی نمی‌گذارد». آلین هم به چنین شناخت فطری‌ای اشاره می‌کند: «عمیقاً می‌دانیم که یک چیزی خوب است یا بد. می‌دانیم که خیانت کردن بد است، چون حیثیت و محبت را زیر پا می‌گذارد».

با این حال این یقین کامل نیست چون سلین اضافه می‌کند: «از سوی دیگر، نمی‌توانیم تنها به این نیروی درونی اعتماد کنیم. یعنی ممکن است این صدایی که می‌شنویم، صدای طبیعت حیوانی ما باشد و در آن صورت دیگر خوبی کردن به‌حساب نمی‌آید».

در برابر این شک و تردید، برخی مثل لوک و آلین خود را با معیارهایی مجهز کرده‌اند تا در هر موقعیتی بتوانند تشخیص دهند کاری که قصد انجامش را دارند، ناشی از کدام بخش وجودشان است.

لوک

«انجام کار خوب بسیار ساده است. جمله‌ای از انجیل می‌گوید: با دیگری کاری نکنید که دوست ندارید در حق شما انجام شود. بنابراین به عقیدهٔ من، خوبی کردن دقیقاً عبارت است از انجام ندادن عملی در قبال شخص یا موجود زنده‌ای دیگر، که راضی نیستیم در حق خودمان انجام شود. مثلاً، وقتی به کلاس می‌روم نباید به صرف اینکه می‌دانم به خودم صدمه‌ای نمی‌خورد، شاگرد ضعیف‌تر از خودم را بزنم. درست به همان دلیل که دوست ندارم شخص قوی‌تری خود مرا بزند و صدمه ببینم. بنابراین نباید آنچه دوست ندارم برای خودم اتفاق بیفتد، بر سر دیگران بیاورم».

آلین

«عمل به خوبی، یعنی رفتارمان نه‌تنها آزاردهنده نباشد، بلکه مفید به حال بقیه باشد. عمل خوب درکی مثبت و شرافت‌مندانه است. یعنی رفتارمان طوری باشد که آنچه انجام می‌دهیم جایی برای گله و نکوهش باقی نگذارد و طوری عمل کنیم که دوست داریم در همان موقعیت در حق خودمان انجام شود».

سسیل، دانش‌آموز رشتهٔ ادبی سال آخر دبیرستان، همین اصل متقابل (آیا راضی‌ام کاری را که می‌خواهم انجام دهم در حق من انجام شود؟) را تکرار کرد، اما از درس فلسفه، رعایت حق را هم به آن اضافه کرد، مفهومی انتزاعی که از کلاس‌های فلسفه اقتباس کرده بود.

سسیل

«برای من، عمل خوب عملی است که اگر کسی آن کار را در حق خودمان بکند هیچ حقی از ما پایمال نشود. منظورم حقوق همگانی را هم باید در نظر گرفت، زیرا باید اضافه کنم که گاهی حقوق همگانی مثل رفتار بدون تبعیض با مردم، زود فراموش می‌شود. در حالی که اگر بخواهیم در جامعه زندگی کنیم بسیار مهم و اساسی است».

در برابر اظهارات او، دیگران تصور می‌کردند که این شناخت مطلقاً باید در دورهٔ کودکی کسب شود، یعنی از پدر و مادر و از تعلیمات دینی.»


خواص و کاربردهای زعفران در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی
مهری دهجی طرقی
بر زبان آر تا به دست آری
جودیث سی تینگلی
زمینه فلسفی و علمی برنامه آمینوکا
آر.آ. پتن
۱۸ به توان ۲۴
ستاره خسروی
خاطرات خون آشام (جلد چهارم: دیدار مجدد سیاهی)
ال. جی. اسمیت
گیاه شناسی ۱
محمدحسین اهتمام
رنگ پوپو پریده از بس که شست مکیده
محمود میرزایی دلاویز
مقدمه ای بر ژنتیک بیومتری
ک. مدر
گابریل گارسیامارکز؛ زندگی و آثار او
جین‌بل ویادا
بازی های آموزشی برای پرورش هوش زبانی - کلامی (۷ تا ۱۲ سال)
منیره عابدی
۷ سال و ۹ ماه و ۱۸ روز
محمد سهرابی
صنعت گردشگری
راجر داس ول
مردم‌شناسی ایرانی: چالش‌ها و پرسش‌ها
علیرضا حسن‌زاده
در جنگ گرماهسته‌ای؛ جلد دوم
هرمان کان
سفر به دنیای عارفه
عارفه یاوری
در را باز کنید!
منوچهر اکبرلو
روش های پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی
سمیه آذرسا
تئاتر و نشانه ها
منصور خلج
آداب معاشرت
برایان تریسی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
شیوه‌ی چوپان
کوین لمن
۱۰ جهش طلایی تا رتبه ۱۰۰
مهدی براتی
تکنیک خرج کردن پول با روش قانون ارتعاش
گروه نویسندگان وبسایت سوخت جت
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید
آلیس میلر
یادگیری معکوس در دوره ابتدایی
جاناتان برگمن
تندخوانی
رایان جیمز
یادگیری یادگیری
باربارا اوکلی
هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب)
رولف دوبلی
بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان
فاطمه بدرطالعی
هنر معلمی (۱۲۰ راهکار‌ مهم در تدریس و کلاس‌داری)
منصور متین
اردو، ماجرای من است (دفتر اول)
حامد تقدیری
نقشه دستیابی به هدف
برایان تریسی
حرمت نفس
فرهنگ هلاکویی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
دنیا بر اساس استانداردهای ما پیش نمی رود! (پادکست)
احمد پدرام
چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟
دنیل ویلینگهم
بولت ژورنال
رایدر کارول
آدمی همان است که می خواند
رابرت دی‌یانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۷۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۷۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان