دانلود کتاب صوتی مواد معدنی جادویی با صدای نسترن حسنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مواد معدنی جادویی اثر خشایار فخریان

دانلود و خرید کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

گوینده:نسترن حسنی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

کتاب صوتی «مواد معدنی جادویی» نوشتهٔ خشایار فخریان و نسترن حسنی در انتشارات اندیشه‌ عالم چاپ شده است. کتاب مواد معدنی جادویی درباره مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان صحبت کرده است.

درباره کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

مواد معدنی گروهی از عناصر هستند که در مقادیر کم برای بدن ضروری‌اند و باید از طریق غذا به بدن برسند. این مواد به دو دسته تقسیم می‌شوند: املاح عمده (عناصر عمده) مانند کلسیم، فسفر و املاح جزئی (عناصر جزئی) مانند آهن و سلنیوم، اخیراً واژهٔ عناصر بسیار جزئی برای املاحی به کار می‌رود که روزانه در حد میکروگرم به کار می‌روند. مواد معدنی در تمام مواد غذایی به استثنای موادی که بسیار تصفیه شده‌اند، وجود دارند. در بدن نیز در همهٔ بافت‌ها و مایعات موجودند. بدن حاوی مقدار کمی مواد معدنی است و به مقدار جزئی از آن‌ها احتیاج دارد. حدود چهار تا پنج درصد وزن بدن را املاح تشکیل می‌دهند. این کتاب موادمعدنی ضروری برای بدن را فهرست کرده و به شرح خاصیت‌، میزان مورد نیاز برای بدن، علائم کمبود آن‌ها در بدن، مضرات استفاده بیش از حد آن‌ها و مشکلات و بیماری‌هایی که معلول کمبود آن‌ها است، پرداخته است.

کتاب صوتی مواد معدنی جادویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌هایی با موضوع بدن انسان و سلامتی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

«کم‌خونی که در نتیجهٔ کمبود آهن باشد، ممکن است به علل زیر بروز کند:

۱. نقص در رژیم غذایی که معمولاً به علت رژیم‌های طولانی مدت جهت کاهش وزن، عدم مصرف گوشت و پروتئین حیوانی، تغذیهٔ کم و نامتعادل پیش می‌آید.

۲. خونریزی‌های مخفی گوارشی، انگل‌های روده‌ای، قاعدگی‌های طولانی یا خونریزی زیاد در طی قاعدگی، بواسیر و خونریزی‌های مزمن از بینی.

۳. زن‌های ورزشکار بخصوص آنهایی که در دو و میدانی و ورزش‌های استقامتی فعالیت می‌کنند، در صورت عدم دریافت مکمل آهن یا مصرف غذاهای غنی از آهن در دوره‌هایی از تمرینات خود دارای کمبود آهن خواهند بود.

علت اتلاف اضافه آهن در این ورزشکاران مشخص نشده است، ولی تصور می‌شود که در شرایط پراسترس تمرینات، اتلاف آهن از طریق دستگاه گوارش افزایش می‌یابد.

شدت کم‌خونی در یکی از ورزشکاران دو و میدانی سبب شکستگی استخوان ران شد که نشان‌دهندهٔ شدت عوارض مصرف کم‌آهن است.

به نظر می‌رسد هر چه شدت تمرینات بیشتر باشد، نیاز ورزشکارن زن به آهن افزایش می‌یابد.

در افرادی که کم‌خونی ناشی از فقر آهن دارند، گلبول‌های قرمز خون‌شان رنگ پریده است اما اندازهٔ گلبول‌ها ممکن است طبیعی یا کوچک‌تر باشد، برخلاف کم‌خونی ناشی از اسید فولیک یا ویتامین B۱۲ که اندازهٔ سلول‌ها بزرگ‌تر از حد طبیعی است.

علائم کم‌خونی

بیمار احساس خستگی می‌کند و پس از انجام یک کار کوچک احساس ناتوانی و خستگی بسیار شدید می‌نماید. به زندگی بی‌میل و بدبین شده، ضعف، سستی و سرگیجه دارد. اغلب رنگ‌پریده است و در هنگام کار یا پیاده‌روی، حتی کوتاه‌مدت تنگی نفس پیدا می‌کند.

بعضی از بیماران احساس می‌کنند که انگشتان دست و پای‌شان بسیار سرد است و یا اصولاً در مقابل هوای مطبوع احساس سرما می‌کنند.

در اندام‌های‌شان احساس گز گز یا مور مور شدن می‌نمایند. اسهال یا یبوست ممکن است وجود داشته باشند. اختلالاتی در بافت‌های پوست، دهان، بینی و دستگاه تناسلی بروز می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۹۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۹۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان