دانلود کتاب صوتی بهترین افسانه‌های دنیا با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بهترین افسانه‌های دنیا اثر برادران گریم

دانلود و خرید کتاب صوتی بهترین افسانه‌های دنیا

معرفی کتاب صوتی بهترین افسانه‌های دنیا

کتاب صوتی بهترین افسانه‌های دنیا نوشتهٔ برادران گریم و ترجمهٔ زهرا تابش و با صدای شهره روحی است و كارگاه فيلم و گرافيگ سپاس (جیحون) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی بهترین افسانه‌های دنیا

یاکوب و ویلهلم (زادهٔ قرن هجدهم میلادی) گریم فرزندان خانواده‌ای ۱۱نفره بودند که در شهر هاناو آلمان به دنیا آمدند. این دو برادر پژوهشگر، قصه‌های پریان آلمان را گردآوری کردند.

نخستین مجموعهٔ داستان‌های عامیانه آن‌ها در سال ۱۸۱۲ منتشر شد. این داستان‌ها از دهقانان و روستائیان گردآوری شده بود. ویلهلم این داستان‌ها را به سبکی کودکانه نوشت. این دو برادر روشی را برای گردآوری و ثبت داستان‌های عامیانه بنا نهادند که پایه و اساس مطالعات فولکلور شد. علاوه بر جمع‌آوری داستان‌های عامه این دو برادر به ویرایش متون فولکلوریک و متون ادبی کهن نیز پرداختند که منجر به چاپ مجموعهٔ ۲جلدی افسانه‌های آلمانی در فاصله سال‌های ۱۸۱۶ تا ۱۸۱۸ شد.

اغلب قصه‌هایی را که ویلهلم گردآوری کرده که عموماً قصه‌های عامیانه‌اند دو خواهر ۱۴ و ۲۰ ساله که در شهر محل زندگی برادران گریم، کسل، زندگی می‌کردند روایت کرده‌اند. برخی از آن‌ها بسیار معروف‌اند مثل «شاهزاده قورباغه» و «شش قو». برخی دیگر هم کمتر شهرت دارند. این دو خواهر دختران عطار و داروفروش شهر، آقای وایلد، بودند. راوی داستان‌های یاکوب هم سه خواهر (ژانت، املی و ماری) بودند که پدرشان سرمایه‌گذاری محافظه‌کار بود. مشهورترین داستان آن‌ها «هفت کلاغ» نام دارد. ۵ قصه را هم دختر یک چوپان برای یاکوب روایت کرده است. ازآنجایی‌که راویان قصه‌های برادران گریم شهرنشین و از طبقات متوسط جامعه بودند نه از اقشار پایین جامعه، مورخان ارتباطی غیرمستقیم میان منشأ قصه‌ها و این دختران در نظر گرفتند و آن خدمتکارانی بودند که تقریباً در تمام خانه‌های اقشار متوسط آلمان آن زمان کار می‌کردند. یعنی خدمتکاران خانواده‌های وایلد و هسن فلاگ و ... قصه‌های عامیانه و پریان مناطق روستایی آلمان را برای دختران و زنان خانه‌هایی که کار می‌کردند تعریف کرده و آن‌ها هم این داستان‌ها را برای برادران گریم بازگفته‌اند.

پس از مرگ برادران گریم از کار آن‌ها تقدیر شده و مطالعات زیادی روی داستان‌هایی که آن‌ها گردآوری کرده‌اند انجام شده است. یک نظریه می‌گوید اگر آن‌طور که برادران گریم می‌گویند سنت بسیار جدی و سخت‌گیرانه‌ای دربارهٔ انتقال داستان‌ها بدون کوچک‌ترین تغییری میان نسل‌ها بوده و خود برادران گریم هم آن را تغییر نداده باشند پس این داستان‌ها می‌توانند نمایانگر دوران کودکی بشر بوده باشند؛ یعنی زمانی حتی قبل‌تر از یونان باستان.

از جمله قصه‌هایی که آن دو ثبت کردند و در کتاب صوتی بهترین افسانه‌های دنیا به آن‌ها گوش می‌دهید، می‌توان به این قصه‌ها اشاره کرد: پرنسس (شاهزاده) قورباغه، هانسل و گرتل، راپونزل، سفیدبرفی و هفت کوتوله، سیندرلا، موش و گربه، شنل قرمزی، دیو و دلبر و زیبای خفته.

شنیدن کتاب صوتی بهترین افسانه‌های دنیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به تمام کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.



نظرات کاربران

پریسا
۱۴۰۲/۰۴/۰۸

یکی از کتاب داستانهای عالی برای بچه ها تا سن ۱۰ یا ۱۱ سال، گوینده عالی، متن داستانها و ترجمه هم عالی

زمان

۱ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۸۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۸۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان