دانلود کتاب صوتی فیلسوف ۶۰ ثانیه ای با صدای دادبه دادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فیلسوف ۶۰ ثانیه ای اثر اندرو پسین

دانلود و خرید کتاب صوتی فیلسوف ۶۰ ثانیه ای

معرفی کتاب صوتی فیلسوف ۶۰ ثانیه ای

کتاب صوتی «فیلسوف ۶۰ ثانیه‌ای» نوشتهٔ اندرو پسین، نویسندهٔ کتاب «پاسخ خدا» با ترجمهٔ فرناز توانایان‌فرد و گویندگی دادبه دادمهر و شهره روحی در انتشارات اژدهای طلایی منتشر شده است. این کتاب حاوی شصت موضوع فلسفی است که پسین با کمک فیلسوف درون خودش به آن‌ها رسیده است و حالا از شما نیز می‌خواهد که به سراغ فیلسوف درون خودتان بروید. در واقع این کتاب تمرینی برای اندیشیدن است.

درباره کتاب فیلسوف ۶۰ ثانیه ای

پسین عقیده دارد وقتی شما از دو فیلسوف سؤالی می‌پرسید حداقل سه نظر دریافت می‌کنید. او در جست‌وجو برای یافتن اندرزهایی برای این کتاب، از هفده فیلسوف سؤال‌هایی پرسیده و نظرهای زیادی دریافت کرده که باهم مغایرت هم داشته‌اند. در نتیجه می‌گوید:

«توانستم تمام گفته‌هایشان را نادیده بگیرم و به‌جای آن از فیلسوف درون خودم پرسیدم که چه فکر می‌کند و نتیجه‌ٔ آن شصت عقیده‌ای است که این کتاب را تشکیل می‌دهد.»

شصت عقیدهٔ این کتاب شصت تکان کارآمد منطقی است که ذهنتان را گسترش می‌دهد و کنجکاوی‌تان را برمی‌انگیزد.

اندرو پسین استاد نابغهٔ دانشگاه کانکتیکان قصد دارد تا با این اثر منطق درونی‌تان را به شما بشناساند. شما در اینجا نمونه‌هایی از پاسخ‌ها، مشکلات، مسائل و عقایدی را که فلاسفه را به‌نوعی نزدیک به ۳ هزار سال مشغول کرده است خواهید یافت. این مقالات عناوین بسیاری از فکر تا جسم، از فضا و زمان تا علیّت و ارادهٔ آزاد، از علم و دلیل تا شکاکیت و ادراک، از اصولِ اخلاقی مطلق تا اخلاقیات نسبی و رد کامل اصول اخلاقی و از اعتقاد به خدا تا بی‌خدایی و غیره را دربر می‌گیرد. عقایدی که با هم ارتباط دارند، ضد هم هستند یا یکدیگر را کامل می‌کنند. پسین با چابکی عقاید فلسفی زیادی را باظرافت طبع تحلیل می‌کند و تعالیم ذهن را به فراموشی می‌سپارد. او توانایی ذهن شما را پرورش می‌دهد و شما را با فیلسوف درونتان روبه‌رو می‌کند تا چگونه فکرکردن را بیاموزید.

کتاب صوتی فیلسوف ۶۰ ثانیه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فلسفه و منطق پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی فیلسوف ۶۰ ثانیه ای

«ذهنم جای دیگر است

شما نمی‌توانید مُنکر وجود طرز فکرتان باشید. با این وجود، عمل انکار کردن برای تشکیل افکارتان نیازمند استعدادی است که به نظر می‌رسد توانایی ذهنی باشد. بنابراین انکار کردن این مطلب که شما دارای نیروی فکری هستید با اثبات این مطلب{هر دو} یکی است! در واقع، آنچه که روشن نیست فقط این است که داشتن یک طرز فکر چه معنایی دارد. سؤال این است که آیا قوه‌ی تفکر همان مغزمان است. و تفاوت‌های مهم بین ذهن و جسم می‌گوید که این دو با هم متفاوت‌اند.

برای مثال چیزهای معمولی دارای خواصی هستند که فضایی را اشغال می‌کنند و در اصطلاح فلسفی مکان‌مند هستند. آن‌ها جایی را پُر می‌کنند و دارای اندازه‌ها، اشکال و مکان‌های متفاوتی هستند. اما نیروی فکر نمی‌تواند فضایی را اشغال کند. این سؤال که طرز فکر چقدر بزرگ است و یا وجدانِ کاری چه شکلی دارد بی‌معناست. حتی پرسیدن این‌که طرز فکر یا قوه‌ی ادراک ممکن است کجا باشد معنایی ندارد. اگر قرار بود کوچک شوید و داخل یک مغز بروید، تنها چیزی که می‌دیدید وجود هزاران مولکول فعال بود.

شما هرگز «تفکر» یا «قوه‌ی ادراک» را پیدا نخواهید کرد زیرا آن‌ها به معنای واقعی کلمه در هیچ جای مغز قرار ندارند. افکار ما هم دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند و صاحبان آن راه خاصی برای دسترسی به آن دارند. شما می‌توانید مستقیماً از چیزی که به آن می‌اندیشید به نحوی آگاه باشید که دیگران نتوانند از آن باخبر باشند. اما هیچ شیء دیگری این ویژگی را ندارد. شما می‌توانید از راهی که دیگران نمی‌توانند از فکرتان باخبر شوند کاملاً آگاه باشید. اما هیچ کدام از اشیای مادی دارای این ویژگی نیستند. چون همه‌ی اشیای مادی در فضا موجودند، همه‌ی ما حتی برای دستیابی به مغزهای همدیگر راه برابری برای دسترسی به آن‌ها داریم. در واقع، پزشکان به واسطه‌ی افکار پزشکی‌شان حتی بیشتر از ما به چیزی که در مغزمان رخ می‌دهد دسترسی دارند. اما با نگاه کردن به مغزتان هرگز به راحتی آنچه را که حس می‌کنید احساس نخواهند کرد. این احساس به نوعی فقط به شما تعلق دارد در حالی که بدن و مغزتان این‌طور نیست.

متأسفانه دقیقاً معلوم نیست نیروی فکر چیست. اما چیزی که روشن است این است که مغز تنها چیزی است که در سر وجود دارد و افکار در جای دیگر در عمیق‌ترین جای حواس است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۲۳۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۲۳۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان