دانلود کتاب صوتی آگاهی با صدای اعظم حبیبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آگاهی اثر آناکا هریس

دانلود و خرید کتاب صوتی آگاهی

نویسنده:آناکا هریس
گوینده:اعظم حبیبی
انتشارات:شادن پژواک
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آگاهی

کتاب صوتی آگاهی نوشتهٔ آناکا هریس و ترجمهٔ زهرا میالی است. اعظم حبیبی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شادن پژواک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آگاهی

کتاب صوتی آگاهی حاوی راهنمای کوتاهی برای معمای بنیادی ذهن است. این کتاب که راهنمایی برای کشف رمزوراز بنیادین ذهن است، یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز بوده است. آناکا هریس نویسندۀ کتاب‌هایی در حوزۀ علوم اعصاب، مدیتیشن و فلسفۀ ذهن این اثر را منتشر کرده است. کتاب مشتمل بر ۸ فصل است؛ «راز پنهان در ساده‌نگری» اولین فصل این کتاب، به ذاتی‌بودن تجربهٔ ما از آگاهی می‌پردازد و ضعف و ناتوانی ما برای پی‌بردن به اسرار آگاهی را شرح داده است. پرسش اساسی این فصل این است که چرا مجموعه‌ای از ماده در جهان باید آگاه باشد؟ اینکه مسئلۀ آگاهی برای ما تبدیل به یک کلیشۀ تکرارپذیر شده است، موجب می‌شود از کنار آن و پرسش‌هایی که پیرامون آگاهی در ذهنمان ایجاد می‌شود و نیز معنایی که در زندگی می‌گیرد، به‌سادگی بگذریم.

شنیدن کتاب صوتی آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی آگاهی

«منبع دیگه‌ای از نمونه‌ها وجود داره که می‌تونه شهودمون رو دگرگون کنه و مفهوم اراده‌ی آزاد رو به چالش بکشه. این منبع رو می‌شه در مطالعه‌ی انگل‌ها و شیوه‌ی تأثیرگذاریشون بر رفتار میزبان‌هاشون مشاهده کرد. گونه‌ی توکسوپلاسماگوندی انگلی میکروسکوپیه که می‌تونه همه‌ی حیوانات خون‌گرم رو آلوده کنه. اما از نظر جنسی فقط می‌تونه در روده‌ی گربه‌ها تولید مثل کنه. این گونه با این که می‌تونه در هر پستانداری زنده بمونه، ولی در نهایت باید راه خودش رو به سمت گربه‌سانان باز کنه تا چرخه‌ی عمرش رو کامل کنه. توکسوپلاسما اغلب اوقات موش‌های صحرایی رو آلوده می‌کنه. چون موش‌های صحرایی معمولاً دوروبر گربه‌ها مشاهده می‌شن و انگل به سازوکار هوشمندانه‌ای رسیده تا بر ترس موش‌های صحرایی از گربه‌ها که در اعماق وجودشون ریشه کرده غلبه کنن.

توکسوپلاسما با سازوکاری عصب‌شناختی که دانشمندا هنوز درک کاملی از اون ندارن، بر رفتار موش‌های صحرایی آلوده تأثیر می‌ذاره و باعث می‌شه که موش‌های صحرایی ترسشون از گربه‌ها رو فراموش کنند.»

نظرات کاربران

مسعود
۱۴۰۲/۰۸/۰۳

این کتاب یکی از ضعیف ترین کتابهای درمورد اگاهی بود حتی اسم کتابرو اگاهی نمیشه گذاشت نویسنده تجریبات شخصی رو نوشته بدون هیچ پشتوانه ایی این کتاب با فن بیان خیلی ضعیف گوینده رو اصلا توسیه نمیکنم

زمان

۲ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۳۳۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۳۳۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان