دانلود کتاب صوتی زندگی در جهان خودآگاه با صدای کامبیز خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی در جهان خودآگاه اثر ایبن الکساندر

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی در جهان خودآگاه

معرفی کتاب صوتی زندگی در جهان خودآگاه

کتاب صوتی زندگی در جهان خودآگاه نوشتهٔ ایبن الکساندر و ترجمهٔ فرخ بافنده و با صدای کامبیز خلیلی است و انتشارات بذر خرد (جیحون) آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی سفر یک جراح اعصاب به عمق خودآگاهی‌اش و درک پیوند آن با جهان هستی آگاه از خود و صاحب تفکر است.

درباره کتاب صوتی زندگی در جهان خودآگاه

این کتاب صوتی تلاشی جاه‌طلبانه برای تلفیق علم و معنویت است، دو موضوعی که معمولاً در تضاد با هم دیده می‌شوند و به‌ندرت در کتاب واحدی به این جامعی به آنها پرداخته شده است. هدف ما دستیابی به مخاطبین کتاب‌خوان گسترده‌ای است که هم گرایش به علم دارند و هم معنویت و همچنین همهٔ کسانی که بین این دو هستند. این کتاب پیامی برای کل بشریت است.

 پنج فصل اول، عموماً مسائلی را روشن می‌کنند که نقطهٔ مقابل جهان‌بینی غربی رایج ماست و بسیاری از فرض‌های علمی و فلسفی ریشه‌دارش را به چالش می‌کشد. سپس الگوی بسط‌یافته‌ای شرح داده می‌شود که هم تجارب انسانی و هم شواهد تحقیقات علمی، آن را پشتیبانی می‌کنند.

برخی از مطالب فصول اولیه ممکن است برای خوانندهٔ معمولی چندان جذاب نباشد. درک کامل این مفاهیم قبل از رفتن به سراغ دیگر فصل‌های کتاب لازم نیست. بعضی از خوانندگان ممکن است مطالعهٔ فصل‌های اول را، بعد از خواندن بقیهٔ کتاب، مفیدتر ببینند. فصل ۶ تا ۱۶ اطلاعات و مثال‌هایی ارائه می‌دهند در رابطه با ابزارها و تکنیک‌های مفید برای افرادی که می‌خواهند بیشتر در مورد پیوندشان با جهان هستی و میزان اختیارشان بدانند.

متن به زبان اول‌شخص نوشته شده، چون داستان زندگی نویسنده است. 

شنیدن کتاب صوتی زندگی در جهان خودآگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و علاقه‌مندان به علم عصب‌شناسی، روان‌شناسی و شناخت ذهن مخاطبان این کتاب‌ صوتی‌اند.

بخشی از کتاب صوتی زندگی در جهان خودآگاه

وقتی که اولین بار در تخت شماره ده آی.‌ سی. یو. بیمارستان، هوشیاری کامل خود را به دست آوردم، هیچ خاطره‌ای از اینکه زندگی‌ام قبل از کما چگونه بود نداشتم. در حقیقت، هیچ خاطرهٔ شخصی از اینکه اصلاً روزی روی سیارهٔ زمین زندگی کرده بودم نداشتم! تنها چیزی که می‌دانستم سفر پرماجرای خارق‌العاده‌ای بود که به‌تازگی از آن بازگشته بودم، سفری حیرت‌انگیز در ژرفای کما، که به نظر می‌رسید ماه‌ها یا سال‌ها طول کشیده بود، هرچند که کل‌اش در هفت روز زمینی اتفاق افتاده بودند. تمام خاطراتی که تا آن زمان داشتم، از جمله باورهای مذهبی، خاطرات شخصی و دانش علمی که در طول بیش از بیست سال به عنوان جراح اعصاب به دست آورده بودم، بدون هیچ ردپایی محو شده بودند!

وقتی که آن صبحِ یکشنبه به این دنیا بازگشتم، مغزم ویران بود. حتی واژه‌ها و زبان هم پاک شده بودند، هرچند که در ساعت‌های ابتدایی بیدار شدنم، به‌سرعت شروع به بازگشت کردند. در آغاز، فراموشی زندگی قبل از کمایم را نتیجهٔ آسیب وسیعِ نئوکورتکسم می‌دانستم، که پزشکان معالجم بر اساس معاینات عصب‌شناسی، اسکن‌ها و معیارهای آزمایشگاهی قاطعانه معتقد بودند اتفاق افتاده بود. آموزه‌های رایج جراحی اعصاب، ذخیرهٔ خاطرات در مغز و مخصوصاً نئوکورتکس، را امری مسلم می‌دانست. برای همین اولین دلیلی که برای فراموشی‌ام به ذهنم رسید، از کار افتادن نئوکورتکس مغزم بود.


معرفی نویسنده
عکس ایبن الکساندر
ایبن الکساندر

ایبن الکساندر سوم دسامبر سال ۱۹۵۳ در کارولینای شمالی متولد شد. او از نسل خانواده‌ای تماما دانشمند، حقوقدان و پزشک بوده و خود نویسنده، سخنران و جراح مغز و اعصاب است. وی تحصیلات درخشانی با نمرات عالی در رشته شیمی، پزشکی و تخصص مغز و اعصاب در دانشگاه‌های کارولینای شمالی، دوک و مدرسه پزشکی هاروارد دارد. همچنین ۲۵ سال فعالیت در حوزه پزشکی داشته و در این مدت زمان بیش از ۱۵۰ مقاله به صورت انفرادی یا مشترک تالیف نموده و بیش از ۲۰۰ ارائه در کنفرانس‌های بین‌المللی پزشکی در سراسر جهان دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۴ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۴۱۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۴ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۴۱۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹۷,۵۰۰
تومان