دانلود کتاب صوتی آشپزخانه‌ مارگریت با صدای مونا خجسته + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آشپزخانه‌ مارگریت اثر مارگریت دوراس

دانلود و خرید کتاب صوتی آشپزخانه‌ مارگریت

گوینده:مونا خجسته
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۱از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آشپزخانه‌ مارگریت

کتاب صوتی آشپزخانه‌ مارگریت نوشته مارگریت دوراس است و با ترجمه مریم قرسو صدای مونا خجسته در انتشارات واوخوان منتشر شده است. 

درباره کتاب آشپزخانه‌ مارگریت

این کتاب نه یک دستورالعمل آشپزی است نه یک رمان، بلکه مجموعه‌ای از تفکرات سیال ذهن نویسنده است که در میان آشپزی به ذهنش خطور کرده است. مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های بانوی داستان‌نویسی مدرن جهان که افکارش از موضوعی به موضوع دیگر می‌رود. در این کتاب شاید بیشتر از هر زندگینامه دیگری بتوانید مارگریت دوراس را بشناسید.

کتاب آشپزخانه‌ مارگریت سرنوشت عجیبی داشته است. این اثر قرار بود به شکل دیگری منتشر شود اما سرانجام دوراس منصرف شد اما ژان ماسکولو، پسرش، آشپزی مارگریت را در سال ۱۹۹۹ بدون اطلاع یان آندریا، وکیل ادبی نویسنده، منتشر کرد و همین موضوع کتاب را به دادگاه کشاند و مدت طولانی‌ای فروش این اثر ممنوع شد.  

شنیدن کتاب آشپزخانه‌ مارگریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به آثار دوراس پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره مارگریت دوراس

مارگریت ژرمن ماری دونادیو که با نام مارگریت دوراس شناخته می‌شود متولد  ۴ آوریل ۱۹۱۴ در خانواده‌ای فرانسوی در هندوچین مستعمره سابق فرانسه است. کشوری که امروزه با نام ویتنام شناخته می‌شود. در سال ۱۹۱۸ خانواده دوراس در شهر فنوم‌پن پایتخت کامبوج ساکن می‌شوند، پدرش که معلم ریاضیات بود پس از مدت کوتاهی بیماری در زمان بازگشت به فرانسه از دنیا می‌رود. مادر مارگریت پس از مرگ همسرش در شرایط بسیار سخت به شغل معلمی خود ادامه می‌دهد و در روستاهایی در مجاورت رودخانه مکونگ و با فقر و سختی فرزندانش را بزرگ می‌کند. زندگی در مناطق و روستاهای فقیرنشین، ارتباط و دوستی با بومی‌ها و کمبود محبت پدری بعدها تبدیل به درون‌مایه اصلی داستان‌های دوراس شد. در سال ۱۹۲۹ مارگریت برای تحصیل به سایگون رفت و عاشق پسر چینی جوانی شد، عشقی ناکام که بعدها محتوای داستان عاشق را ساخت و جایزه گنکور را برای نویسنده به همراه داشت. او در ۱۸ سالگی برای ادامه تحصیل در رشته علوم سیاسی به دانشگاه سوربن در فرانسه رفت و در نهایت با لیسانس حقوق ازین دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او مدتی عضو حزب سوسیالیسم فرانسه بود و تا پایان عمر اعتقادات چپگرایانه‌اش را حفظ کرد. مارگریت دوراس در آثارش شیوه‌های جدیدی را در عرصه رمان‌نویسی امتحان کرد و رونق تازه‌ای به نثر فرانسوی بخشید به همین دلیل به او لقب بانوی رمان‌نویسی مدرن داده‌اند. در اکتبر ۱۹۸۸ مارگریت به کما می‌رود و بعد از ۵ ماه به‌شکل معجزه‌آسایی سالم به‌هوش می‌آید. مارگریت دوراس که مشکل سوءمصرف الکل داشت در نهایت به سرطان مری مبتلا شد. دوراس در روز یکشنبه ۳ مارس سال ۱۹۹۶ در ساعت ۸ صبح در سن ۸۲ سالگی درگذشت. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۶۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۶۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۶,۵۰۰
۳۲,۵۵۰
۳۰%
تومان