دانلود کتاب صوتی سرگشته راه حق با صدای احسان چریکی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرگشته راه حق اثر نیکوس کازانتزاکیس

دانلود و خرید کتاب صوتی سرگشته راه حق

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سرگشته راه حق

کتاب صوتی «سرگشته راه حق» از نیکوس کازانتزاکیس با ترجمه مصطفی جمشیدی و گویندگی احسان چریکی در نوین کتاب گویا منتشر شده است. این کتاب داستان زندگی قدیس فرانسوی آسیزی و بنیان‌گذار فرقه مسیحی فرانسیسکن‌ها را روایت می‌کند. تا آن روز عجیب که صدای خداوند به گوش فرانسوا رسید، او در یک خانواده بسیار ثروتمند به دنیا آمد و در تمام زندگی خود به خوش‌گذرانی مشغول بود. اما پس از آنکه خدا را حس می‌کند از تمامی ثروت و مقام خود دست می‌کشد و به‌کلی راه جدیدی را انتخاب می‌کند و در این مسیر به درجه دل‌بریدن از دنیا می‌رسد.

درباره کتاب صوتی سرگشته راه حق

فرانسوا بر سر راه هدف خود دشواری‌های فراوانی را تجربه و مریدان زیادی نیز پیدا می‌کند. همچنین معجزه‌های زیادی از این قدیس فرانسوی روایت شده و حتی به احترام او یکی از شهرهای کالیفرنیا سن فرانسیسکو نامیده شده است. فرانسوا توانست تاثیر عمیقی بر روی الهیات و فلسفه غرب در قرون وسطی بگذارد.

راوی داستان سرگشته راه حق برادر لئون است. او در پی اتفاقاتی تلنگری عمیق به فرانسوا می‌زند و تا پایان داستان نیز نزد او می‌ماند. او خود نیز در جستجوی حقیقت و پروردگار است و به عنوان شخصی ساده و نجیب شناخته می‌شود. برخورد این دو به این شکل بود که روزی لئون گرسنه و خسته به شهر اسیز قدم می‌گذارد. او به دنبال غذا است و از همه کمک می‌خواهد اما کسی به او توجه نمی‌کند. در آخر کسی به او می‌گوید فرانسوا کسی است که می‌تواند به او کمک کند و این دیدار سرنوشت آن‌ها را به یکدیگر گره می‌زند.

درباره نیکوس کازانتزاکیس

این نویسنده و شاعر یونانی که از او به عنوان «غول ادبیات مدرن یونانی» یاد می‌کنند، در سال ۱۸۸۳ در شهر کاندیا به دنیا آمد. او کودکی خود را در زمان جنگ‌های وطن‌پرستانه مردم کرت با ترکان عثمانی گذراند. نیکوس کازانتزاکیس (Nikos Kazantzakis) تحصیلات خود را در آتن ادامه داد و پس از آن برای مطالعه ادبیات و هنرهای زیبا به فرانسه، آلمان و ایتالیا سفر کرد. او در 9 سال مختلف نامزد دریافت جایزهٔ نوبل ادبیات شده بود. کازانتزاکیس در سال ۱۹۵۷ با یک رأی کمتر، جایزه نوبل ادبیات را به آلبر کامو واگذار کرد.

از مهم‌ترین آثار کازانتزاکیس می‌توان به «منظومه حماسی اودیسه، باغ صخره‌ها، اولیس، مسیح، مسیح باز مصلوب، زوربای یونانی، آزادی با مرگ، و آسیز بینوا» اشاره کرد. به عقیده «آلبرت شویترس» و «توماس‌مان» نیکوس از بهترین نویسندگان، منتقدان و محققان در اروپا و آمریکا است.

کتاب صوتی سرگشته راه حق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به آثار نیکوس کازانتزاکیس علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرگشته راه حق

به پیشروی ادامه دادیم. درحالی‌که پایمان از برخورد با سنگ‌ها یا با شاخه‌هایی که باد از درخت جدا کرده بود و به زمین انداخته بود، می‌لغزید. سردم بود. گرسنه بودم و پاهایم آن‌قدر درد می‌کردند که نمی‌توانستم راه بروم. اندکی بعد رسیدیم به صومعه. در بسته بود. اما حجره‌ها هنوز روشن بودند. فرانسوا طناب زنگ را کشید و من که از شدت سرما به‌کلی رنجور و بی‌حس بودم، در گوشه‌ای نزدیک در نشستم و قوز کردم. گوشمان را تیز کرده بودیم و منتظر بودیم ببینیم آیا دربان خواهد آمد تا در را به رویمان باز کند یا نه...

نظرات کاربران

Roxanangabin
۱۴۰۲/۰۳/۱۸

من سالها پیش نسخه چاپی این کتاب رو خوندم با ترجمه منیر جزنی که خیلی خوب بود. فک میکنم این جور کتابها نسخه های چاپیشون دلنشین تر باشه. کتاب فوقالعاده خوبیه و ازش بسیار لذت بردم. دقیق یادمه که این کتاب دومین

- بیشتر
علی
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

صدای گیرا و قوی آقای چریکی متن روان با ترجمه عالی ومضمون روحانی الهی

کاربر ۲۴۶۲۳۵۰
۱۴۰۲/۰۴/۰۸

بسیار عالی و تاثیر گذار

زمان

۳ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۲۰۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۲۰۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان