دانلود کتاب صوتی فرانکنشتاین با صدای مهبد قناعت پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فرانکنشتاین اثر مری شلی

دانلود و خرید کتاب صوتی فرانکنشتاین

نویسنده:مری شلی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فرانکنشتاین

کتاب صوتی «فرانکنشتاین» نوشتهٔ مری شلی نویسندهٔ انگلیسی قرن نوزدهم با ترجمهٔ فرشاد رضایی و گویندگی مهبد قناعت پیشه در انتشارات آوانامه به چاپ رسیده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. این کتاب داستان دکتری به نام فرانکنشتاین است که براساس یک تصمیم اشتباه زندگی افراد زیادی را نابود می‌کند. مری شلی مدعی شده است که فکر اصلی کتاب را از یکی از کابوس‌های شبانه‌اش الهام گرفته است؛ ولی بی‌شک تأثیر داستان‌های دلهره‌آور (گوتیک) ، برق‌درمانی معمول در آن زمان، نظریه‌های آن دوران درباره‌ی پیدایش حیات و نیز اسطوره‌ی مشهور یونانی پرومته را نمی‌توان در خلقِ این اثر نادیده گرفت.

 دکتر فرانکشتاین مرد خودخواهی است که درزمینه‌های علمی بسیار باهوش است. او به روشی می‌رسد که می‌تواند با استفاده از نیروی برق عظیم صاعقه به اجساد جان تازه بدهد. او برای عملی کردن این ایده به قبرستان می‌رود و تکه‌های اجساد مردگانی که هنوز نپوسیده‌اند را به آزمایشگاهش می‌آورد و آنها را به هم می‌دوزد و در یک شب بارانی به این اجساد جان می‌دهد. اما کمی بعد متوجه می‌شود مخلوقی که ساخته است بسیار ترسناک و خالی از زیبایی‌های انسانی است. این بی‌محبتی و ترس هیولا را از خانه‌اش فراری می‌دهد. داستان دو بخش دارد اول نگاه خود دکتر فرانکنشتاین به کاری است که کرده دوم نگاه هیولای فرانکنشتاین به زندگی و غم و تنهایی‌ای که احساس می‌کند.

درباره کتاب فرانکنشتاین

در فرانکنشتاین، نویسنده از بسیاری از عناصر و فضاهایِ ترسناک آن روزگار به خوبی استفاده کرده است. با این همه، فرانکنشتاین یک رمان دلهره‌آور معمولی نیست و شاید راز ماندگاری آن نیز در همین نکته باشد. شاهکار مری شلی در واقع این بود که برای نخستین‌بار علم را با داستان‌های ترسناک آشتی داد. به زبان دیگر، برای اولین‌بار با خلق هیولایی که محصول علم بود و نیز با استفاده از مجهولات علمی، نوع ادبی جدید «رمانتیک ترسناک علمی'» را به وجود آورد؛ کاری که در آن زمان سابقه نداشت. از سوی دیگر فرانکنشتاین زمانی منتشر شد که بشر در آغاز راه پیشرفت‌های علمی و سرمست از باده‌ی علم بود. اما شلی از نخستین کسانی بود که بوی خطر را حس کرد و با انتشار فرانکنشتاین هشدار داد که علم تجربی گاهی نه تنها میوه‌های شیرینی به بار نمی‌آورد، بلکه چه بسا خود مایه‌ی عذاب دائمی بشر می‌شود.

فرانکنشتاین داستان مردی است که با عطش بی‌نهایت و سیری ناپذیری که به علم دارد باعث اتفاق هولناکی می‌شود. داستان درباره تلاش‌های خستگی ناپذیر و شبانه روزی دکتر فرانکنشتاین است برای رسیدن به کمال علم. اما توجه به علم چشمهایش رو می‌بندد و از اخلاقیات دور می‌شود. تلاش‌های او باعث خلق هیولایی ترسناک می‌شود. هیولایی که دکتر ثانیه به ثانیه از او فرار می‌کند اما سایه‌اش را همه جا به دنبال خود می‌بیند. از طرف مقابل خود هیولا موجودی ترسناک و ناقص است که به دنبال عشق و علاقه‌ است اما نمی‌تواند آن را پیدا کند و پس لحظه به لحظه تنهاتر و خشمگین‌تر می‌شود.

درباره مری شلی

مری وول اِستوِنکِرافت گادوین شِلی متولد ۳۰ اوت ۱۷۹۷ – درگذشته ۱ فوریه ۱۸۵۱ یک رمان‌نویس، نویسندهٔ داستان‌های کوتاه و سفرنامه‌نویس اهل انگلستان است. از شناخته‌شده‌ترین اثر او فرانکنشتاین (در سبک نگارش گوتیک) و داستان کوتاه ماتیلدا اشاره کرد. ایدهٔ نگاشتن فرانکنشتاین در سال ۱۸۱۶ در سفر تابستانی به ژنو به همراه لرد بایرون، جان ویلیام پولیدوری و کلر کلرمون به ذهن مری شلی خطور کرد.

پدر او ویلیام گادوین، یکی از بزرگ ترین روزنامه نگاران و فیلسوفان قرن خود و مادر او نیز مری کرافت، یکی از بزرگ ترین فیلسوفان فمنیست و نویسندگان عصر خود بود. از این رو می‌توان گفت که مری شلی در خانواده‌ای به دنیا آمده که تفکر و اندیشه بنیان‌های اصلی آن خانواده بوده است. و پس از نگارش چندین رمان دیگر در باب داستان ارواح و شبح و این دست از داستان‌ها در معرض تهمت‌های فراوانی قرار گرفت. عده‌ای در آن زمان به او نسبت آن را داند که وی با ارواح خبیث در ارتباط است و به همین دلیل است که درست پس از نگارش رازهای دنیای ارواح شوهرش فوت کرده است و هیچ کدام از بچه‌هایش نیز سالم نمانده‌اند. حتی چندی دیگر گفتند که ایده نوشتن داستان هایش را از ارواح مرده ی قبرستان‌ها می‌گیرد و در یک شایعه عجیب حتی گفتند که او قلب شوهر از دست رفته‌اش را در یک پارچه نگهداری کرده و در کمد خانه‌اش قایم کرده است. با این اوصاف، مری شلی پس از گذراندن ۵۳ سال زندگی پربار اما پر رنج نهایت در سال ۱۸۵۱ دیده از جهان فرو بست و دفتر زندگی خویش را با کوله باری از افتخارات ادبی به پایان رساند و او را در کلیسای سنت پیتر در شهر بورنموث انگلستان دفن کردند.

کتاب فرانکنشتاین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی تخیلی کلاسیک و داستان‌های جذاب و دلهره‌آور پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

مِــهـرشــاد♡
۱۴۰۲/۰۱/۰۲

با درود خیلی کتاب زیبایی بود.. پر از احساس، تنهایی، دلهره، خشم، مهربانی، تنفر، قتل، همدردی و... کلی حواس دیگری که با این داستان به وجد میان..زیبا بود❤ یکی از کتابای خوبی بود که خوندم و پیشنهاد میکنم که حتما با این

- بیشتر
kamran
۱۴۰۱/۰۳/۰۶

عالی بود ،مخصوصا بخش صحبت های هیولا

شهرام فروغی فرد
۱۴۰۲/۱۱/۱۹

خودِ کتاب که بی نظیره، مهبد قناعت پیشه هم گوینده تواناییه، ترجمه هم واقعا عالیه، پس من به جای اینکه دلایل بیارم که کتاب رو بخونید باید به دنبال دلیلی باشم که کتاب رو نخونید!

sara
۱۴۰۱/۰۵/۱۷

اولین کتاب صوتی‌ایی بودکه گوش‌میدادم و خیلی لذت بردم.

Ahmad
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

بسیار زیبا

کاربر 8033530
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

عالی بود از یک کتابخانه دیگر گرفتم و حتی کتاب فیزیکی هم خریدم عاشقش شدم دوباره حتی برای یک نفر دیگر هم صوتی خریدم هم فیزیکی.

Dr.MoPo
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

شاهکاری از مری شلی و گویندگی فوق العاده آقای قناعت پیشه.از این کتاب فیلمهای زیادی ساخته شده و من دوتاش رو دیدم که هیچکدام به خوبی کتاب نیستن.جذاب،پر کشش،شنیدنی.

mehdi soltani
۱۴۰۳/۰۱/۲۱

یک داستان بسیار جالب، ترجمه به فارسی آن بسیار خوب و روان و گویندگی واقعا عالی. لذت بردم از شنیدن آن. شاید اگر خودم کتاب را می خواندم اینقدر که گوینده آن را جذاب کرده بود، برایم گیرایی نداشت. جزو

- بیشتر

زمان

۱۰ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۸۹۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۸۹۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان