دانلود کتاب صوتی خطاهای هواشناسی با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خطاهای هواشناسی اثر نیت سیلور

دانلود و خرید کتاب صوتی خطاهای هواشناسی

معرفی کتاب صوتی خطاهای هواشناسی

خطاهای هواشناسی یک سخنرانی تد از نیت سیلور است که با صدای رضا خاکی زمانی می‌شنوید. نیت سیلور در این سخنرانی با شما از علم هواشناسی و خطاهایش سخن می‌گوید.

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

خطاهای هواشناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خطاهای هواشناسی را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات حوزه پیش‌بینی‌های طبیعی و هواشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خطاهای هواشناسی

مرکز ملی پیش‌بینی‌های آب‌وهوایی ایالات متحده ساختمان جالبی دارد. معماری آن ترکیبی از مرکز¬های فرماندهی زیر دریایی¬ها و ساختمان¬های فروش سهام وال استریت است. این ساختمان دقیقاً بیست دقیقه با واشنگتن فاصله دارد و به‌عنوان یکی از پیشرفته-ترین مراکز تحقیقاتی دنیا به‌حساب می‌آید. مرکز ملی پیش¬بینی¬های آب¬وهوایی زیرمجموعه‌ای از نهاد ملی آب‌وهوا است که توسط رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده، یولیسیس اس گرانت تحت نظر دپارتمان جنگ بنیان‌گذاری شده بود. حتی امروزه نیز این سازمان به ریشه¬هایش وفادار است. بسیاری از کارمندان این سازمان شغل خود را در ارتش آغاز کرده¬اند و تقریباً همه¬ی کارکنان آن رفتار و منشی نظامی دارند.

از وظایف این سازمان مدیریت بحران و همچنین محاسبات داده¬های هواشناسی است. پیش¬بینی¬های آب و هوا امروزه روند مشخصی پیدا کرده¬اند: ابتدا داده¬های آب‌وهوایی توسط ابرکامپیوتر¬ها تولید می¬شوند، هواشناس¬ها باید این داده‌ها را بررسی کنند و سپس آنها را به‌وسیله‌ی مدل¬ها و الگو¬های مختلف آب‌وهوایی محاسبه کنند. مسأله اینجاست که این پیش‌بینی‌ها همیشه درست از آب درنمی‌آیند. این فرآیند دشواری است و هواشناس¬ها باید باهم همکاری کنند و از هر ایستگاه با ایستگاه دیگری تماس برقرار می-شود. آنها باید پس از بررسی دقیق داده¬هایشان به سراغ نقشه¬ها و داده¬های جغرافیایی بروند و دوباره از طریق ابرکامپیوتر¬هایشان مسیر جَو¬های گرم و سرد را محاسبه کنند. در انتها مجموع همه¬ داده¬های به دست آمده به‌صورت دقیق در کنار هم قرار گرفته می-شوند تا یک نتیجه¬ی دقیق به دست بیاید.

آی¬بی¬ام تخمین می¬زند که هواشناس¬ها به‌صورت روزانه با 2.5 کویینتیلیونِ بایت داده (10 به توان 30) سروکار دارند. این میزان داده به‌اندازه‌ی سه برابر تمام مطالب کتابخانه¬ی کنگره¬ی ایالات‌متحده به‌حساب می¬آید. تمام این اطلاعات برای این بررسی می¬شوند که ما بتوانیم زندگی خود را بر اساس طبیعت دنیا برنامه‌ریزی کنیم. در سال 2008، کریس اندرسون، ویراستارِ مجله وایرد، به‌صورت خوش‌بینانه‌ای در مورد عصر جدید داده‌های بزرگ، مقاله‌ای نوشته بود که در آن می¬گفت زمانی فرا خواهد رسید که دیتابیس¬های عظیمِ کامپیوترهایمان کاری خواهند کرد تا دیگر به نظریه یا متد¬های علمی و فرآیند¬های پیچیده¬ی محاسبه نیازی نخواهیم داشت و همه‌چیز توسط ابرکامپیوتر¬هایمان حل خواهد شد. در آن زمانی‌که آن مقاله چاپ‌شده بود نمی¬توانستیم دلیلی برای مخالفت با پیش‌بینیِ او پیدا کنیم.

اگر بخواهیم وضعیت امروز را با پیش‌بینی او مقایسه کنیم، باید بگوییم که حتی به آن نزدیک هم نشده¬ایم. در نوامبر سال 2007، اقتصاد¬دان¬های پروفشنال فورکسترز سِروی، با بررسی داده¬های بازار پیش‌بینی کرده بودند که احتمال فروریزش اقتصادی 1 در 500 خواهد بود، اما بااین‌حال اقتصاد آمریکایی دچار فروریزش بزرگی شد. همچنین با تمام تلاش دولت¬هایی مانند دولت ژاپن تلاش برای پیش‌بینی زمین‌لرزه نیز همچنان بی‌نتیجه مانده است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۸ دقیقه

حجم

۳۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۸ دقیقه

حجم

۳۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان