دانلود و خرید کتاب خاطره ها (جلد سوم) محمد محمدی ری شهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب خاطره ها (جلد سوم)

کتاب خاطره ها (جلد سوم)

معرفی کتاب خاطره ها (جلد سوم)

کتاب خاطره ها (جلد سوم) نوشتهٔ محمد محمدی ری شهری است. انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب خاطره ها (جلد سوم)

کتاب خاطره ها (جلد سوم) دربارهٔ تأسیس وزارت اطلاعات، مهم‌ترین فعالیت‌های این وزراتخانه تا پایان تصدی نگارنده و تاسیس دادسرای ویژهٔ روحانیت است.

خواندن کتاب خاطره ها (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خاطره ها (جلد سوم)

«تشکیلات اطلاعات امنیتی یکی از اساسی‌ترین و ضروری ترین نیازهای هر نظام سیاسی است. سیستم اطلاعاتی در واقع شبکه‌ی اعصاب و چشم و گوش نظام است که بدون آن تأمین امنیت جامعه و تداوم حکومت امکان‌پذیر نیست در نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران که با انقلاب اسلامی و با اتکا بر اراده‌ی مردم با وجود مخالفت رژیمهای مستکبر شرق و غرب و حمایت آنها از رژیم گذشته - به پیروزی رسیده بود ضرورت تأسیس تشکیلات اطلاعاتی قوی مضاعف می‌شد؛ به ویژه آنکه این انقلاب در منطقه‌ی جغرافیایی حساسی مانند ایران به وقوع پیوسته بود و به دلایل مختلف سازمان‌های اطلاعاتی ابر قدرت‌ها و به خصوص آمریکا برای نفوذ در ارگان‌های آن سرمایه گذاری سنگینی کرده بودند.

اما تازه کار بودن مسئولان سیاسی انقلاب اسلامی و خاطره های تلخ جنایات ساواک مانع ایجاد تشکیلات اطلاعاتی بود؛ به گونه ای که در طراحی ارگان‌های جمهوری اسلامی جایگاهی برای ایجاد این تشکیلات مهم و فوق‌العاده ضروری در نظر گرفته نشد. این بود که بیش از پنج سال و نیم جمهوری اسلامی ایران فاقد نظام اطلاعاتی متمرکز بود و در این مدت هر چه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذشت توطئه‌های جدید کشف می‌شد. و اگر عنایت خداوند متعال و رهبری هوشمندانه‌ی امام خمینی و حمایت مردم نبود بسیاری از این توطئه ها انقلاب را از پا در می‌آورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۸۶,۰۰۰
تومان