دانلود کتاب صوتی چگونه با همکاران خود کنار بیاییم با صدای نسترن نجاران + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چگونه با همکاران خود کنار بیاییم اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی چگونه با همکاران خود کنار بیاییم

معرفی کتاب صوتی چگونه با همکاران خود کنار بیاییم

کتاب صوتی چگونه با همکاران خود کنار بیاییم اثری ازفیلسوف و نویسنده معاصر، آلن دوباتن است که با ترجمه افسانه قره‌داغی و صدای نسترن نجاران منتشر شده است. کتاب چگونه با همکاران خود کنار بیاییم به ما کمک می‌کند رابطه بهتری با همکارانمان داشته باشیم.

درباره کتاب صوتی چگونه با همکاران خود کنار بیاییم 

پیچیده‌ترین و شاید سخت‌ترین بخش شغل هیچ ربطی به سودآوری یا رقابت یا زمان تحویل کار ندارد. بلکه به دست و پنجه نرم کردن با کسانی ربط دارد که با نام همکار شناخته می‌شوند. 

همکارانمان می‌توانند هم باعث شادی، احساس رضایت و لذت ما شوند و هم ما را خموده، دلمرده و کسل کنند. نقاط قوتمان را توسعه دهند یا نقاط ضعفمان را برجسته‌تر کنند؛ بنابراین کار کردن موفقیت‌آمیز در کنار همکاران کاری ساده و شهودی نیست بلکه نیازمند این است که بتوانیم به شکل کارآمدی با آنها ارتباط برقرار کنیم، افکار و نقاط ضعف خودمان را بفهمیم، بر احساساتمان مسلط باشیم و دنیا را از زاویه دید دیگران هم ببینیم. 

این کتاب در آغاز یک رفتار، الگو یا رویداد را به‌صورت گزارشی موردی در محیط کار تشریح می‌کند، و بعد از آن ریشه‌های روانشناختی‌اش را توضیح می‌دهد و در نهایت راه حل‌هایی برای درک و تعدیل مسئله مطرح می‌کند. 

دوباتن خواندن و شنیدن این اثر را به تلاشگرانی توصیه کرده که در فکر راه‌اندازی یک کسب و کار جدید یا تعطیل کردن کسب و کاری قدیمی هستند.

 این کتاب به شما کمک می‌کند در محیط کاریتان با دیگران ارتباط سازنده‌تری داشته باشید.

 شنیدن کتاب چگونه با همکاران خود کنار بیاییم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همه کسانی که دوست دارند یک رابطه خوب، رو به تعالی و سازنده با همکارانشان داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی چگونه با همکاران خود کنار بیاییم 

اساساً فردی کارآمد است. تأثیر بسیار خوبی در روزهای اول حضورش می‌گذارد. احتمالاً اولین نفری است که وارد دفتر می‌شود و آخرین فردی‌ست که محل کار را ترک می‌کند. قرار بوده گزارشی را تا پایان هفته تحویل دهد اما تا اواسط روز سه‌شنبه گزارشش کامل شده است. میز کارش بدون هیچ نقصی چیده شده است.

اما بعد، و به‌آرامی، مشکلی سر برمی‌آورد. بخش‌هایی از گزارشش تأثیرگذار است و به‌خوبی و زیبایی ارائه شده است، اما همان‌طور که انتظار می‌رود، با توجه به اینکه تنها دو هفته از حضور او در شرکت می‌گذرد، چند نکته در گزارش از قلم افتاده است. خیلی خوب بود اگر برخی از اطلاعات فروش در گزارش ذکر می‌شد و شاید می‌شد از نمودارهای دایره‌ای برای برجسته‌کردن نتیجه‌گیری‌ها استفاده کرد.

بنابراین در کنار تمجید از او، شما توضیح می‌دهید که پیش‌نویس دوم می‌تواند چگونه باشد. اما به‌محض شروع توضیحات، جواب سریع، مختصر و به‌طور مشخص ناراحت او شما را شوکه می‌کند: «البته». می‌خواهید بیشتر توضیح بدهید اما وقتی دوباره صحبت خود را شروع می‌کنید، جملهٔ شما با پاسخی خشک و تند قطع می‌شود: «بله، هیچ مشکلی نیست». و سپس جمله‌ای ناگهانی و فوری را می‌شنوید: «کاملاً متوجه‌ام». تقریباً غیرقابل‌تحمل است وقتی می‌بینید توضیحات و دلایل شما را متوجه نمی‌شود و شاید می‌خواهد صحبت‌هایتان را اصلاح کند؛ به نظر می‌رسد اگر می‌توانست، دست‌هایش را روی گوش‌هایش می‌گذاشت و شروع می‌کرد به زمزمه‌کردن. شما به‌اشتباه فردی با حالت دفاعی و غیرشنونده۳ را به گروه خود دعوت کرده‌اید.

چالش‌های مرتبط با این کارمند افزایش می‌یابد. هر وقت نکته‌ای را برای پیشرفت و بهبود کار پیشنهاد می‌کنید، یا منکر وجود مشکل می‌شود یا به‌شکل غیرقابل‌باوری مدعی می‌شود که خودش متوجه مشکل شده بود و می‌خواسته آن را رفع کند. هر وقت نیاز به صحبت وجود دارد، احساس می‌کنید دلخوری و ناراحتی پیش خواهد آمد. اگر به تلاش خود برای برجسته‌کردن موضوعی نگران‌کننده ادامه دهید، او دلایلی قاطع و دقیق می‌آورد که این مشکل فقط در تصور شما وجود دارد و نه در واقعیت. هزینهٔ ارائهٔ بازخورد درمورد عملکرد او روزبه‌روز بیشتر می‌شود. حتی در برخی مواقع، رفتار تهاجمی از خود نشان می‌دهد و (زمانی که سخت کار کرده) می‌پرسد چرا این موضوع را الان مطرح می‌کنی؛ برداشت او این است که نقد شما نسبت به او غیرمنصفانه است (او هر کاری از دستش برمی‌آید می‌کند) و به این نکته اشاره می‌کند که شما تنها کسی هستید که با او مشکل دارید (در بازاریابی همه از کار او راضی هستند).

غیرشنونده‌ای که حالت دفاعی دارد کمال‌گراست؛ یعنی فردی که تمایلی غیرمعمول و تعهدی سرسختانه به انجام درست تمام امور دارد. درحالی‌که ظاهراً این امر مزایای خود را دارد (فردی که به تمام مسائل اهمیت زیادی می‌دهد یک سرمایه است)، اما کمال‌گرایی در نهایت دردسرساز می‌شود، زمانی که با عدم توانایی در گوش‌سپردن به انتقاد از اشتباهاتی که ممکن است در تلاش اول پیش بیاید همراه می‌شود؛ زمانی که هر حرفی به‌جز تمجید آنی باعث ناراحتی می‌شود. کمال‌گرایان تدافعی به‌شکل متناقضی، علی‌رغم ترسشان از شکست، نمی‌توانند خود را قانع کنند که ایده‌ها و نظرات [دیگران] را بپذیرند و در نتیجه، خروجی کارهایشان را به ایدئالی که آرزویش را دارند نزدیک می‌کنند. آن‌ها دست به هر کاری می‌زنند به‌جز برداشتن قدمی که هم برای خودشان و هم برای کسانی که با آن‌ها کار و زندگی می‌کنند بسیار سودمند است: اینکه اشتباهشان را بپذیرند و متوجه شوند چه کاری را باید برای اصلاح خطایشان انجام دهند.

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

مهدخت
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

کتاب شبیه سایر آثار آلن دو باتن یا مدرسه زندگی به طور اجمالی به لب مطالب موضوع مورد بحث می پردازد. همپوشانی هایی با سایر آثار این نویسنده دارد در حدی که جملات یا ایده های مطرح شده، کاملا تکراری

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۱۹۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۱۹۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان