دانلود کتاب صوتی صورتک ها با صدای حسین نصیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی صورتک ها اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی صورتک ها

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:حسین نصیری
انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی صورتک ها

کتاب صوتی صورتک‌ ها نوشته صادق هدایت، است. این کتاب با صدای حسین نصیری منتشر شده است. داستان مردی به نام منوچهر را روایت می‌کند که عاشق زن دل‌فریبی به اسم خجسته می‌شود. اما عکسی می‌بیند که باعث می‌شود این عشق عمیق و شدید جایش را به نفرت بدهد و همه امیدها و آرزوهایش را خراب کند.

درباره کتاب صورتک ها

 کتاب صورتک‌ها یکی از این داستان‌ها است که با فضای سنگین و رازآلودش خواننده را تا پایان داستان با خود همراه می‌کند.

منوچهر در سینما با خجسته آشنا می‌شود و در طی یک ماهی که با او رابطه دارد عاشق او می‌شود و نقشه‌های زیبایی برای آینده‌شان می‌کشد. او حتی به‌خاطر عشق به خجسته با خانواده‌اش قطع رابطه می‌کند و تصمیم به ترک خانه می‌گیرد. اما روزی خواهرش با عکسی از خجسته نزد او می‌آید که تمام تصورات و احساساتش را از بین می‌برد.

شنیدن کتاب صورتک ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به داستان کوتاه و عاشقانهٔ فارسی و آثار صادق هدایت علاقه دارید، شنیدن این داستان برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

درباره صادق هدایت

صادق هدایت در ۲۸ بهمن سال ۱۲۸۱ در تهران متولد شد. این نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی را از بنیان‌گذران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند. صادق هدایت تحصیل در دوره متوسطه را در دبیرستان دارالفنون آغاز کرد اما به‌علت درد چشم مجبور شد که یک سال مدرسه متوسطه را ترک کند و پس از آن به مدرسه سن‌لویی که مدرسه فرانسوی‌ها بود رفت. تحصیل در این مدرسه زمینه آشنایی هدایت با ادبیات جهانی را فراهم کرد. او از نوجوانی نوشتن در روزنامه‌ها را آغاز کرد. نخستین کتاب صادق هدایت انسان و حیوان، نام دارد که راجع به مهربانی با حیوانات، تالیف شده است.

هدایت در سال ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت. در همین سال داستان مرگ را در مجله ایرانشهر که در آلمان منتشر می‌شد به چاپ رسانید و مقاله‌ای به فرانسوی به نام جادوگری در ایران در مجله له‌ویل دلیس، نوشت. هدایت از وضع تحصیل و رشته‌اش در بلژیک راضی نبود و می‌خواست که خود را به فرانسه و در آن‌جا به پاریس که آن زمان مرکز تمدن غرب بود برساند. سرانجام در اسفند ۱۳۰۵ پس از تغییر رشته و دوندگی فراوان به پاریس منتقل شد. هدایت در سال ۱۳۰۹، بی‌آنکه تحصیلاتش را به پایان رسانده باشد، به تهران بازگشت و در بانک ملی مشغول به کار شد. اما از وضع کارش راضی نبود؛ با این وجود سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۴ برای هدایت دورانی پربار محسوب می‌شود و آثار تحقیقی و داستانی بسیاری انتشار داد. از جمله این آثار می‌توان به مجموعه انیران، مجموعه داستان‌های کوتاه سایه‌روشن، نمایشنامه مازیار با مقدمه مینوی، کتاب مستطاب وغ‌وغ ساهاب با همکاری مسعود فرزاد، مجموعه داستان‌های کوتاه سه قطره خون و چندین داستان کوتاه دیگر نظیر گرداب، دون ژوان کرج، مردی که نفسش را کشت، صورتکها، چنگال، لاله، آفرینگان، طلب آمرزش، محلل، مرده‌خورها، عروسک پشت پرده، چاپ نخست علویه خانم و همچنین سفرنامه اصفهان نصف جهان اشاره کرد.

وی در داستان‌نویسی، همان جایگاهی را دارد که نیما در شعر فارسی. هر دو آن‌ها فرزند زمانهٔ خود بودند؛ نگاه و صدایی نو داشتند، و خواهان ایجاد تحول اساسی در فرم و محتوای ادبیات فارسی بودند. به‌علاوه، هر دو در کار خود با حمله‌ها و کج‌فهمی‌های بی‌شماری مواجه شدند. بااین‌حال، هم نیما یوشیج و هم صادق هدایت، در نهایت موفق به ایجاد چنان تغییرات اساسی‌ای در ساختمان شعر و داستان فارسی شدند که کمترین ارمغان آن، ظهور استعدادهایی چون مهدی اخوان ثالث، رضا براهنی، هوشنگ گلشیری و... در نسل‌های بعدی بود.

هدایت در دوران اقامت خود در بمبئی اثر معروف خود بوف کور را که در پاریس نوشته بود پس از اندکی دگرگونی با دست بر روی کاغذ استنسیل نوشته، به‌صورت پلی‌کپی در پنجاه نسخه منتشر کرد. این نویسنده سرشناس ایرانی سرانجام در ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در آپارتمان اجاره‌ای‌اش در خیابان شامپیونه، واقع در پاریس با گاز خودکشی کرد.

بخشی از کتاب صوتی صورتک‌ها

منوچهر، همیشه پیشنهادش این بود که با او برود به املاکش در مازندران، کنار رودخانه، یک کوشک کوچک تمیز بسازد و با هم زندگی بکنند. این پیشنهاد موافق سلیقه و پسند خجسته نبود که مایل بود در تهران باشد، به مد جدید لباس بپوشد و تابستان‌ها با اتومبیل در زرگنده به گردش برود و در مجالس رقص حاضر بشود. باوجود مخالفت خانواده‌اش، منوچهر تصمیم گرفته بود که خجسته را به زنی بگیرد و برای اتمام حجت با پدرش داخل مذاکره شد. ولی پدر او از آن شاهزاده کهنه‌ها بود با افکار پوسیده که موضوع صحبتش همیشه از معجزهٔ انبیاء و حکایت‌های معجزه‌آسا که از مسافرت‌های خودش نقل می‌کرد بود و دور اتاق در قفسه‌ها، شیرینی چیده بود، پیوسته چشم‌هایش می‌دوید و آرواره‌هایش می‌جنبید و شکر خدا را می‌کرد که این‌همه نعمت آفریده و معدهٔ قوی به او داده، از این تصمیم منوچهر بی‌اندازه خشمناک شد و پس از مشاجرهٔ سختی، منوچهر خانه پدری را ترک کرد. چون تصمیم او قطعی بود...


معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

داستانی خوب، زیبا و غم انگیز درباره عشق دو نفر که در نهایت به تلخی تمام میشود!

زمان

۲۲ دقیقه

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۲ دقیقه

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان