دانلود کتاب صوتی سرگردان با صدای فرید حامد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرگردان اثر جبران خلیل جبران

دانلود و خرید کتاب صوتی سرگردان

گوینده:فرید حامد
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سرگردان

کتاب صوتی سرگردان مجموعه داستا‌ن‌های کوتاه و نوشته‌های عارفانه جبران خلیل جبران، نویسنده و شاعر هنرمند لبنانی است که با نوشتن کتاب پیامبر در جهان به شهرت رسید. 

شنیدن این اثر با ترجمه روان آرش حجازی و صدای زیبای فرید حامد، تجربه لذت‌بخشی برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات عرفانی رقم می‌زند. 

درباره کتاب صوتی سرگردان

سرگردان مجموعه نوشته‌ها، داستان‌ها و قطعات کوتاهی است که در عین کوتاهی، از عمق برخورداند و مفاهیم بسیاری را در دل خود جای داده‌اند. نویسنده با دیدگاه هنری‌اش و همچنین توانایی‌اش در نوشتن، مجموعه‌ای از تمثیل‌های زیبا را در کنار هم قرار داده است که زندگی را تعریف می‌کنند. زندگی که سختی و آسانی، زشتی و زیبایی را در کنارهم دارد و در نهایت با درک تمام این‌ها است که می‌توان به زیبایی‌اش پی برد. 

هرچند نام این مجموعه سرگردان است، اما خواندن و شنیدنش می‌تواند مخاطبان را از سرگردانی نجات دهد و راه زندگی را برایشان روشن کند. 

کتاب صوتی سرگردان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی سرگردان را به تمام علاقه‌مندان به آثار جبران خلیل جبران پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره جبران خلیل جبران 

جبران خلیل جبران در سال ۱۸۸۳ در خانواده‌ای مسیحی در شمال لبنان متولد شد. مادرش زنی هنرمند بود، اما پدرش مرد بی‌مسئولیتی بود که خانواده‌ را با مشکلات زیادی روبرو کرده بود. به دلیل اوضاع بد مالی خانواده او نتوانست در دوران کودکی به مدرسه برود، اما در همان سال‌ها نزد کشیش روستای محل زندگیشان آموزش دید و با اصول مذهب، انجیل و زبان‌های سوری و عربی آشنا شد. 

وقتی که ۱۲ ساله شد، مادرش به همراه فرزندانش به ایالت متحده آمریکا مهاجرت کرد و او توانست در در آمریکا به مدرسه برود. در نوزده سالگی اعضای خانواده‌اش را بر اثر بیماری سل از دست داد و تحت سرپرستی زنی به اسم ماری هسکل قرار گرفت. او مدیر دبیرستان بود و از نظر فرهنگی به رشد او بسیار اهمیت داد. جبران پس از اتمام تحصیلات برای گذراندن دوره نقاشی به پاریس رفت.

او در سال ۱۹۰۵، چکیده‌ای از نوشتارهای خود را در مورد موسیقی در روزنامه "المهاجیر" چاپ کرد. پس از آن، مجموعه‌ای از سروده‌های خود را در کتابی عربی زبان با عنوان "گریه، خنده و توفان‌ها" منتشر کرد که این کتاب به تازگی با نام "رویا (منظره)، توفان و محبوب" به زبان انگلیسی ترجمه شده است. وی در سال ۱۹۰۶، کتاب "spirit Brides" خود را که دربرگیرنده‌ی داستان‌های کوتاه بود، به چاپ رساند و یک سال پس از آن، دومین سری از همین مجموعه را با عنوان "spirits Rebellious" در دسترس خوانندگانش قرار داد. 

جبران خلیل جبران در سی و پنج سالگی، نخستین کتاب انگلیسی زبان خود با عنوان مرد دیوانه را منتشر کرد. به طور کلی از این نویسنده و شاعر ۱۶ کتاب به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است؛ موسیقی، عروسان دشت، ارواح سرکش، اشک و لبخند، بال‌های شکسته، کاروان‌ها و توفان‌ها، نوگفته‌ها و نکته‌ها از آن جمله‌اند.

دیوانه، نامه‌ها، ماسه و کف، خدایان زمین، پیشگام، سرگشته، مسیح، فرزند انسان، پیامبر، باغ پیامبر از آثار انگلیسی منتشر شده از او هستند.

بخشی از کتاب صوتی سرگردان 

روزی، زیبایی و زشتی در ساحل دریایی به هم رسیدند و به هم گفتند: "بیا در دریا شنا کنیم" برهنه شدند و در آب شنا کردند، و زمانی گذشت و زشتی به ساحل بازگشت و جامه‌های زیبایی را پوشید و رفت. زیبایی نیز از دریا بیرون آمد و تن پوش‌اش را نیافت، از برهنگی خویش شرم کرد و به ناچار، لباس زشتی را پوشید و به راه خود رفت. تا این زمان نیز، مردان و زنان، این دو را با هم اشتباه می‌گیرند. اما اندک افرادی هستند که چهره‌ی زیبایی را می بینند، و فارغ از جامه‌هایی که بر تن دارد، او را می‌شناسند. و برخی نیز چهره‌ی زشتی را می‌شناسند، و لباس‌هایش او را از چشم‌های اینان پنهان نمی‌دارد.

معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۹۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۹۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان