دانلود کتاب صوتی گزیده رباعیات حکیم عمر خیام با صدای فرید حامد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گزیده رباعیات حکیم عمر خیام اثر فرید حامد

دانلود و خرید کتاب صوتی گزیده رباعیات حکیم عمر خیام

نویسنده:عمر خیام
گوینده:فرید حامد
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی گزیده رباعیات حکیم عمر خیام

این کتاب صوتی گزیده رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری است که با صدای فرید حامد می‌شنوید.

رباعیات خیام عموما بیانگر دیدگاه‌های فلسفی او به زندگی هستند که تعدادشان نامشخص است. در طول تاریخ رباعیای هم به خیام منسوب شده‌اند که در جعلی یا اصلی بودن آنها اختلاف نظر وجود دارد.

شنیدن کتاب صوتی گزیده رباعیات حکیم عمر خیام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

در رباعیات خیام برای هر خواننده یا شنونده‌ای پیام و پندی است. شنیدن این اثر را نه تنها به دوست‌داران شعر کلاسیک فارسی بلکه به همه علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حکیم عمر خیام

غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَربن ابراهیم خَیّام نیشابوری، زاده‌ی ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ در نیشابور و درگذشته‌ی ۱۲ آذر ۵۱۰ در همان شهر، از مردان بزرگ دانش ایرانی بود که کشفیات و خدمات او در ریاضیات و نجوم، شهرت جهانی او را تا به امروز پابرجا نگاه‌داشته‌است. حکیم، همه‌چیزدان و فیلسوف نیز بود با این حال شهرت امروزی او علی‌الخصوص میان پارسی زبانان مرهون رباعیت نغز اوست. سر و سامان دادن و تدقیق محاسبات گاه‌شماری ایران در زمان وزارت «خواجه نظام‌الملک»، در دوره‌ی پادشاهی «ملکشاه سلجوقی» (۴۲۶–۴۹۰ هجری قمری) از خدمات برجای‌مانده‌ی اوست که جهانیان را در محاسبه‌ی گردش زمین به دور خورشید بی‌نیاز ساخت. خیام در علوم ادبی، دینی و تاریخی نیز استاد بود و نقش او در حل معادلات درجه‌سوم و مطالعاتش درباره‌ی اصل پنجم اقلیدسی نام او را به عنوان ریاضی‌دانی برجسته در تاریخ علم ثبت کرده‌است.

معرفی نویسنده
عکس عمر خیام
عمر خیام
ایرانی

آن‌طور که در اغلب کتب تاریخی و کهن آمده عمر خیام در ۴۲۷ هجری شمسی و در محله حیره نیشابور به دنیا آمده است. در آن زمان حیره از محلات اعیانی و اشرافی‌نشین نیشابور محسوب می‌شد. در دوره خیام بیشتر جمعیت نیشابور زرتشتی بودند. آنطور که در منابع آمده پدر خیام زرتشتی و خیمه‌دوز بوده و عنوان خیام نیز به سبب همین حرفه بر ایشان گذاشته شده. در آن زمان خیمه‌دوزی شغلی پر سود و منفعت بود. گفته می‌شود پدر خیام بعدها در واقع پیش از تولد پسرش تغییر دین و مسلک داده و مسلمان شده است.

نظرات کاربران

کاربر ۱۵۸۳۹۰۰
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

عالی عالی عالی این روزا ما همین رو لازم داریم

خوشبخت
۱۴۰۰/۰۵/۰۸

چرا کتاب کامل رباعیات خیام در طاقچه نیست؟

صنم فرج زاده
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

بسیار عالی دختر من با گوش کردن حفظ کرد👌🏻

رویا
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

داره اعلامیه میخونه انگار.. خیلی بد

زمان

۵۸ دقیقه

حجم

۱۰۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۸ دقیقه

حجم

۱۰۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان