دانلود کتاب صوتی پیامبر با صدای سعید شجاعی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیامبر اثر جبران خلیل جبران

دانلود و خرید کتاب صوتی پیامبر

گوینده:سعید شجاعی
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۹از ۶۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پیامبر

کتاب صوتی پیامبر اثر برجسته نویسنده و هنرمند لبنانی، جبران خلیل جبران است که با ترجمه حسین الهی قمشه‌ای و صدای سعید شجاعی می‌شنوید. این کتاب درباره شخصی به نام المصطفی است که با مردم گفتگو می‌کند و از اخلاق و زندگی با آنان سخن می‌گوید.

درباره کتاب صوتی پیامبر

پیامبر، اثری جذاب، تاثیرگذار و برجسته از جبران است. این کتاب در قالب متنی شاعرانه از گفتگوهای مردی به نام المصطفی می‌گوید. او پس از سال‌ها دوری به سرزمین مادری خودش، یعنی اورفالیز بازگشته است و با مردم گفتگو می‌کند. عموم گفتگوهای او، پیرامون موضوعات و مفاهیمی پایه‌ای زندگی همانند اخلاق، کار، شادی و اندوه، داد و ستد، بخشش و ... است. 

پیامبر اولین بار در سال ۱۹۲۳ میلادی، در ایالات متحده آمریکا منتشر شد. اما در دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۶۰ محبوبیتش اوج گرفت و به کتابی تبدیل شد که تابه حال بیش از ده میلیون نسخه در جهان از آن به فروش رفته است. بنابراین، این کتاب یکی از اعضای ثابت فهرست کتاب‌های پرفروش است و نباید فراموش کرد که به بیش از ۵۰ زبان هم ترجمه شده است.

کتاب صوتی پیامبر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی پیامبر، برای تمام علاقه‌مندان به مطالعات عرفانی و فلسفی جذاب است و راهی برای درست زندگی کردن، پیش پای آدم قرار می‌دهد.

درباره جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران در سال ۱۸۸۳ در شمال لبنان متولد شد. مادرش زنی هنرمند و پدرش مرد بی‌مسئولیت بود و خانواده‌اش مسیحی بودند. به دلیل اوضاع بد مالی خانواده او نتوانست در دوران کودکی به مدرسه برود، اما در همان سال‌ها نزد کشیش روستای محل زندگیشان آموزش دید و با اصول مذهب، انجیل و زبان‌های سوری و عربی آشنا شد.

وقتی که ۱۲ ساله شد، مادرش به همراه فرزندانش به ایالت متحده آمریکا مهاجرت کرد و او توانست در در آمریکا به مدرسه برود. در نوزده سالگی مادر، خواهر و برادرش را بر اثر بیماری از دست داد و تحت سرپرستی زنی به اسم ماری هسکل قرار گرفت. او مدیر دبیرستان بود و از نظر فرهنگی به رشد او بسیار اهمیت داد. جبران پس از اتمام تحصیلات برای گذراندن دوره نقاشی به پاریس رفت.

او در سال ۱۹۰۵، چکیده‌ای از نوشتارهای خود را در مورد موسیقی در روزنامه "المهاجیر" چاپ کرد. پس از آن، مجموعه‌ای از سروده‌های خود را در کتابی عربی زبان با عنوان "گریه، خنده و توفان‌ها" منتشر کرد که این کتاب به تازگی با نام "رویا (منظره)، توفان و محبوب" به زبان انگلیسی ترجمه شده است. وی در سال ۱۹۰۶، کتاب "spirit Brides" خود را که دربرگیرنده‌ی داستان‌های کوتاه بود، به چاپ رساند و یک سال پس از آن، دومین سری از همین مجموعه را با عنوان "spirits Rebellious" در دسترس خوانندگانش قرار داد.

جبران خلیل جبران در سی و پنج سالگی، نخستین کتاب انگلیسی زبان خود با عنوان مرد دیوانه را منتشر کرد. به طور کلی از این نویسنده و شاعر کتاب‌های بسیاری به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است؛ موسیقی، عروسان دشت، ارواح سرکش، اشک و لبخند، بال‌های شکسته، کاروان‌ها و توفان‌ها، نوگفته‌ها و نکته‌ها از آن جمله‌اند. دیوانه، نامه‌ها، ماسه و کف، خدایان زمین، پیشگام، سرگشته، مسیح، فرزند انسان، پیامبر، باغ پیامبر از آثار انگلیسی منتشر شده از او هستند.

جبران در ۱۰ آوریل ۱۹۳۱ در سن ۴۸ سالگی و به دلیل ابتلا به بیماری کبدی در نیویورک از دنیا رفت.

درباره حسین الهی قمشه‌ای

حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای، زاده دی ماه ۱۳۱۸ در تهران است. او فارغ التحصیل دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران است و تحصیلات حوزوی و سنتی را نزد پدرش، استاد مهدی الهی قمشه‌ای و استادان دیگر دنبال کرد. سپس به کار تدریس در دانشگاه تهران و سایر مراکز آموزش عالی در ایران و بعدها در خارج کشور پرداخت و در کنار تدریس به تالیف و ترجمه آثار در زمینه عرفان، ادبیات و هنر مشغول شد. 

حسین الهی قمشه‌ای نزدیک به یک سال رئیس کتابخانه ملی ایران بود. الهی قمشه‌ای تعداد زیادی سخنرانی به زبان‌های فارسی و انگلیسی در دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف داخل و خارج از کشور ایراد کرده، که به صورت لوح فشرده و فایل صوتی در دسترس است. مشخصات آثار مکتوب و صوتی تصویری در سایت رسمی ایشان آمده است.

معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظرات کاربران

کوشا نصیری
۱۴۰۰/۱۱/۲۵

واقعا لذت بردم، 👍🌹

hadi
۱۴۰۱/۰۶/۰۵

واقعا استاد قمشه ای مسیحی دم هست

کاربر ۶۹۶۰۳۶۳
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

سلام، بصورت الکترونیکی،اضافه بفرمایید،

🌙sima🌙
۱۴۰۲/۰۱/۲۸

کتابی که باید بارها و بارها شنید تو زمان ناامیدی ها، تنهایی ها، سختی ها و... بعد خوندن این کتاب دوست دارم چنین گفت زرتشت از نیچه رو هم بخونم

محمود
۱۴۰۱/۰۷/۰۴

فقط در حال حاضر وقت کردم فصل اول رو گوش کنم که واقعا لذت بردم خییلی خوب بود تشکر فراوان از استاد گرامی آقای قمشه ای که خیلی چیز ها از ایشون تا به حال یادگرفتم... و همچنین روایت با صدای

- بیشتر
elham
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

اگه میخواستم یه اسم دیگه روی کتاب بذارم، زندگی رو انتخاب میکردم. متن فوق العاده بود، ترجمه فوق العاده. اینکه یه شعر یا نثر رو ترجمه کنی و همچنان شعر و نثر باقی بمونه با همون زیبایی و لطافت خیلی مهارت

- بیشتر
5044976
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

باسلام.این کتاب رو من خوندمش.اسمش کتاب آبی هستش که دکتر شریعتی نصف اونرو و بقیه اونو جبران خلیل .کتاب ادب بسیار خوبیه.ولی گویندگی جالب نبود.که امشب ۲۲ فروردین درکتابهاتون دیدم آقای گنجی هم گویندگی کردن که میگیرم ودوباره باصدای زیبای

- بیشتر
نیوشا
۱۴۰۲/۱۱/۰۳

خیلی موارد عمیقی تو این کتاب عنوان شده و کتاب خیلی قوی و خوبیه. من شخصاً فکر میکنم نسخه متنی باعث درک بهتر این مفاهیم میشه اما نمونه متنی این ترجمه رو نتونستم پیدا کنم.

nastaran
۱۴۰۲/۱۰/۲۱

کتابی سرشار از مفاهیم عمیق و زیبا ...

sepideh shirzad
۱۴۰۲/۰۴/۳۱

ترجمه دکتر اله قمشه ای بسیار عالی است

زمان

۳ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان