نظرات درباره کتاب صوتی پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته اثر کن کیزی

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته

نویسنده:کن کیزی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۹ رأی
۳٫۸
(۲۹)
Par.ya
بی دلیل نیست که هم فیلم هم کتاب جز برترین ها هستند ... بینظیره ... البته به نظر من فیلمش به اندازه نصف کتاب هم نیست ... کتاب خیلی پرمحتواتره. موزیک های متن کاااملا مناسب و به موقع. گویندگی آقای اتقیایی هم که دیگه نیازی به تعریف نداره. بیییینهایت لذت بردم. مهارت نویسنده تو تشبیهات و توصیف شرایط شگفت زده میکنه خواننده رو. اگه فیلمش رو دیده باشید خیلی تو تصور کردن محیط و بیمارستان و اشخاص کمک میکنه و راحتتر میشه باهاش ارتباط گرفت.
Par.ya
چه خوب که نظرم مفید بوده 😊 چه خوب که گوش دادی. عااالیه
bluedream
من به کامنت شما اعتماد کردم و این کتاب رو خریدم.فوق العاده بود.موزیک متن که تو هر بخش من رو شگفت زده میکرد خیلی انتخابهای به جایی بودن 💚
bluedream
این کتاب فوق العاده بود،با وجود شهرتی که داشت متاسفانه من هیچ اشنایی باهاش نداشتم و خیلی با تردید خریداری کردم.اما همون قسمتای اول با متن،خوانش و انتخاب موزیکهای فوق العاده ش تونست منو راضی کنه. بیماران روانی در این کتاب به نظرم نمادی از جامعه ست که پرستار رچد به عنوان نمادی از فردی کنترلگر سعی داره به هر شکلی که میتونه شور و اشتیاق رو تو وجود بیماران بخش از بین ببره. کتاب پر از توصیفات زیبا بود،با این قسمتش شدیدا ارتباط برقرار کردم: او مثل ساعت کهنه‌ای است که نه زمان را نشان میدهد و نه از کار می ایستد.ساعتی که عقربه هایش از کار افتاده است.‌دیگر شماره ندارد و زنگش هم کار نمیکند.ساعت کهنه‌ی بی فایدە‌ای که فقط تیک‌تاک میکند و فاخته‌اش بی‌جهت بیرون می‌آید و کوکو میکند.
Khashayar
من فیلم رو ندیدم. کتاب ۴ از ۵. پرکشش و جذاب بود. جزییات و توصیفات بقدر کافی وجود داشت. فضای تیمارستان و بطور کلی جو حاکم بر جامعه مدرن خیلی خوب تصویر شده بود. راوی ۵ از ۵. بی نقص، با شخصیت و صداسازی عالی.
نعیمه علیزاده
جزو کتابهای بینظیری بود که خوندم،گوینده با تغییر صدای هر کرکتر،تو رو دقیقا به همون فضا میبره تا لمس کنی،بشدت توصیه میکنم
_farmah_
این کتاب عالی بود و فیلمش حتی یک سوم این داستان نیست. نمیدونم چرا اینقدر ناشناخته مونده.
مطهره طاهری
روایت این کتاب اول شخص به شکل جریان سیال ذهن، از زبان بیمار روانی سرخ پوست است. درون مایه ی آن نقد مدرنیته و مادر سالاری است.
sara
زندگی من به دوقسمت تقسیم شد ؛قبل از خوندن این کتاب و بعد از خوندن این کتاب .واقعا بی نظیر بود ،از اون کتاب‌هاست که تا مدتها ذهنت درگیرش می مونه و هیچ وقت هم فکر نکنم یادت بره
M.K
توصیه می کنم اول کتابشو بخونید و بعد فیلمش.فوق العاده بود .
NKH
⬅️ گویندگی بی‌نظیر، جذابیت و کشش داستان را چندبرابر کرده و مخاطب تقریبا در تمام طول کتاب آن حسِ لذت و تازگی ماجرا‌ها را بدون هیچ‌گونه خستگی و کسل‌بودن را تجربه می‌کند. ⬅️ از نظر محتوا و درون‌مایه‌ی داستان هم باید گفت که نویسنده تا جایی امکان به‌صورت کاملا نامحسوس ذهن مخاطب را درگیر محیط و فضای یک بیمارستان روانی می‌کند. البته این تنها زاویه داستان نیست بلکه شخصیت «مک‌مورفی‌» پیام‌آور نوعی خرق‌عادت برای کسانی‌ست که از زندگی خود در آسایشگاه هیچ تعریف دیگری جز آن‌چه در آن هستند، ندارند. حضور مک‌مورفی‌ برای آنان مانند انقلابی در سبک جدید زندگی است. شخصیت محوری دیگر داستان «دوشیزه رچد» است. پرستاری که با حرف‌ها و زبان بدن خود بیماران را خلع سلاح می‌کند و جای هیچ توجیه و تعریفی برای آنها باقی نمی‌گذارد.
اسفندیار
بنظرم برای کسی که فیلمشو دیده جذاب تر خواهد بود... خیلی داستان ملویی داره
نازنین بهی
واقعا داستان جذاب و پر کششی داشت ،گویندگیش هم عالی بود
علی
کتابی محشر برای خواننده های گرامی خودم که حسابی لذت بردم
مهسا
تا اینجا که عالی بوده از همه لحاظ
سارا
کتاب زیبا با خوانش زیبا 👏👏
shima mousavi
تا حدودی کسل کننده بود.
Aria Karami
هم فیلمش رو دیدم و هم کتابش رو خودم. کتاب روند سریعی نداره و باعث خستگی میشه، داستان زیاد جالب نیست، تنها نکته مثبتش پایان قشنگشه ولی بازم کافی نیست. البته که فیلمش جزء سه فیلمیه که هر پنج جایزه اصلی اسکار رو برده.

زمان

۱۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۴۸۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۴۸۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد