دانلود و خرید کتاب راز دیدار علم سیدعلی‌اصغر علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز دیدار علم اثر سیدعلی‌اصغر علوی

کتاب راز دیدار علم

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز دیدار علم

کتاب راز دیدار علم نوشتهٔ سید علی اصغر علوی است. انتشارات بسیج این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر چندین حدیث را در بر دارد.

درباره کتاب راز دیدار علم

کتاب راز دیدار علم مجموعه‌ای از بیش از ۲۰ حدیث از معصومان دین اسلام را در بر گرفته است. عنوان برخی از این احادیث که به ۲ زبان فارسی و عربی در متن کتاب قرار داده شده‌اند، عبارت است از: «خلاصه‌ای کوچک، حقیقتی بزرگ»، «آستان حدیث، داستان حدیث!»، «شرط ورود: فقط برای امام»، «اگر مرد رهی، بسم‌الله!» و «قصه اباعبدالله شدن».

برای تهیهٔ این کتاب از منابعی همچون قرآن کریم، تفسیر المیزان، «روش فهم حدیث» و نیز نرم‌افزارهای استاد مرتضی مطهری مانند جامع‌الاحادیث، جامع‌التفاسیر، المبین و اسرا و... استفاده شده است.

خواندن کتاب راز دیدار علم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران احادیث اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب راز دیدار علم

«داستان ورود به قلب علم

ثمّ رفع رأسه، ثمّ قال: ما مسألتک؟ فقلت: سألت اللّه أن یعطف قلبک علیّ و یرزقنی من علمک و أرجو أنّ اللّه تعالی أجابنی فی الشریف ما سألته.

بعد از این امام گفت: شما چه حاجتی دارید؟

گفتم: دعا فرمایید خداوند مرا توفیق دهد که از علم شما سود برم و هر چه از شما بپرسم، پاسخ بشنوم.»

***

«در این کلاس همه «عنوان» هستند!

قلت: یا أبا عبد‌اللّه! أوصنی، قال: أوصیک بتسعة أشیاء فإنّها وصیّتی لمریدی الطریق إلی اللّه تعالی و اللّه أسأل أن یوفقک لاستعماله، ثلاثة منها فی ریاضة النفس و ثلاثة منها فی الحلم، و ثلاثة منها فی العلم، فاحفظها و إیّاک و التهاون بها. قال عنوان: ففرّغت قلبی له.

گفتم: یا ابا عبد اللَّه بار دیگر مرا نصیحت کن!

فرمود: شما را به انجام ۹ عمل توصیه می‌کنم و این وصیّت‌ها برای کسانی که می‌خواهند به خداوند تقرب جویند، لازم است. از خداوند می‌خواهم که شما را در انجام آن‌ها توفیق دهد:

سه وصیّت در تربیت و تادیب نفس

و سه عدد در حلم و بردباری

و سه وصیّت در علم و دانش.

این وصیّت‌ها را حفظ کن و آن‌ها را ترک مکن و سهلانگاری منما.

عنوان گوید: من خود را آماده شنیدن سخنان آن حضرت کردم»

***

«فصلی در تربیت نفس

فقال: أمّا اللواتی فی الریاضة: فإیّاک أن تأکل ما لا تشتهیه فإنّه یورث الحماقة و البله و لا تأکل إلّا عند الجوع و إذا أکلت فکل حلالا و سمّ اللّه و اذکر حدیث الرّسول صلّی اللّه علیه و آله: ما ملأ آدمیّ وعاء شرّا من بطنه. فإن کان و لا بدّ فثلث لطعامه و ثلث لشرابه و ثلث لنفسه. -

فرمود:

آن سه وصیّت که به تادیب بدن مربوط می‌شود:

۱- این است که هر چه اشتها نداری، مخور که آن حماقت و نادانی می‌آورد.

۲- تا گرسنه نشده‌ای، غذا نخور!

۳- هرگاه خواستی غذایی صرف کنی، سعی کن از حلال بخوری و هنگام خوردن نام خدا را بر زبان بر! حضرت رسول صلی اللَّه علیه و آله در یک حدیث فرمود: برای آدمیان چیزی بدتر از شکم را پر نکرده است. هرگاه خواستید که طعام صرف کنید، متوجه باشید که یک سوم شکم برای طعام و ثلث دوم برای آب و ثلث سوم برای نفس کشیدن است.»

الی الحبیب
سیدعلی‌اصغر علوی
روضه اصحاب چیست؟
سیدعلی‌اصغر علوی
توجیه المسائل کربلا
سیدعلی‌اصغر علوی
جای خالی عباس
سیدعلی‌اصغر علوی
توضیح الرسائل کربلا
سیدعلی‌اصغر علوی
دعوا سر اولویت است
سیدعلی‌اصغر علوی
امضای کوچک: کتابی برای حضرت علی‌اصغر نکته‌ها، درس‌ها و آموزه‌های تربیتی امروزی‌اش
سیدعلی‌اصغر علوی
تنها علاج
سیدعلی‌اصغر علوی
آنک آن یتیم نظر کرده
محمدرضا سرشار
گنبد مستجاب
سیدعلی‌اصغر علوی
مدرسه آل‌الرضا: ۳۶۵ حدیث برگزیده از امام رضا (ع) و فرزندان بزرگوارشان
اکبر جاهدی
بوی مهربانی
اسماعیل شفیعی سروستانی
شکوه امر خدا
علیرضا پناهیان
پدران مهربان ما
اسماعیل شفیعی سروستانی
روایت مطهر ۳: مباحث خانواده و روابط زن و مرد
حسین سوزنچی
پیشوای صادق؛ گفتارهای درباره‌ی امام صادق (ع)
محمدعلی انصاری
مابعدالحسین علیه السلام
سیدعلی‌اصغر علوی
مبانی مدیریت عاشورایی
سیدعلی‌اصغر علوی
آدم شدن چه مشکل! (خودسازی و تربیت نفس در کلام و آثار امام خمینی(ره))
سیدحسین هوشی‌سادات

نظرات کاربران

S
۱۳۹۶/۰۹/۱۲

فضل خدا را که تواند شمار کرد؟! یا کیست آنکه شکر یکی از هزار کرد؟! خداوند را بسیار شاکرم که حقیر رابا این کتاب آشنا کرد. با" عنوان بصری" که شاگردی امام صادق علیه السلام را می طلبید،در این مسیر عاشقی همراه

- بیشتر
حمید درویشی شاهکلائی
۱۳۹۷/۰۱/۱۴

شرح حدیث عنوان بصری برای دانشجویان، طلاب و همه جویندگان حقیقت ضروری است.

دلتنگِ ماه
۱۳۹۸/۰۱/۰۳

بریده ها را مطالعه بفرمایید

up
۱۳۹۸/۰۴/۳۰

شرح حدیث عنوان بصری خواندن هفته ای یکی دوبار و عمل کردن به این حدیث ،دستور آقای قاضی به شاگردانشون بوده.

ونوشه
۱۴۰۰/۰۶/۱۸

کتاب پرباری بود، توضیح آموزه های امام جعفر صادق به عنوان بصری، که برای جامعه اسلامی مخصوصا کسانی که به دنبال علم آموزی هستند مفید و نکات کلیدی دارد که می تواند سرمشق گهرباری باشد. علمای ما هم توصیه کردن به

- بیشتر
فاء
۱۴۰۰/۰۹/۰۴

برای همه افراد علی الخصوص دانش آموز و دانشجو و استادان . نکته های جالبی داره که شاید کمتر جایی پیدا بشه ..

کاربر 7230186
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

کتابیه که بعدش باید ساعت ها بشینی و بهش فکر کنی....

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۰)
نگاه خدا به قدری اهمیت دارد که بالاترین عذاب قیامت این است که خداوند اصلاً به بعضی‌ها نگاه نکند.
دلتنگِ ماه
جهانی بنشسته در گوشه‌ای فرمود: اگر مردم محاسن کلام ما را می‌دانستد، حتما اطاعت می‌کردند. پیش‌فرض این روایت است که کلام اهل بیت، پر است از محاسن. نیاز نیست تو کلام ما را زیبا کنی، کلام اهل بیت بدون پیراستن زیباست، چرا که این دل‌پذیری درون‌زاست. فقط اصل کلام را پیدا کن و مردم را از آن آگاه کن! آن کلام پر است از محاسن. اگر آن را خوب به مردم برسانی، همه عاشق می‌شوند. عاشق مطیع.
S
اگر مرد رهی، بسم‌الله! امام صادقی که وصفش در علم و شاگرد‌پروری زبان‌زد است، حرف‌های اصلی و اصیلش را همین‌طور به هرکس عرضه نمی‌کند. درک آن معارف بلند، سختی‌های خاص خودش را دارد. به اشاره حافظ: «نازپرورد تنعم نبرد راه به دوست عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد»
S
فلمّا ضاق صدری صبرت لب‌ریز شده است؟ (حتّی عیل صبری) باید کاملا برید تا وصل اتفاق بیفتد. تا صبرت لب‌ریز نشده و تا سینه‌ات تنگ نشده، از فرج خبری نیست. حقیقت امن یجیب هم همین بود: هرگاه اضطرار پیش آید، باید منتظر جواب بود.
S
سه توصیه مبنایی برای جویندگان علم امام در طلیعه کلامش سه توصیه برای طالبان علم فرموده بود! امام صادق فرموده بود: علم به تعلم نیست، بلکه نوری است که از طرف خداوند بر دل‌ها می‌تابد، اینک اگر طالب علم هستی: ۱. ابتداء از خود حقیقت عبودیت را بخواه. ۲. علم را برای عمل طلب کن. ۳. از خداوند بخواه تا فهم شما را زیاد کند.
S
اثر محیط نورانی در منظومه علم خودت را به زحمت نینداز، اساس علم نور است. جان علوم، نورانیتی است که در دل جامعه می تابانند. العلم نور و آن را به هر دلی نمی تابانند. این را امام صادق به صراحت به عنوان بصری فرمود: لَیْسَ الْعِلْمُ بِکثْرَةِ التَّعَلُّمِ إِنَّمَا هُوَ نُورٌ یَقَعُ فِی قَلْبِ مَنْ یُرِیدُ اللَّهُ أَنْ یَهْدِیَه‌ (منیة المرید، ص: ۱۴۹) علم به آموختن نیست، بلکه علم نور است که خدا آن را در دل هرکه هدایتش را بخواهد، قرار می دهد.
S
اثر محیط نورانی در فکر (در اطراف روش‌های ناگفته تحقیق و پژوهش) محمد‌بن‌ادریس شافعی در سال۱۵۰ هجری متولد شده و در سال ۲۰۴هجری فوت شده که مجموعاً ۵۴ سال عمر کرده است، عجیب این است هنگامی که شافعی در مصر فوت کرد، احمد‌بن‌حنبل که وهابی‌ها افتخار می‌کنند که او امام آن‌هاست، پیراهن شافعی را شست و از آبش تبرک جست. ما به ضریح پیغمبر اکرم و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) تبرک می‌جوییم، از نظر آن‌ها شرک است و حال آن‌که امام آن‌ها (احمد‌بن‌حنبل) به آب پیراهن شافعی تبرک جست!
S
امام گفت: علم به تعلم نیست، بلکه نوری است که از طرف خداوند بر دل‌ها می‌تابد. اینک اگر طالب علم هستی ابتداء از خود حقیقت عبودیت را بخواه، علم را برای عمل طلب کن و از خداوند بخواه تا فهم شما را زیاد کند.
S
هم‌پای عنوان می‌توان ۱) هم راه رسیدن به علم امام را یاد گرفت، فقط با این ملاحظه که مسافر در این سفر، خود را به جای عنوان قرار دهد. ۲) هم از تحفه‌ای که نصیب عنوان شده است، بهره ببرد. از تحفه عنوان، شما هم فیض ببرید! هم ماهی‌گیری، هم ماهی!
S
دعای مضطر مستجاب است «قید دیگری برای دعا آورده و آن این است که فرموده: «اذا دعاه» وقتی او را بخواند و این برای آن است که بفهماند خدا وقتی دعا را مستجاب می‌کند که داعی، به راستی او را بخواند، نه این‌که در دعا رو به خدا کند و دل به اسباب ظاهری داشته باشد و این وقتی صورت می‌گیرد که امید داعی از همه اسباب ظاهری قطع شده باشد، یعنی بداند که دیگر هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند گره از کارش بگشاید، آن وقت است که دست و دلش با هم متوجه خدا می‌شود و در غیر این صورت همان‌طور که گفتیم غیر خدا را می‌خواند. پس اگر دعا صادق بود، یعنی خوانده شده فقط خدا بود و بس، در چنین صورتی خدا اجابتش می‌کند و گرفتاریش را که او را مضطر کرده بر طرف می‌سازد.» (ترجمه المیزان، ج۱۵)
S

حجم

۲۷۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۲۷۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان