دانلود و خرید کتاب از نه به بله شراره زارعان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از نه به بله اثر شراره زارعان

کتاب از نه به بله

معرفی کتاب از نه به بله

کتاب از نه به بله اثری از شراره زارعان است که در انتشارات پارسیان البرز منتشر شده است. این کتاب قرار است راز تاثیرگذاری و برقراری یک ارتباط خوب را با ما درمیان بگذارد.

درباره کتاب از نه به بله

همه ما گاهی اوقات چنین سوالی از خودمان می‌پرسیم: چطور به ذهن افراد نفوذ کنیم حتی اگر تاکنون روی یک نفر تأثیر نگذاشته‌ایم؟ و پاسخ این سوال هم برایمان بسیار اهمیت دارد چراکه قرار است تمام جنبه‌های مختلف ارتباطی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. در حقیقت همه ما همیشه در حال برقرار کردن ارتباط و تعامل با دیگران هستیم. همه ما دوست داریم از دیگران پاسخ بله دریافت کنیم و تمام تلاش خودمان را هم می‌کنیم که آن‌ها را متقاعد کنیم. اما آیا همیشه موفق می‌شویم؟

شراره زارعان در کتاب از نه به بله، تکنیک‌های مختلفی را با مخاطبانش درمیان می‌گذارد. این تکنیک‌ها به همه ما کمک می‌کند که نه‌هایی را که قرار است از دیگران بشنویم، به بله تبدیل کنیم. 

این کتاب ابتدا روش‌های مختلف ارتباط و شیوه‌های تعاملی افراد را بیان می‌کند و از خصیصه‌ها و ویژگی‌های رفتاری آدم‌ها مختلف می‌گوید. به این ترتیب ما می‌توانیم بفهمیم که در کدام دسته قرار داریم و طرف مقابل را نیز تا حدی بشناسیم. مرحله بعد، استفاده کردن از روش‌های ارتباطی است که بهترین نتیجه را در بر دارد.

کتاب از نه به بله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب از نه به بله برای تمام کسانی است که دغدغه ارتباط مثبت و تعامل سازنده با دیگران را دارند.

بخشی از کتاب از نه به بله

شیوه‌های ارتباطی افراد کدام هستند؟

هشت سال پیش زمانی که کار تدریس را تازه شروع کرده بودم، روش کار من به این شکل بود که از ابزارهای کمک‌آموزشی نرم‌افزاری مثل استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت یا از ابزارهای سخت‌افزاری که به فهم بهتر مطالب کمک می‌کرد، استفاده می‌کردم و از دانشجویان می‌خواستم هر آنچه که یاد می‌گیرند، پس از تدریس هر مبحث، خودشان یادداشت کنند و اگر سؤالی دارند، بپرسند. تعدادی از دانشجویان از این روش ابراز نارضایتی می‌کردند و می‌گفتند کتاب معرفی کنید یا جزوه بدهید، ولی عده‌ای دیگر از این نحوه تدریس بسیار راضی بودند و مطالب آموزشی سر کلاس را به‌خوبی یاد می‌گرفتند؛ شما فکر می‌کنید ایراد کار کجا بود؟

آدم‌ها در ارتباط چند دسته هستند:

۱. کسانی که ارتباط‌شان در جنبه‌های دیداری خیلی قوی‌تر است (آدم‌های دیداری)؛

۲. کسانی که ارتباط‌شان در جنبه شنیداری قوی‌تر است (آدم‌های شنیداری)؛

۳. کسانی که ارتباط‌شان در جنبه احساسی و لامسه قوی‌تر است (آدم‌های لمسی)؛

۴. کسانی که ارتباط‌شان در جنبه نوشتاری و دیجیتالی قوی‌تر است (آدم‌های دیجیتالی).

نکته بسیار مهم و کلیدی مثال کلاس درس این است همه ما چهار کانال ورودی و شیوه ارتباطی برای دریافت و انتقال اطلاعات داریم که این چهار روش یا کانال در همه افراد وجود دارد، ولی یکی از آنها قوی‌تر است که می‌توان گفت الگوی غالب ما در دریافت اطلاعات است. چهار شیوه ارتباطی عبارت‌اند از: دیداری، شنیداری، لمسی و دیجیتالی.

دانستن شیوه‌های ارتباطی چه کمکی به ما می‌کند؟

دانستن این اطلاعات در همه حوزه‌های زندگی شما مهم است؛ چون ممکن است شیوه ارتباطی شما با شیوه ارتباطی همسر یا نامزد شما متفاوت باشد. مادر چهار فرزند ممکن است دریابد که هریک از آنها شیوه‌ای متفاوت با بقیه دارند. دوستان شما ممکن است شیوه‌های ارتباطی متفاوتی داشته باشند که می‌تواند با شیوه شما جور باشد یا نباشد. یک مدیر یا سرپرست ممکن است از هر چهار شیوه ارتباطی، کارمند داشته باشد. فروشندگان ممکن است مشتری‌هایی با هر چهار شیوه داشته باشند.

هنگامی که احساس می‌کنید با کسی سریع تطبیق پیدا می‌کنید (جور می‌شوید)، به این معنی است که با شیوه ارتباطی او سازگار هستید؛ بنابراین رابطه برقرار می‌کنید. هنگامی که نمی‌توانید خودتان را با کسی وفق دهید، علت این است که شما دو نفر شیوه‌های ارتباطی متفاوتی دارید و بنابراین هریک از شما گفته‌ها، تفکرات و احساسات فرد دیگر را درست تفسیر نمی‌کنید.

آیا همه اعضای خانواده شما شیوه ارتباطی مشابهی دارند؟ در محل کار چطور؟ آیا همه مشتریان و مراجعان شما شیوه ارتباطی مشابهی دارند؟ البته که ندارند.

نظرات کاربران

bahari.@ra
۱۴۰۱/۰۱/۰۹

کتاب بسیار خوبی هستو بیشتر برای کسانی ک میخان یه حرفه ، تخصص، مهارت رو به صورت کامل و تخصصی دنبال کنند و یا کسب و کار خودشون رو بهبود ببخشند. جذاب ترین و کاربردی ترین فصل کتاب ، فصل اخر

- بیشتر
بانوی کتابخوان
۱۴۰۰/۰۵/۰۴

مختصر و مفید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
این اصل یک نکته مهم دارد و آن هم «تخصص‌گرایی» است. دنیای امروز، دنیای سرعت است و همه ما به افرادی مراجعه می‌کنیم که کار ما را بهتر و سریع‌تر انجام دهند. سرعت وقتی خودش را نشان می‌دهد که انجام‌دهنده آن کار، یک فرد کاملا متخصص و وارد به زوایای مختلف آن کار باشد.
bahari.@ra
مردم به آنچه نمی‌توانند داشته باشند، علاقه بیشتری نشان می‌دهند. در واقع وقتی چیزی کمیاب می‌شود، اشتیاق به‌دست‌آوردن آن نیز بیشتر می‌شود.
bahari.@ra
این باور و نگرش را برای خودتان ایجاد کنید که یک حوزه تخصصی خاص را در هر کار و رشته‌ای که هستید، پیدا کنید و با تمام قدرت ادامه بدهید، جلو بروید و متخصص حرفه‌ای در آن زمینه شوید.
bahari.@ra
یکی از بهترین شیوه‌هایی که می‌تواند به شما در برقراری ارتباط و متقاعدسازی کمک کند، شناختن شیوه‌های ارتباطی خودتان و دیگران است
bahari.@ra

حجم

۲۱۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۲۱۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۸۰۰
تومان