دانلود و خرید کتاب راه و روش مینیمالیستی اریکا لین ترجمه نوشین دیانتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه و روش مینیمالیستی اثر اریکا لین

کتاب راه و روش مینیمالیستی

معرفی کتاب راه و روش مینیمالیستی

کتاب راه و روش مینیمالیستی اثری از اریکا لین با ترجمه نوشین دیانتی است. این کتاب روش‌هایی ساده و کاربردی برای نظم بخشیدن به زندگی و ساختن محیطی شاد را به مخاطبان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کتاب راه و روش مینیمالیستی

راه و روش مینیمالیستی یکی از سبک‌های زندگی کردن است که روز به روز بیشتر در میان مردم محبوب می‌شود. مینیمالیست بودن تنها محدود به استفاده از یک یا دو رنگ یا خلوت بودن خانه نمی‌شود، بلکه دامنه وسیعی را دربر می‌گیرد که تغییر طرز تفکر را هم شامل می‌شود. 

اما به راستی مینیمال بودن چیست؟ آیا افرادی که تنها چند دست لباس دارند یا در خانه‌شان هیچ وسیله‌ای به چشم نمی‌خورد، مینیمال محسوب می‌شوند؟ آیا تبلیغاتی که هر روزه در معرض آن هستیم، ما را به سمت مصرف‌گرایی سوق نمی‌دهند و اجازه مینیمال بودن و مینیمال زندگی کردن را از ما نمی‌گیرند؟

اریکا لین در کتاب راه و روش مینیمالیستی، روش‌هایی ساده و کاربردی برای نظم بخشیدن به زندگی و ساختن محیطی شاد به مخاطبان پیشنهاد می‌کند. این اثر ذهن شما را با طرز تفکر مینیمالیستی آشنا می‌کند و کمکتان می‌کند تا زندگی سالمی برای خود بسازید که از تبلیغات و مصرف گرایی و ... دور باشد. 

کتاب راه و روش مینیمالیستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب راه و روش مینیمالیستی را به تمام علاقه‌مندان به روش و زندگی مینیمال پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با حقیقت این سبک زندگی و طرز تفکر آشنا شوید، این کتاب به شما کمک می‌کند. 

بخشی از کتاب راه و روش مینیمالیستی

فکر کردن مثل مینیمالیست‌ها

وقتی بیرون خودرو ایستاده بودم و باکش را پر می‌کردم، دختر پنج‌ساله‌ام از روی صندلی مخصوصش، از میان شیشهٔ باز ماشین پرسید: «چرا پمپ‌بنزین دارد با ما حرف می‌زند؟»

در پاسخ گفتم: «این تلویزیون کوچولو دارد تبلیغات پخش می‌کند. از ما می‌خواهند که وسایلشان را بخریم.»

او گفت: «آها، خوبه.»

البته واقعاً خوب نیست. حجم تبلیغاتی که ما فقط در طول یک روز دریافت می‌کنیم حیرت‌آور است؛ لازم نیست به زیرکانه بودن آن تبلیغات اشاره کنیم. کارشناسان بازاریابی دیجیتال گزارش می‌کنند که امریکایی‌ها روزانه، پیام چهار تا ده‌هزار برند را می‌بینند. بسیاری از این تبلیغات بادقت بسیار و براساس اینکه کجا کلیک می‌کنیم و چه چیزهایی را روی اینترنت هم‌رسانی می‌کنیم، برای علایق ما طراحی شده‌اند. به‌علاوه، ازآنجاکه برندها با اینفلوئنسرها، روی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی محبوب شرکت دارند، ما معمولاً شاهد تبلیغ محصولات در خوراک‌های خودمان هستیم که دلیل نمایش آن‌ها هم فالورهای منتخبمان هستند.

چشم‌انداز مصرف‌گرایی در چند دههٔ اخیر به‌کلی دگرگون شده؛ زیرا تبلیغات ظریف‌تر و فراگیرتر شده است. ما از کودکی در این پیام غرق و با این روش احاطه شده بودیم که بیشتر بهتر است.

فکر کردن مانند مینیمالیست‌ها به این معناست که وضعیت موجود را زیر سؤال ببریم. اگر می‌خواهید ذهنیتی مینیمالیستی داشته باشید، با پرسیدن چندبارهٔ این سؤال‌ها از خودتان آغاز کنید:

ـ چطور می‌توانم، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، کمتر در معرض تبلیغات باشم تا کلاً با انواع و اقسام محصولاتی که وسوسه می‌شوم آن‌ها را بخرم آشنا نشوم؟

ـ آیا می‌توانم با خودم دربارهٔ تفاوت میان خواسته و نیاز صادق‌تر از این باشم؟

ـ رضایتمندی از خرید جدید واقعاً چقدر طول خواهد کشید؟

ـ آیا ترجیح می‌دهم که این کالا را بخرم یا آن تجربه را داشته باشم؟

ـ در چند سال آینده، چقدر زمان صرف نگهداری از این محصول خواهم کرد؟ (تعویض باتری، تمیز کردن، خشکشویی بردن، تعمیر کردن و مانند این‌ها.)

ـ در محیط شلوغ‌پلوغ و درهم‌برهم چه احساسی دارم؟

ـ آیا خانهٔ من از نظر بصری معرف همان آدمی است که سعی دارم باشم؟

ـ بعد از درگذشت من، چه کسی به وسایل و متعلقات من رسیدگی خواهد کرد و اکنون چه کار می‌توانم بکنم که از بار آن بکاهم؟

وقتی که زندگی‌ام را از درون لنز مینیمالیستی نگاه کردم، به‌تدریج دیگر دلم خانهٔ بزرگ‌تر نخواست؛ خانهٔ بزرگ‌تر فقط به این معنی است که باید چیزهای بیشتری را تمیز کنم. دیگر تلاش نکردم که دیوارهایم را با قاب‌ها و آثار هنری پر کنم؛ از نظر بصری، کمتر تبدیل به بیشتر می‌شود. به‌تدریج، دیگر برایم مهم نبود که به چشم دیگران چطور دیده می‌شوم؛ اکنون زندگی‌ام با ارزش‌هایم هماهنگی دارد و این به من خشنودی و اعتماد بیشتری نسبت به همیشه می‌دهد.

شما هم بکوشید همین زندگی را برای خودتان خلق کنید.

نظرات کاربران

Fatemesama
۱۴۰۰/۰۴/۱۷

خیلی کتاب خوبی بود. اگر به این سبک زندگی علاقه دارید حتما پیشنهاد می کنم که بخونیدش. توی کتاب داشت توضیح می داد که چه جوری می تونیم زندگی ساده داشته باشیم و خوشحال هم باشیم. چندین جنبه رو داشت

- بیشتر
ParilovesBooks
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

کتاب رو در طاقچه بی نهایت موجود کنید

ستاره
۱۴۰۲/۱۰/۱۶

برام کتاب ارزشمندیه چون منو از شلوغی های دنیا بیرون آورد و باعث شد بتونم ارزش هامو پیدا کنم و در راستای اونها برنامه روزانمو بچینم، بدونم کدوم روابطم مهم تره و باید بیشتر سرمایه گذاری کنم و مخارجم رو

- بیشتر
Baran :)
۱۴۰۱/۰۷/۲۶

اگه به توصیه های این کتاب عمل کنین؛ رها شدن ذهن از چیزایی که تو این سال ها انبار کردیم رو تجربه خواهید کرد!🌿 ذهن آزادتر، حال خوب تر، دلبستگی کمتر به لوازم دور و برمون ارمغانِ این روش زندگیه💎 از دستش ندین!

امیر قربانی
۱۴۰۳/۰۱/۰۷

خب باید بگم دنیایی که نویسنده کتاب با شور و شوق نمایشش میده از نگاه من اینطوریه که بر محور آرامش ، نظم و حداقل مالکیت میچرخه. این مدل برای افرادی که خرید،بخش جدانشدنی زندگیشان هستش میتونه تاثیر گذار باشه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
«اگر نمی‌توانیم با آنچه در حال حاضر داریم خوشحال باشیم، چطور ممکن است با بیشتر از آن خوشحال بشوی
Yas Balal.جواد عطوی
وقتی در کار پیش بردن زندگی روزمره‌مان تا زانو در گل مانده‌ایم، معمولاً براساس عادت، عرف، یکرنگ شدن با جماعت و ترس از ایجاد موج مخالف تصمیم می‌گیریم؛ اما وقتی متوجه ارزش‌هایمان بشویم و مدام با آن‌ها در تماس باشیم، این امکان برایمان فراهم می‌شود که کمی عقب بایستیم و تصویر کلی را ببینیم. وقتی ارزش‌هایمان را در ذهن داشته باشیم، یادمان می‌ماند که هدفمند زندگی کنیم، نه روی حالت پیش‌فرض. به‌این‌ترتیب، حسابی روی چیزهایی که بیشتر از همه اهمیت دارند انرژی می‌گذاریم و (بدون احساس گناه!) اجازه می‌دهیم چیزهایی که اولویت کمتری دارند کنار بروند.
ترنج
هر مینیمالیستی می‌داند که زندگی سرشار از معامله است. وقت گذاشتن برای چیزی به معنی از دست دادن آن وقت برای چیز دیگر است. هزینهٔ واقعی لوازمی که بی‌استفاده روی قفسه‌های شما مانده‌اند، یا تزئیناتی که فقط سالی یک‌بار از جای مخفی‌شان بیرون کشیده می‌شوند، فقط پولی نیست که خرج خرید آن‌ها کرده‌اید؛ زمانی که سپری کرده‌اید و دنبال آن‌ها گشته‌اید و سپس آن‌ها را خریده‌اید، مرتب کرده‌اید، انبار کرده‌اید یا تعمیر کرده‌اید هم هست. تصور کنید که با این زمان و انرژی، به جای این کارها، چه می‌توانستید بکنید! آیا این زمان را از خانوادهٔ خود دریغ کرده‌اید؟ یا می‌توانستید در این زمان کاری را که دوست دارید انجام بدهید؛ چیزی که واقعاً برای شما سرور به همراه می‌آورد؟ حرف آخر این است که اگر زندگی ما زیر بار به‌هم‌ریختگی مدفون شده، داریم بهترین بخش خودمان را صرف چیزهایی می‌کنیم که کمترین اهمیت را دارند.
ترنج
ما به‌سرعت متوجه شدم که کمتر خواستن، در فرهنگی که برای درگیر بودن، دستاورد داشتن و انباشته کردن بی‌پایان چیزهای مادی ارزش قائل است، کار راحتی نیست. پس بهتر است اکنون با هم متعهد بشویم که ذهنیت مینیمالیستی را پرورش بدهیم
Yas Balal.جواد عطوی
آیا شما هم گرفتار به‌هم‌ریختگی احساسی هستید و سنگینی‌اش شما را پایین می‌کشد؟ با یافتن رگه‌های زیان‌آوری شروع کنید که در ذهن شما نقش ایفا می‌کند. آن‌ها را روی کاغذ بیاورید. آن‌ها را بشناسید. دفعهٔ بعد که پیش آمدند به آن‌ها توجه و دربارهٔ آن‌ها تحقیق کنید (نه اینکه آن‌ها را مثل قدیم همچون حقیقت مسلم بپذیرید).
کاربر ۳۰۱۵۵۱۷
گاهی حس ناهماهنگی، ناخشنودی یا تنشی در ما به‌وجود می‌آید که باعث می‌شود بفهمیم ارزش‌های واقعی ما کدام‌ها هستند. این احساس، با اینکه ناراحت‌کننده است، هدیه‌ای برای ماست؛ فراخوانی است تا همراستا با قلبمان زندگی کنیم.
ترنج
ممکن است به‌نظر برسد در مینیمالیسم موضوع مهم وسایل است، اما وقتی به‌هم‌ریختگی‌ها را کنار می‌زنید و چارچوب ذهنی جدیدی را می‌پذیرید، می‌آموزید که مینیمالیسم اصلاً ربط چندانی به «وسایل» ندارد.
میلاد و‌ ریحانه
با مهاجرت گسترده‌ای که در دههٔ اخیر از خرده‌فروشی‌های سنتی به خرید آنلاین کرده‌ایم، به‌دست آوردن رضایت آنی از خرید چیزی جدید، از همیشه آسان‌تر شده؛ اما این کار در ما هیجان‌های پردازش‌نشده به‌جا می‌گذارد، حساب بانکی‌مان را خالی و خانه‌هایمان را بیش از حد انباشته می‌کند.
ترنج
آیا شما هم گرفتار به‌هم‌ریختگی احساسی هستید و سنگینی‌اش شما را پایین می‌کشد؟ با یافتن رگه‌های زیان‌آوری شروع کنید که در ذهن شما نقش ایفا می‌کند. آن‌ها را روی کاغذ بیاورید. آن‌ها را بشناسید. دفعهٔ بعد که پیش آمدند به آن‌ها توجه و دربارهٔ آن‌ها تحقیق کنید (نه اینکه آن‌ها را مثل قدیم همچون حقیقت مسلم بپذیرید).
ترنج
اعتقاد دارم که وقتی به پاسخ چراها فکر کنید -به عمیق‌ترین اولویت‌هایتان، به ارزش‌های درونی‌تان- همه‌چیز سر جای خودش قرار می‌گیرد. چیزهای غیرضروری از سر راه کنار می‌روند و زندگی‌ای که همیشه آن را می‌خواستید رخ می‌نماید.
shariaty

حجم

۳۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۳۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان