دانلود و خرید کتاب ایزد بانوان؛ چگونه زن کاملی باشیم (خانه ای بهتر) الیزابت ویلسون ترجمه امیرحسین میرزائیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایزد بانوان؛ چگونه زن کاملی باشیم (خانه ای بهتر) اثر الیزابت ویلسون

کتاب ایزد بانوان؛ چگونه زن کاملی باشیم (خانه ای بهتر)

معرفی کتاب ایزد بانوان؛ چگونه زن کاملی باشیم (خانه ای بهتر)

ایزد بانوان؛ چگونه زن کاملی باشیم نوشته الیزابت ویلسون با ترجمه امیرحسین‌ میرزائیان در انتشارات اژدهای طلایی وابسته به نشر جیحون به چاپ رسیده است. این اثر کتابی در حوزه روان‌شناسی برای زنان است و به آنها کمک می‌کند خود را بهتر بشناسند و برای خودشان ارزش بیشتری قائل باشند و توانایی‌هایشان را ارتقا دهند. این که در اساطیر یونان باستان ایزدبانوان همواره در حال کشمکش با یکدیگر به تصویر کشیده شده اند امری تصادفی نیست. برای یک زن سخت است در آن واحد بتواند هم نقش آتنا (ایزدبانوی خرد) و هم نقش دیمتر ِ (ایزدبانوی مادرانگی و حاصلخیزی) را ایفا کند، اما او می تواند در دوره های مختلف زندگی بر نیروهایی که هر کدام از این ایزدبانوان ، به تصویر می کشند ارج نهد. با شناخت این خاصه های کهن الگویی نیروی کسب خاصه های ایزدبانویی که در حال حاضر بیشترین توان را برای آموختن به شما دارد به دست می آید؛ و بدین ترتیب، اگر نتوانید تمامی این نقش ها را در طول زندگیتان ایفا کنید، حداقل می توانید نقش خود را از میان آن ها انتخاب کنید، نه این که نقش شما در زندگی حاصل تصادف باشد.

درباره کتاب ایزد بانوان؛ چگونه زن کاملی باشیم

در این مجموعه، ایزدبانو استعاره از زنی کامل است که می‌داند چه می‌خواهد و برای آنچه می‌خواهد نقشه‌ای پیش رو دارد. بدین ترتیب، نخستین پرسش برای شما این است که به راستی خواهان چه چیزی هستید. برای پاسخ به این پرسش باید درک درستی از آنچه شما را شادمان می کند، آنچه به شما انگیزه و الهام می بخشد، نیروهایی که زندگی شما را شکل می‌دهند و حوزه‌هایی از زندگی که بدان‌ها بی اعتنا بوده‌اید داشته باشید.

«چندکارگی» واژه ای مدرن برای توضیح توان طبیعی زنان است که در طول هزاران سال برای بشر واضح و آشکار بوده است. زنان توان آن را دارند که در زمان واحد چند نقش متفاوت را ایفا کنند. یونانیان باستان این نکته را به خوبی می‌دانستند و این توان بالقوه زنان را با جلوه دادنش در جمع ایزدبانوان خود جاودانه کردند. هر کدام از خاصه های نیرومند این ایزدبانوان تجسم کهن الگوی زنان بودند. ما می‌توانیم تمامی این خاصه‌ها را به عنوان زنی کامل در زندگی‌مان داشته باشیم؛ اما همیشه به طریقی خود مانع از این موضوع می‌شویم. ما توان آن را داریم که در طول زندگی‌مان از انرژی استعاری ایزدبانوان مختلف بهره بگیریم، اما برای این کار لازم است که نخست آنها را بشناسیم.

با مطالعهٔ این کتاب ایزدبانوان گوناگون به شما معرفی می‌شود و از این طریق می‌توانید ایزدبانوی درونی خود را بشناسید و او را تقویت کنید.

خواندن کتاب ایزد بانوان؛ چگونه زن کاملی باشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه زنان و دختران مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب ایزد بانوان؛ چگونه زن کاملی باشیم

سبکبار کردن خانه چگونه به آسودگی ذهن می‌انجامد؟ اغلب ما در میان انبوهی از مجلات باستانی، ابزارِ از کارافتاده‌ای که امیدواریم روزی خود به خود به کار بیفتند (یا به کار بیایند) و لباس‌هایی که دیگر حتی اندازه‌مان نیستند زندگی می‌کنیم. فنگ‌شویی چین به ما می‌گوید که تمام این وسایل زائد جلوی جریان یافتن انرژی را در محل زندگی ما می‌گیرند. نظریهٔ من این است که ما با دور ریختن این اسباب و وسایل، از بار گناه بسیاری که بر روانمان سنگینی می‌کند آسوده می‌شویم. احساس گناه حاصل از این‌که آن‌قدر چاق شده‌ایم که دیگر آن لباس‌های گرانقیمت اندازهٔ ما نیستند، این‌که تمام پولمان را صرف خرید چوب اسکی کرده‌ایم حال آن‌که فقط در هر ده سال یک بار به اسکی می‌رویم، این‌که هرگز وقت و حوصلهٔ پختن غذاهای هیجان‌انگیزی را نداریم که در ده جلد از کتاب‌ها آشپزی‌ای است که خریده‌ایم و غیره. تقریباً هر وسیله‌ای که در خانه‌مان نگاه می‌داریم به نوعی به ما احساس گناه می‌دهد و با کم کردن مقدار این وسایل می‌توانیم از احساس گناه ناشی از آن‌ها آسوده شویم.

عبارت «زیبا یا مفید» را شعار خود سازید. اگر هر کدام از وسایل خانه‌تان در هیچ کدام از دو زیرمجموعهٔ مفید یا زیبا قرار نمی‌گیرد، آن را با بیرحمی تمام دور بریزید. تک تک وسایل خانه‌تان را در نظر بگیرید. اگر طی یک سال اخیر نه از آن استفاده کرده‌اید و نه به فکرش افتاده‌اید، آیا به‌واقع به حضورش در زندگی‌تان نیازی دارید؟

در هنگام «سبکبار کردن» خانه‌تان سه کیسه دم دست‌تان بگذارید، در یکی از آن‌ها وسایل دورریختنی را بریزید، دیگری را با آنچه می‌خواهید به خیریه ببخشید پر کنید و وسایلی را که می‌خواهید تمیز یا تعمیرشان کنید تا دوباره زیبا یا مفید شوند در آخری بریزید. سر زدن به مؤسسات خیریه را در اولویت برنامه‌تان قرار دهید و به خودتان دو هفته وقت بدهید که وسایل کیسهٔ «تمیز یا تعمیر» را احیا کنید. آنچه را که پس از این مدت در این کیسه باقی ماند هم دور بریزید.

آیا چیزهایی دارید که نه زیبا هستند و نه مفید و فقط به دلایل احساسی آن‌ها را نگه داشته‌اید؟ بهتر است آن‌ها را یک سال در مکانی دور از چشمتان نگهداری کنید تا هم به نبودشان عادت کنید و هم با رفتن از دیده، از دل شما نیز بروند و راحت‌تر بتوانید آن‌ها را دور بریزید.

کار «سبکبار کردن خانه» تان را مرتب انجام دهید. اختصاص دادن دو جلسهٔ یک‌ساعته در هر هفته به این کار کفایت می‌کند. از قانون ۴۰-۲۰ پیروی کنید، بدین ترتیب که ۴۰ دقیقه از این یک ساعت را به سبک کردن خانه و ۲۰ دقیقهٔ بعدی را به نشستن و آرامش گرفتن از کاری که انجام داده‌اید بگذرانید. پس از این‌که این کار به عادت شما تبدیل شد تعداد جلسات را به ماهی سه بار کاهش دهید.

ضمناً اجازه دارید که فقط یک کشو از میزتان را برای اشیای عجیب و غریبی که به هر دلیل توان دور ریختنشان را ندارید اختصاص دهید. اگر مقدار این اشیا از گنجایش کشو بیشتر شد در دور ریختن مازاد آن‌ها تردید نکنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان