دانلود و خرید کتاب تشکیلات بهشتی محمد حسینی بهشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تشکیلات بهشتی اثر محمد حسینی بهشتی

کتاب تشکیلات بهشتی

معرفی کتاب تشکیلات بهشتی

ویرایش دوم کتاب تشکیلات بهشتی حاصل گردآوری محسن ذوالفقاری است و مجموعهٔ نظرات سیدمحمد حسینی بهشتی (شهید بهشتی) دربارهٔ فعالیت‌های تشکیلاتی را در بر گرفته است. نشر معارف این اثر را در سال ۱۴۰۱ روانهٔ بازار کرده است.

بخشی از کتاب تشکیلات بهشتی

کتاب تشکیلات بهشتی به ما نشان داده است که سیدمحمد حسینی بهشتی (شهید - دکتر بهشتی) در فهم اهمیت، جایگاه و نقش تشکیلات در حرکت به‌سمت جامعه‌ای که آرمان‌های مردم در آن تبلور پیدا می‌کند، از دیگران بسیار جلوتر بود. او ماه‌ها پس از پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ و بنا بر تجربهٔ چندساله‌ای که در زمینهٔ فعالیت‌های اجتماعی - سیاسی داشت، ضرورت کار تشکیلاتی و ایجاد تشکلی اسلامی را احساس کرد؛ سرانجام پس از هم‌فکری با آیت‌الله خمینی و در ۲۹ بهمن ۱۳۵۹ همراه با تعدادی دیگر از هم‌فکرانش، تشکلی به نام «حزب جمهوری اسلامی» را تأسیس کرد. کتاب حاضر به موضوعاتی مانند چیستی تشکل و تشکیلات، اهداف و اصول و بایدهای آن، آسیب‌شناسی تشکیلات، جایگاه آن، رهبر و مسئول تشکیلات و... پرداخته است.

خواندن کتاب تشکیلات بهشتی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیدمحمد بهشتی

سیدمحمد حسینی بهشتی در ۲ آبان ۱۳۰۷ در اصفهان به دنیا آمد. او سیاست‌مدار، فقیه، دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل «حزب جمهوری اسلامی» و نایب‌رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. گاه از آیت‌اللّه بهشتی به‌عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شود؛ او از جمله افراد نزدیک به آیت‌الله خمینی و از هواداران تشکیل حکومت اسلامی در ایران بود و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشت. برخی از آثار مکتوب دکتر بهشتی عبارتند از «آموزش مواضع»، «از حزب چه می‌دانیم»، «اقتصاد اسلامی»، «اهمیت شیوهٔ تعاون»، «بانکداری و قوانین مالی اسلام»، «باید و نبایدها»، «رسالت دانشگاه و دانشجو»، «حق و باطل از دیدگاه قرآن»، «روش برداشت از قرآن»، «سرود یکتاپرستی»، «سلسله درس‌های اسلامی - مسئلهٔ مالکیت»، «سلسله درس‌های اسلامی - شناخت»، «تشکیلات بهشتی» و «حزب جمهوری اسلامی». سیدمحمد حسینی بهشتی در ۷ تیر۱۳۶۰ در تهران، در یک بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و هنگام سخنرانی در تالار حزب جمهوری اسلامی ترور شد.

بخشی از کتاب تشکیلات بهشتی

«من تعجب می‌کنم که این روزها، مخصوصاً در این یک ماه و نیم و دو ماه اخیر، یک زمزمهٔ پرخطر در مقالات، نوشته‌ها و سخنرانی‌ها به گوش می‌خورد مبنی بر اینکه «تحزب و تشکّل و تشکیل احزاب و گروه‌ها، جامعهٔ ما را به تفرّق و جدایی تهدید می‌کند». این یک مسئلهٔ جدی است. مردم ما باید با این مسئلهٔ جدی، جدی برخورد کنند. از یک طرف مسئلهٔ گروه‌گروه شدن، حزب‌حزب شدن و دسته‌دسته شدن، به‌راستی می‌تواند خطرآفرین باشد و ملت ما را که در یک مسیر مشترک و یگانه با یک رهبری مشترک و یگانه حرکت می‌کرد، به گروه‌ها و دسته‌هایی تبدیل کند با رهبری‌های گوناگون و مسیرهای گوناگون؛ این درست است، این یک خطر است!

از سوی دیگر، اگر قرار باشد مردم ما، این نیروی مردمیِ توده‌ای که بار انقلاب به دوش این‌ها بود و نیروی انقلاب بودند، متشکل نباشند و سازمان‌دهی، سامان و هدایت شبکه‌ایِ شکل‌یافته نداشته باشند، چطور می‌شود آنها را به کار گرفت؟! چطور هرکسی می‌تواند واقعاً آن راه متناسب با حرکت خودش را راحت، آگاهانه و بااطمینان پیدا کند؟! هرکس باید مدتی سرگردان باشد، این در بزند، آن در بزند، با این باشد، با آن باشد، به این حرف گوش کند، به آن حرف گوش کند، مدت‌ها برای جمع‌بندی زحمت بکشد تا شاید چیزی به دست آورد؛ این هم یک خطر است. حالا اگر ما در جامعه‌ای بودیم که خودمان بودیم و خودمان و اگر قرار بود متشکل نباشیم و همه متشکل نبودیم، باز هم قابل تأمل بود؛ ولی واقعیتِ عینیِ امروز جامعهٔ ما چیز دیگری است.

امروز اگر شما تودهٔ مسلمان باایمانِ در خط اسلامِ راستین، متشکل نباشید، دیگرانی هستند که بخواهید یا نخواهید، سال‌هاست در خط تشکل افتاده‌اند و تجربهٔ سازمان‌دهی و سازمان‌یابیِ دیرینه دارند؛ هرچند اقلیت‌اند، این اقلیتِ سازمان‌یافته در کمین نشسته تا در اولین فرصت، شما تودهٔ به‌پاخاسته را طعمهٔ خود قرار دهد. پس مسئله این نیست که اگر ما با این حرف‌ها دل خودمان را خوش کردیم و گفتیم متشکل نمی‌شویم، هیچ تشکلی در جامعه نباشد. تشکل‌های دیگر هست (و) همه متشکل می‌شوند غیر از ما مسلمان‌های در خط راستین اسلام! آیا این خطر تفرقه را برطرف می‌کند؟! این وحدتِ کلیِ جامعهٔ ما را از خطر تحزّب و گروه‌گروه شدن می‌رهاند؟!»

نظرات کاربران

کاربر 1526872
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

خواندش رو حتما به جوانان انقلابی توصیه می کنم.

setayesh
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

خارق العادست ،بهشتی اسطوره کار تشکیلاتی بوده!

habib
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

کتاب عالی برا هرکسی که میخواد تشکیلاتی باشه

حُسنیه'
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

کتاب جالبی بود

امین باباشاهی
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

کتاب مستند و دقیق از اندیشه شهید بهشتی در مورد تشکل اسلامی که می توان از آن به عنوان یک هندبوک تشکیلاتی بهره برد و به کار بست. از نشر معارف خواهشمندم چاپ نهم را هم به صورت ebook در طاقچه

- بیشتر
فاطمه کریمی
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

این کتاب ویراست جدید نیست‌. تعداد صفحاتش هم ۲۸۰ است. اگه میخواهید بخرید حواستون باشه

سرباز صفر
۱۴۰۲/۰۷/۲۱

یا سلام کتاب خوبیه ولی ویرایش جدیدش را قرار بدید

sam
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

سلام لطفا کتاب جدید تشکیلات شهید بهشتی که جلد آبی رنگی دارد را هم قرار دهید با تشکر از برنامه تاقچه و تیم توانمندی پر تلاش تاقچه

سپهر
۱۴۰۲/۰۸/۲۷

بسیار کتاب آموزنده‌ای بود.

میلاد نیک عهد
۱۴۰۰/۰۹/۱۶

سلام پول از من کم شد، ولی هنوز نمیشه دانلود کرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۹)
اگر به دنبال حرفی، عمل نباشد، سرگرمی است؛ حجاب است؛ غفلت است. در حد لزوم حرف بزنیم!
محمدرضا میرباقری
صاحبان ایمان و تقوا اگر از کاری سردرنیاورند، هرگز مسئولیت آن را نمی‌پذیرند؛
محمدرضا میرباقری
در تشکیلات کمترین لغزش هم بزرگ است
محمدرضا میرباقری
یکی از مصیبت‌های زمان ما این است که اشخاص دارند کم‌کم جانشین ارزش‌ها می‌شوند این خطرناک است. انقلاب ما انقلاب ارزش‌هاست.
علی رمضانی
ما به یک تشکیلات نیرومند خلاقِ هماهنگِ منسجم نیازمند هستیم که در آن استعدادها یکدیگر را بیابند؛ محل تلاقی استعدادها، محل شناسایی متقابل استعدادها باشد و در آنجا استعدادها زمینهٔ شکوفایی پیدا کنند و محیطی مناسب برای همکاریِ هماهنگ پیدا کنند.
محمدرضا میرباقری
جامعهٔ اسلامی جامعهٔ مردم فضول است؛
محمدرضا میرباقری
ما باید بدانیم هر کار دیگری هم در این دنیا بخواهیم بکنیم، باید دسته‌جمعی باشد. پس قبل از هر چیز و در هر میدانی، اگر ما شیوهٔ کار دسته‌جمعی را زیاد و به آن عادت بکنیم، نه‌تنها ضرر نکرده‌ایم، بلکه نفع فراوان هم برده‌ایم.
محمدرضا میرباقری
سرمایه‌های اندک در برابر غول‌های تجارت دنیا کاری از پیش نمی‌برد. نیروهای پراکنده در برابر قدرت‌های عظیم محکوم است. تحقیقات علمی وسیع بدون همفکری و همکاری به ثمر نمی‌رسد و طرح‌های بزرگ در زمینهٔ خدمات و فعالیت‌های اجتماعی با نیروی انسانی پراکنده و سرمایه‌های مالی محدود عملی نیست.
محمدرضا میرباقری
وقتی می‌گوییم اخلاص، می‌کوشیم آهنگ الهی بودن و برای خدا بودن را در کارهایمان بالا ببریم؛ همان تقرب الی الله.
محمدرضا میرباقری
حزب در حقیقت عبارت است از یک گروه سازمان‌یافته در رابطهٔ تام با ولایت فقیه برای برنامه‌ریزی و اجرا.
محمدرضا میرباقری

حجم

۵۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۸۰ صفحه

حجم

۵۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۸۰ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۵۰۰
تومان