دانلود و خرید کتاب جمهوری قرقیزستان احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری قرقیزستان اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری قرقیزستان

معرفی کتاب جمهوری قرقیزستان

کتاب جمهوری قرقیزستان نوشته احمد علامه فلسفی است. کتاب جمهوری قرقیزستان به کشور قرقیزستان ویژگی‌ها مذهب و آداب و رسوم و ... می‌پردازد.

درباره کتاب جمهوری قرقیزستان

جمهوری قِرقیزستان کشوری محصور به خشکی درآسیای مرکزی است. این کشور منطقه‌ای کوهستانی است و امروزه افزون بر خاستگاه ترک‌تبار، فرهنگ بیشتر مردم این کشور از فرهنگ ایرانی، مغولی، و روسی نیز تأثیر پذیرفته‌است.

قرقیزستان ۱۹۸٬۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۶ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر بیشکک است. جمهوری قرقیزستان در قسمت شمال شرقی آسیای مرکزی واقع شده‌است و از شمال با قزاقستان، از جنوب با تاجیکستان، از غرب با ازبکستان و از شرق و جنوب شرقی باچین همسایه و هم‌مرز است. این کشور دارای آب و هوای معتدل کوهستانی، بهار و تابستان معتدل و زمستانی سرد است.

سکاها که قومی ایرانی‌تبار بودند ساکنان نخستین منطقه کنونی قرقیزستان را تشکیل می‌دادند. آنان در قرن دهم میلادی از آلتای، به جایی که اکنون قرقیزستان نام دارد، مهاجرت کرده‌اند و در آنجا ساکن شده‌اند. ترکان سلجوقی و مغول‌ها تأثیر زیادی بر فرهنگ این منطقه گذاشته‌اند. قرقیزها اسلام و تیراندازی را از ترکان سلجوقی و اسب‌سواری ماهرانه را از سواران ترک‌نژاد آسیای میانه یادگرفتند. هنوز هم سوارکاران چابکی در این کشور یافت می‌شود.

در این کتاب می‌توانید اطلاعات بیشتر و مفیدتری درباره کشور جمهوری قرقیزستان مطالعه کنید.

خواندن کتاب جمهوری قرقیزستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کشور شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جمهوری قرقیزستان

در اوایل سده ۱۹ میلادی، قرقیزستان تحت حکومت خانات خوقند درآمد. در سال ۱۸۷۶ قرقیزستان به امپراتوری روسیه ضمیمه شد که باعث برخی از تنش‌ها و شورش‌ها شد. در طول تسلط روسیه بسیاری از قرقیزها به چین و افغانستان مهاجرت کردند.

در ۱۹۱۸ اتحاد شوروی در این منطقه برقرار و در ۱۹۲۴ قرقیزستان بخشی از منطقه خودمختار کارا – قرقیز شناخته شد. در ۱۹۲۶ این نام به جمهوری شوروی سوسیالیستی خودمختار قرقیز تغییر یافت و دوباره در سال ۱۹۳۶ به نام جمهوری شوروی سوسیالیستی قرقیزستان و به عنوان بخشی از جمهوری‌های متحده شوروی به رسمیت شناخته شد. در دوران تسلط شوروی، قرقیزستان از نظر اقتصادی و اجتماعی توسعه یافت. در ۱۹۲۴ الفبای جدید عربی به رسمیت شناخته شد که بعدها در سال ۱۹۲۸ به لاتین و در ۱۹۴۱ به سیرلیک تغییر یافت.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در سال ۱۹۹۱، قرقیزستان به استقلال دست یافت. انقلاب در آوریل ۲۰۱۲ به سرنگونی حکومت قربان‌بیگ باقی‌یف، رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان انجامید و به تنظیم یک قانون اساسی جدید و برقراری یک دولت انتقالی منجر شد. در نوامبر ۲۰۱۱ در این کشور انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۷۰ مطابق با ۲۱ دسامبر ۱۹۹۱ استقلال جمهوری قرقیزستان را به رسمیت شناخت. در واقع جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، استقلال قرقیزستان را به رسمیت شناخت.

در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۷۱ موافقتنامه برقراری روابط بین دو کشور به امضاء معاونین وزرای خارجه دو کشور رسید. در مهر ۱۳۷۱سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک فعالیت خود را آغاز کرد. سفارت قرقیزستان در تهران ۴ سال بعد در اردیبهشت ۱۳۷۵ در تهران افتتاح گردید. پس از وقوع انقلاب و سرنگونی حکومت باقی اف و روی کار آمدن دولت موقت، جمهوری اسلامی ایران اقدام به حمایت سیاسی و ارسال دو محموله کمک‌های بشردوستانه نمود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان