دانلود و خرید کتاب خاطرات آیت الله ابراهیم امینی ابراهیم حاج امینی نجف آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات آیت الله ابراهیم امینی اثر ابراهیم حاج امینی نجف آبادی

کتاب خاطرات آیت الله ابراهیم امینی

معرفی کتاب خاطرات آیت الله ابراهیم امینی

کتاب خاطرات آیت‌الله ابراهیم امینی نوشتۀ ابراهیم حاج امینی نجف‌آبادی در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب خاطرات آیت الله ابراهیم امینی

کتاب خاطرات آیت‌الله ابراهیم امینی جزوی از طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در مرکز اسناد انقلاب است. این کتاب روایتی از زندگی و فعالیت‌های آیت‌الله امینی، فقیه و از اعضای مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرده است. آیت‌الله امینی، یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در انقلاب اسلامی بود. او در دوران طلبگی اصول فقه را نزد آیات خوانساری، بروجری و خمینی گذراند و اسفار را نیز نزد سید محمدحسین طباطبایی آموخت. آیت‌الله امینی در جریان مبارزۀ انقلابی حضور فعال داشت و پس از پیروزی انقلاب از امام خمینی حکم گرفت. این کتاب، روایتی از دوران کودکی و نوجوانی او در نجف‌آباد، دوران طلبگی در اصفهان، وضع معیشتی و اخلاقی و درسی طلاب در اصفهان، شرح حال استادانش در قم، نقش جامعۀ مدرسین در زمان مبارزات و برخی وقایع بعد از پیروزی انقلاب است.

خواندن کتاب خاطرات آیت الله ابراهیم امینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه و تاریخ معاصر ایران به‌ویژه تاریخ انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خاطرات آیت الله ابراهیم امینی

«عظمت رویدادی چون انقلاب اسلامی ایران روشن‌ترین دلیل برای ضرورت ضبط و نشر خاطرات اشخاصی است كه از نزدیک شاهد وقایع آن بوده و یا در آن نقش داشته‌اند. بیان این خاطرات آنگاه كه به شخصیت‌های مذهبی و سیاسی مؤثر در آن مربوط می‌شود، از سویی مخاطب را با زوایای گوناگون و حوادث تلخ و شیرین و عبرت‌آموز حیات راوی آشنا كرده، پرده از رموز شكست و پیروزی آنان كنار می‌زند، از سوی دیگر موجبات شناخت بیشتر انقلاب اسلامی و ابعاد مغفول آن را فراهم می‌آورد. مشغله‌های امروز شخصیت‌های مؤثر در انقلاب اسلامی گاه ثبت این خاطرات را با مشكلاتی مواجه می‌سازد كه این امر حتی در مواقعی به باقی ماندن انبوهی از خاطرات ناب و مفید در سینه‌ی آنان منجر شده است. اما خوشبختانه بسیاری از این افراد با عنایت به ضرورت این مقوله، در بیان خاطرات و حتی نوشتن آن اهتمام داشته‌اند. آیت‌الله ابراهیم امینی از جمله افرادی است كه به‌رغم پذیرش مسئولیت‌های مختلف در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیز تلاش‌های مستمر علمی، از ثبت خاطرات خویش در تاریخ غفلت نورزیده و خاطرات خود را به رشته‌ی تحریر درآورده است. خاطرات ایشان از دوران كودكی و جوانی و تحصیل در قم و اصفهان، در كنار نكات خواندنی از احوال شخصی، نگاشته‌ای موجز و مفید در معرفی اوضاع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایران در مقطع مورد بحث می‌باشد. آیت‌الله امینی در دوران جوانی با امام خمینی (ره) آشنا و شیفته‌ی مراتب معنوی، سجایای اخلاقی و ویژگی‌های تدریس وی شد. حضور فعال راوی در عرصه‌های نهضت اسلامی موجب غنای این بخش از خودنوشت و بازگویی ابعاد ظریفی از آن شده است. همین امر در مقطع پس از انقلاب اسلامی نیز نمود یافته و مأموریت‌ها و مناصب گوناگون، آیت‌الله امینی را از نزدیك ناظر جریانات و وقایع حساس و گاه مبهم در این مقطع قرار داده است. همچنین فعالیت‌های تبلیغی ایشان و به ویژه سفرهای تبلیغی به كشورهای مختلف جهان، خاطراتی تلخ و شیرین و متفاوت را برای نویسنده به همراه داشته كه بخشی از كتاب را به خود اختصاص داده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۵۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان