دانلود و خرید کتاب قدرت معنا امیلی اصفهانی اسمیت ترجمه سپیده حاتمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت معنا اثر امیلی اصفهانی اسمیت

کتاب قدرت معنا

معرفی کتاب قدرت معنا

کتاب قدرت معنا؛ ساختن زندگی ارزشمند اثری از امیلی اصفهانی اسمیت است که با ترجمه سپیده حاتمی در نشر شگفت منتشر شده است. این کتاب مخاطبان را تشویق می‌کند تا معنای زندگی را در چهار ستون آن پیدا کنند.

درباره کتاب قدرت معنا

قدرت معنا در زندگی آنچنان است که اگر روزی کمرنگ شود، زندگی ارزش و اهمیت خود را از دست می‌دهد و چه بسیار آدم‌هایی که این معنا را گم کردند و بعد از آن زندگی را تاب نیاوردند. اما حقیقت این قدرت چیست و آن را چگونه می‌توان پیدا کرد؟ در کجا باید به جستجوی آن باشیم؟ 

امیلی اصفهانی اسمیت در این کتاب مخاطبان را تشویق می‌کند تا چهار ستون معنای زندگی را پیدا کند و زندگی خود را بر این اساس بنا کنند. او بعد از دنبال کردن و جستجوی این موضوع در آثار نویسندگان مختلف، معنا را در جستجو و یافتن هدف در زندگی، ارتباط با دیگران، تعالی یافتن و آموختن از گذشته و تشویق به کشف خود تعبیر می‌کند. در حقیقت او در تلاش است تا به همه مردم نشان دهد برای اینکه از انزوا و دلزدگی بیرون بیایند، بهتر است انرژی خود را صرف چه چیزهایی کنند؟

کتاب قدرت معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

قدرت معنا برای تمام کسانی است که به داشتن و ساختن زندگی اهمیت می‌دهند و بر این باورند که زندگی باید ارزشمند و پرمعنا باشد. 

درباره امیلی اصفهانی اسمیت

امیلی اصفهانی اسمیت، نویسنده و پژوهشگر ایرانی الاصل است که در آمریکا ساکن است. او برای نشریاتی مانند وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal)، نیویورک تایمز (The New York Times) و آتلانتیک (The Atlantic) می‌نویسد.

او در حال حاضر سردبیر موسسه هوور دانشگاه استنفورد است.

بخشی از کتاب قدرت معنا

با اینکه ممکن است مسئله معنای زندگی همچنان مبهم باقی بماند، اما همگی باید منابع معنا در زندگی را کشف کنیم. این مسئله مفهوم بزرگی است که متفکران وجودگرایی همچون کامو سعی در انتقال آن داشته‌اند ـ و یک دهه پیش از انتشار (اسطوره سیزیفوس)، ویل دورانت هم به همین نتیجه رسیده بود. وی پس از مطالعه پاسخ‌های دوستان و همکاران به نامه‌اش متوجه شد که هر کدام از آنها معنایی مخصوص به خود کشف کرده‌اند. گاندی نوشت که معنا را در (خدمت به هر آنچه جان دارد) یافته است. کشیش فرانسوی، ارنست دیمنت آن را در بینشی ورای منفعت‌طلبی شخصی پیدا کرده بود: (تو می‌پرسی زندگی برای من چه کرده است؟ چند فرصت برای جدایی از خودپرستی ذاتی من داده است و من به خاطر این شکرگزارم.) کارل لامل فیلمساز که یکی از بنیان‌گذاران استودیو یونیورسال است به فرزندان خود اشاره کرده است: (تو می‌پرسی گنج من در چه مأمنی پنهان شده است؟ فکر می‌کنم در میل دیوانه‌وار خود به مشاهده سلامت و شادی فرزندان و نوه‌هایم نهفته است.) اوون سی. میدلتون که به حبس ابد محکوم شده بود معنا را به سادگی در این یافته بود که بخشی از جهان باشد (من نمی‌دانم سرنوشت ما را به سمت چه هدف بزرگی هدایت می‌کند، برایم اهمیتی هم ندارد. بسیار پیش‌تر از آن که به آن هدف برسیم من باید نقش خودم را بازی کرده باشم، دیالوگ‌های خودم را گفته باشم، و رفته باشم. اینکه من چطور این نقش را بازی کنم برایم اهمیت دارد. آگاهی از این که من جزیی جدایی‌ناپذیر از این جنبش شگفت‌انگیز، خارق‌العاده و متعالی به نام زندگی هستم و هیچ‌چیز، نه بیماری، نه شکنجه جسمی، نه افسردگی و نه زندان نمی‌تواند نقش مرا از من بگیرد. نقش من، تسلی، منبع الهام و گنج من است.)

در سال ۱۹۳۰، سالی که آن مرد در حیاط منزل دورانت با او صحبت کرد، چندین نفر دیگر به این فیلسوف نامه نوشته و اظهار کردند تمایل به خودکشی دارند. دورانت در پاسخ آنها تا جایی که می‌توانست توضیح می‌داد که چرا عقیده داشت زندگی ارزش زیستن دارد. بعدها وی پاسخ‌هایش را در قالب یک جمله واحد به عنوان نتیجه‌گیری کتاب در باب معنای زندگی در هم آمیخت.

به نظر دورانت معنا در گذشتن از خویش ریشه دارد. او می‌نویسد همانطور که در ابتدا گفتیم، هر چیزی در طی ارتباطش به عنوان بخشی از یک کل بزرگتر اهمیت می‌یابد، بنابراین اگرچه نمی‌توانیم به صورت کلی معنایی متافیزیک و جهان شمول به زندگی ببخشیم. اما می‌توانیم در مورد زندگی هر فرد خاص بگوییم که معنای آن در ارتباط با چیزی بزرگتر از خودش تحقق می‌یابد.) دورانت بر این باور است که هرچه ارتباط و مشارکت ما با آن مفهوم بزرگتر بیشتر باشد زندگی معنادارتری خواهیم داشت. از دیدگاه او آن (چیز) به طور ویژه به خانواده و کار اطلاق می‌شود.

نظرات کاربران

سمیه
۱۴۰۱/۰۳/۰۱

من اول تدتاک خانم اصفهانی را شنیدم و با سرچ فهمیدم کتابی هم دارند و به شدن این موضوع معنای زندگی برام جالب است و تا اینجا از خواندن کتاب لذت بردم

کاربر ۴۴۲۱۲۹۸
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

کتابیه که باعث شد خودم و شرایطم رو بپذیرم و حتی در عمق غم هام به دنبال دلیل بگردم و از کوچیترین اتفاقات زندگیم لذت ببرم میتونم بگم کمکم کرد پایه های زندگیم رو بنا کنم و قطعا یک بار

- بیشتر
Sara
۱۴۰۰/۰۹/۲۳

کتاب بسیار مفیدی بود. خواندنش رو به همه ی کسانی که به دنبال معنای زندگی هستند توصیه میکنم

امین
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

عالی و کاربردی 👌🏻

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۳۲۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان