دانلود و خرید کتاب بر آستان اهل بیت (ع) عبدالوهاب حسین ترجمه حجت الله فسنقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر آستان اهل بیت (ع) اثر عبدالوهاب حسین

کتاب بر آستان اهل بیت (ع)

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بر آستان اهل بیت (ع)

کتاب بر آستان اهل بیت (ع) نوشته عبدالوهاب حسین است که با ترجمه حجت‌ الله فسنقری و ام‌البنین قزلسفلو منتشر شده است.

درباره کتاب بر آستان اهل بیت (ع)

این کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌های استاد مجاهد، عبدالوهاب حسین، حفظه‌الله، است که به مناسبت‌های مختلف میلاد یا شهادت اهل‌بیت (ع) ایراد شده است... ازاین‌رو مخاطب خواهد دید که این سخنرانی‌ها برای مجلسی عمومی و متناسب با فضای عامهٔ مردم ایراد شده است؛ اما با وجود این، چیزی از مطالعه و پژوهش محکم و عمیق در زمینهٔ زندگی و سیرهٔ اهل‌بیت (ع) کم ندارد و به‌صورت کلی این همان وجه تمایز سخنرانی‌های جناب استاد است، به‌گونه‌ای که ایشان غرق در بیان سیر تاریخی، دور از پندها و درس‌های آن، نبوده است.

خواندن کتاب بر آستان اهل بیت (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم دینی و شناخت اهل بیت (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بر آستان اهل بیت (ع)

أعوذ بالله السمیع العلیم من شر نفسی الأمارة بالسوء و من شر الشیطان الرجیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین. اللهم صل علی محمد و آل محمد و ارحمنا بمحمد و آل محمد و اهد قلوبنا بمحمد و آل محمد و عرف بیننا و بین محمد و آل محمد و اجمع بیننا و بین محمد و آل محمد و لا تفرق بیننا و بین محمد و آل محمد فی الدنیا و الآخرة طرفة عین أبدا یا کریم.

خدایا، ما را با آنان قرار ده، نه در گروه دشمنانشان.

دوستان، براداران و خواهران سلام. رحمت و برکت خداوند بر شما باد.

ابتدا میلاد نورانی پیامبر رحمت (ص) را به محضر صاحب العصر و الزمان أرواحنا لتراب مقدمه الفداء، مراجع و فقها و علمای امت، همهٔ مسلمانان سراسر جهان و شما دوستان عزیز صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

خداوند متعال می‌فرماید:

(وَ مَا أَرْسَلْنَاک إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ)

(ما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم.)

مخاطب این آیهٔ شریف حضرت رسول (ص) است و تأکید می‌کند که رسالت ایشان براساس رحمت و مهربانی است. پس این رسالت از آنِ عموم مردم است و تا آخر دنیا امتداد می‌یابد تا آنان را به‌قدر ظرفیتشان در راه هدایت، امنیت، آرامش، استقرار، سعادت و کمالی قرار دهد که برای این زندگی آنان مقدر شده است. این رسالت دربردارندهٔ همهٔ اصول و قواعد فکری، تشریعی و اخلاقی است که انسان در زندگی این‌دنیایی خود به آن نیاز دارد و در برآوردن همهٔ احتیاجات زندگی و پاسخگویی به نیازهای انسان جدید تواناست.

دوستان عزیز، در این شب بزرگ دربارهٔ این آیهٔ شریف در سه محور اساسی بحث خواهم کرد:

محور اول: بحث از رحمت

این محور نکات متعددی در بر دارد.

نکتهٔ اول: تعریف رحمت

رحمت در لغت یعنی نرمی قلب که لازمهٔ آن نیکی و احسان است و در اصطلاح انعطاف درونی که اقتضای آن توجه به مردم، خیر و نیکی‌رساندن به آنان، همدردی در غم‌ها و همراهی در خوش‌حالی‌هایشان، کاستن از دردها و رنج‌هایشان در زندگی، بخشش بدی‌ها و گذشتن از خطاهایشان، پرهیز از آسیب‌رساندن به آنان و بدی‌کردن در حقشان و تلاش برای سعادت دنیوی و اخروی آنان است و همهٔ این‌ها متکی بر محبت صادقانه به آنان است.

رحمت به ایمان، روزی، گذشت، سلامت، مودت، یاری، پیامبران، کتاب‌های آسمانی و سایر نیکی‌ها در دنیا و آخرت اطلاق می‌شود؛ بنابراین به ایمان، روزی، گذشت، سلامت، مودت، یاری، رسول، کتاب و همهٔ اموری که عامل دستیابی به خیر دنیوی و اخروی هستند، رحمت می‌گویند. رحمت فضیلت اخلاقی اسلامی باارزشی به‌شمار می‌آید که باید هر مؤمن حقیقی از آن بهره‌مند باشد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
«اباعبدالله غریبانه کشته شد و سه روز بی غسل و کفن در زیر نور خورشید ماند.»
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
ای مردم، به ما شش چیز عطا شده است و ما به هفت چیز فضیلت و برتری داریم: علم، حلم، بزرگی، فصاحت، شجاعت و محبوبیت در قلب مؤمنان به ما بخشیده شده است و ما بر دیگران فضیلت داریم؛ زیرا پیامبر برگزیده، محمد (ص) از ماست، صدیق امت علی‌بن‌ابی‌طالب از آن ماست، جعفر طیار از ماست، شیر خدا و رسولش حمزهٔ سیدالشهدا از ماست، سیدهٔ زنان دو جهان فاطمهٔ زهرا از ماست و دو سبط این امت از ماست. هرکس که مرا می‌شناسد که هیچ، و هرکس که نمی‌شناسد حسب و نسب خود را به او بشناسانم. ای مردم، من زادهٔ کعبه و منا هستم، من فرزند زمزم و صفایم، من فرزند کسی هستم که حجرالاسود را در ردا حمل کرد، من فرزند بهترین کسی هستم که احرام پوشید، طواف کرد، حج و سعی را به‌جا آورد، من پسر کسی هستم که شبانه از مسجدالحرام به مسجدالاقصی رفت
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
معنای منفی منت: بزرگ‌جلوه‌دادن خدمات و نعمت‌های کوچک. فرد عطاکننده به عطاگیرنده کبر می‌ورزد و او را خوار و ذلیل می‌سازد و درنتیجه، همین بزرگ‌کردن لطف‌ها و تکبر و تحقیر، وجوب تشکر را از بین می‌برد؛ زیرا وقتی انسان خالصانه و بی هیچ قصدی و برای رضای خداوند به فردی لطفی می‌کند، باید از او تشکر شود. اما اگر این فرد عطاکننده به فرد عطاگیرنده برتری و کبر بورزد و بخواهد او را خوار و ذلیل کند، پس این امور وجوب تشکر را از میان می‌برد و چنین عطاکننده‌ای شایستهٔ تشکر نیست.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۲۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۲۰۰
تومان