دانلود و خرید کتاب بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع) عبدالوهاب حسین ترجمه حجت‌الله فسنقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع) اثر عبدالوهاب حسین

کتاب بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع)

معرفی کتاب بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع)

کتاب بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع) نوشته عبدالوهاب حسین است که با ترجمه حجت‌الاسلام فسنقری و ام‌البنین قزلسفلو منتشر شده است. 

درباره کتاب بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع)

تبیین روش انقلابی امام حسین علیه‌السلام با بهره‌گیری از شناخت جوانب حرکتی و زمینه‌های فکری، فقهی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی آن در بیانات آن حضرت؛ به این امید که روش انقلابی وی چراغ راه انقلابی‌های مومن باشد. هدف بحث حاضر پرداختن به بنیان‌های علمی ادبی خطبه‌های اسلامی- انقلابی نیست. قیام کربلا مختص به زمان، مکان و شخص معین و خاصی نیست بلکه کربلا خلاصه بسیاری از قوانین نبرد حق و باطل و عصاره بسیاری از ارزش‌ها و اصولی است که اصلاح‌گر هر مکان و زمانی می‌باشد بنابراین هر زمینی کربلا و هر روز عاشورا است:« کل أرض کربلاء و کل یوم عاشوراء».

به همین دلیل ما نیز باید در درجه اول مظلومانی باشیم که با ظلم و ستم به نبرد می‌پردازیم و در درجه دوم دوستداران و پیروان فرمانده این انقلاب جاوید بوده و قیام و هدایت‌گری ایشان را سرلوحه و سرمشق خود قرار دهیم؛ ما باید درباره این انقلاب و جریانات آن بسیار بیندیشیم تا عبرت‌ها، درس‌ها و قوانین کلی حاکم بر واقعیت‌های آن را دریابیم.

یکی از بهترین راه‌های دریافت عبرت‌ها و درس‌های آن، این است که بیانات و سخنان خود فرمانده معصوم این انقلاب جاوید و سخنان شرکت‌کنندگان در این حماسه را قبل از وقوع این انقلاب و در حین آن، مورد بررسی قرار دهیم چرا که همین سخنان، بسیاری از حقایق، قوانین و سنت‌های فراگیر را روشن می‌سازد.

کتاب حاضر دربردارنده یکی از مباحث ارزشمندی است که بر سخنان انقلابی امام حسین علیه‌السلام تکیه داشته و استاد مجاهد گرانقدر عبدالوهاب حسین (حفظه‌الله) آن را به رشته تحریر درآورده و گنجینه علم، بصیرت و آگاهی خویش را در آن گنجانده است؛ بنابراین این بیانات بر اساس اندیشه اصیل، درایت وسیع و فرهنگ عمیق قرآنی اندیشمند و محققی مورد کنکاش قرار گرفته است که جویای تقرب به ذات اقدس الهی می‌باشد؛ او مردی است که میدان‌های جهاد، صبر و پایداری او را آزموده و وجودش سرشار از عشق به خداوند و تقرب به اوست. کتاب حاضر «بازخوانی خطبه‌های این انقلاب و قیام جاویدان» است. 

خواند کتاب بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم دینی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع)

بدرقه صحابی انقلابی، ابوذر غفاری در سال ۳۰ ه.ق/ ۶۵۰م که خلیفه سوم (عثمان بن عفان) او را از مدینه منوره به منطقه ربذه (در سه فرسخی مدینه) تبعید کرده بود: پس از آن که معاویه بن ابی سفیان، ابوذر را به خاطر قیام علیه انحراف، ستم، تبعیض میان مسلمانان و فساد مالی در حکومت اسلامی، از شام بیرون کرد، خلیفه سوم نیز که نتوانسته بود با انواع تهدید و ترغیب، او را ساکت کند، به مروان بن حکم دستور داد تا وی را به ربذه تبعید و مردم را از بدرقه او منع کند؛ بنابراین به جز امیرالمومنین علی بن ابی طالب، دو پسرش حسن و حسین علیهم‌السلام، برادرش عقیل بن ابی طالب و شاگرد برجسته‌اش، عمّار بن یاسر هیچ کسی برای بدرقه ابوذر بیرون نیامد و مروان بن حکم خیلی تلاش کرد تا آنان را نیز از بدرقه وی بازدارد اما امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه‌السلام جلو رفت و بر مرکب مروان تازیانه زد و فرمود: «دور شو خداوند روانه دوزخت کند.» بنابراین مروان، شاکی و ناراحت نزد خلیفه عثمان بن عفان رفت و آن چهار نفر ابوذر را بدرقه کرده و هر یک متناسب با جایگاهی که داشتند، سخنی گفتند... و امام حسین علیه‌السلام که در آن زمان سی ساله بود فرمود:

متن خطبه

یَا عَمَّاه! إنَّ اللهَ قَادِرٌ أن یُغَیِّرَ مَا قَد تَرَی وَ اللهُ کُلَّ یَومٍ هُوَ فِی شأنٍ، وَ قَد مَنَعَکَ القَومُ دُنیاهُم وَ مَنَعتَهُم دِینَکَ وَ مَا أَغنَاکَ عَمَّا مَنَعُوکَ وَ أَحَوَجَهُم إِلَی مَا مَنَعتَهُم فاسألِ اللهَ الصَّبرَ وَ النَّصرَ وَ استَعِذ بِه مِنَ الجَشَعِ وَ وَ الجَزَعِ فَإنَّ الصَّبرَ مِنَ الدِّینِ وَ الکَرَمِ وَ أنَّ الجشعَ لَا یُقَدِّمُ رِزقاً وَ الجَزَعَ لَا یُؤخِّرُ أجَلاً.

عمو جان! به راستی که خدای متعال می‌تواند این وضعی را که مشاهده می‌کنی تغییر دهد و خداوند هر روز دست به کاری است، و این مردم تو را از دنیایشان محروم ساختند و تو نیز دین خود را از آن‌ها دریغ داشتی، چه بی‌نیازی از آن چه که آن‌ها تو را از آن محروم کردند و چه نیازمندند آن‌ها به آن چه که تو از آنان دریغ نمودی؛ پس، از خدا شکیبایی و پیروزی بخواه و از حرص و جزع به او پناه ببر، که صبر نشان دینداری و بزرگواری است و حرص روزی انسان را زیاد نمی‌کند و بی‌تابی، اجل انسان را به تأخیر نمی‌اندازدإ.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۸۰۰
تومان