دانلود و خرید کتاب اقتصادسنجی کاربردی پانل دیتا علی فقه مجیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصادسنجی کاربردی پانل دیتا اثر علی فقه مجیدی

کتاب اقتصادسنجی کاربردی پانل دیتا

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتصادسنجی کاربردی پانل دیتا

کتاب اقتصادسنجی کاربردی پانل دیتا اثری از علی فقه مجیدی و صلاح ابراهیمی است که در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است.

طی سال‌های اخیر با توجه به اهمیت یافتن داده‌های ترکیبی در مطالعات علوم اجتماعی (به ویژه اقتصاد) مطالعات مختلفی در این زمینه آغازه شده است و حجم عظیمی از مطالعات اقتصادی در حوزه بین الملل را به خود اختصاص داده است. این کتاب راهنما به‌طور خاص برای کاربران غیر متخصص در اقتصادسنجی، اما آشنا با برخی از مفاهیم اساسی تحلیل داده‌های ترکیبی مناسب است.  مطالب این کتاب به ‌عنوان یک گام اولیه خوب برای ورود کاربران به قلمرو نرم افزار Eviews به‌شمار می‌آید.

 خواندن کتاب اقتصادسنجی کاربردی پانل دیتا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد، حسابداری و مدیریت بسیار مفید و کاربردی است.

 بخشی از کتاب اقتصادسنجی کاربردی پانل دیتا

در  فصل دهم کتاب، اجزاء یک تحلیل تجربی موفق را با تاکید بر یک پروژه پایان ترم بحث می کنیم. افزون بر این، با یادآوری مباحث مهمی که در سراسر متن کتاب اشاره شد بر موضوعاتی تاکید می شود که برای تحقیقات کاربردی حایز اهمیت هستند. هم چنین، پیشنهاداتی در مورد برخی موضوعات ارایه می شود به گونه ای که خواننده می تواند قوه ذهنی خود را تقویت نماید. در پایان برخی از منابع تحقیقات اقتصادی و منابع داده ها به عنوان ماخذ ارایه می شوند.

اهمیت طرح یک سوال خیلی خاص به عنوان نقطه شروع یک تحقیق گزافه گویی نیست. بدون بیان صریح هدف تحقیق، نقطه شروع تحقیق ما مشخص نیست. در دسترس بودن مجموعه داده های مختلف، فرد را وسوسه می¬کند بدون رعایت ترتیب مراحل انجام یک تحقیق به سراغ جمع آوری داده برود. بدون تعیین فرضیات و نوع مدل تحقیق، جمع آوری داده های متغیرهای تحقیق فراموش می شود و ممکن است نمونه خود را از یک جامعه اشتباه بدست آورید یا داده ها را برای دوره زمانی نادرستی جمع آوری کنید.

البته این بدان معنی نیست که شما سوالات تحقیق خود را در بی اطلاعی کامل از موجود بودن داده‌های مورد نیاز تعیین کنید، بلکه زمانی که موضوع تحقیق خود را تعیین می کنید باید مطمئن باشید که منابع داده های مورد نیاز شما برای پاسخگویی به سوالات تحقیق در زمان مشخص موجود باشد.

شما باید پس از تعیین موضوع تحقیقتان درباره این که کدام یک از زمینه¬های علم اقتصاد یا علوم اجتماعی مد نظر شما است دقیقا تصمیم¬گیری کنید. برای مثال، اگر شما واحد درسی مربوط به اقتصاد کار را گذرانده¬اید، احتمالا تئوریهایی را دیده¬اید که به صورت تجربی می‌توانند آزمون شوند یا روابطی در این واحد درسی معرفی شده¬اند که دارای برخی از ارتباطات سیاستی هستند که به صورت تجربی قابل بررسی است.

بسیاری از روابط اقتصاد کلان نیز که بیشتر جنبه توصیفی دارند، به کمک داده‌های کلان برآورده می شوند. برای مثال تابع پس‌انداز کل را می‌توان برای برآورد میل نهایی به پس‌انداز یا واکنش پس انداز به نرخ بازدهی سرمایه (مانند نرخ بهره) استفاده کرد. چنین برآوردهایی با استفاده از داده‌های سری زمانی یک کشور جذابیت بیشتری دارند؛ به خصوص اگر در آن کشور انقلابهای سیاسی رخ داده باشد، می توان بررسی کرد آیا نرخ پس-انداز طی دوره‌ی گذار سیاسی کاهش یافته است یا نه.

زمانی که در یک زمینه خاص از علم اقتصاد تحقیق می‌کنید روشهای زیادی وجود دارد که می‌توان مقالات مربوط به آن زمینه خاص را یافت و مطالعه کرد. مجله ادبیات اقتصادی (JEL) دارای یک سیستم دسته‌بندی موضوعی دقیق است که در آن هر مقاله دارای کدهای مشخصه‌ای است که آن مقاله را در زیر بخشهای خاصی از علم اقتصاد قرار می‌دهد. علاوه بر این، طبقه‌بندی JEL دارای فهرستی از مقالات چاپ شده در مجلات گوناگون است که بر اساس موضوع، سازمان‌دهی شده و بعضا دارای چکیده مختصری از مقالات است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان