دانلود و خرید کتاب انسان شناسی اسلامی (ویراست دوم) عبدالحسین خسروپناه
کتاب انسان شناسی اسلامی (ویراست دوم) اثر عبدالحسین خسروپناه

کتاب انسان شناسی اسلامی (ویراست دوم)

معرفی کتاب انسان شناسی اسلامی (ویراست دوم)

کتاب انسان شناسی اسلامی (ویراست دوم) اثر عبدالحسین خسروپناه است که با همکاری جمعی از پژوهشگران در دفتر نشر معارف منتشر شده است. این کتاب با نگاهی اسلامی به موضوع انسان‌شناسی می‌پردازد و این مفهوم را از منظر دیانت اسلام مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره کتاب انسان شناسی اسلامی (ویراست دوم)

در تمام ادیان الهی می‌توان توجه به مقوله انسان‌شناسی و شناخت خود را دید. فلاسفه، عرفا و اندیشمندان بسیاری در باب این موضوع سخن گفته‌اند و حتی آن را سنگ بنا و پایه شناخت خداوند می‌دانند. اما چه چیزی سبب شده است تا این موضوع اینچنین اهمیت داشته باشد؟ 

دلایل بسیاری بر اهمیت این موضوع می‌توان برشمرد؛ اینکه انسان تنها موجود در دنیای ما است که می‌تواند با قوه عقل و اراده خود دست به هرکاری بزند و همواره در پی شناخت خالق خود بوده است، یکی از مهم‌ترین دلایل است. عموما این موضوع با نگاه‌ دینی و مذهبی بررسی می‌شود اما به دلیل تنوع ادیان و همچنین اندیشه‌های بسیار، تفسیرهای متعددی نیز می‌توان بر آن داشت. 

در متون قدیمی و سنگ‌تراشه‌ها نیز می‌توان نمونه‌هایی از تلاش‌‌های انسان در جهت شناخت خود را دید. اما نگاه دینی اهمیت ویژه‌ای دارد. چراکه از افقی برتر به این موضوع نگاه می‌کند. در حقیقت انسان‌شناسی که با نگاه مذهبی همراه باشد، قابلیت‌ها و توانایی‌های برجسته انسانی را مدنظر قرار می‌دهد و قادر است ابعادی را بررسی کند که علم و فلسفه از درک و تبیین آن، عاجز مانده‌اند.

دکتر عبدالحسین خسروپناه و گروه همکارانش در کتاب انسان شناسی اسلامی (ویراست دوم) با رویکرد اسلامی به مبانی انسان شناسی نگاه می‌کنند. در این کتاب می‌توان بیان روش شناسی بحث انسان شناسی، اهمیت انسان شناسی دینی، بحران‌های انسان شناسی موجود و راه حل انسان شناسی دینی برای آنها، بیان نیازهای انسان، معنویت و امتیازهای معنویت اسلامی را مشاهده کرد.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‏ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب انسان شناسی اسلامی (ویراست دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب انسان شناسی اسلامی (ویراست دوم) را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات انسان‌شناسی و مذهبی و دانشجویان رشته‌های معارف و الهیات پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان