دانلود و خرید کتاب انسان شناسی اسلامی رضا برنجکار
کتاب انسان شناسی اسلامی اثر رضا برنجکار

کتاب انسان شناسی اسلامی

معرفی کتاب انسان شناسی اسلامی

کتاب انسان شناسی اسلامی نوشته رضا برنجکار و علی نقی خدایاری است. کتاب انسان شناسی اسلامی یکی از کتاب های درسی نشر معارف است که برای علاقه‌مندان و دانشجویان منتشر شده است. 

درباره کتاب انسان شناسی اسلامی

کتاب انسان شناسی اسلامی به عنوان کتاب درسی دانشگاه بر اساس ضوابط معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی و برای دو واحد درس «انسان در اسلام» دانشجویان کلیه رشته نوشته شده است. انسان شناسی اسلامی تلاش می‌کند با استناد به منابع اصیل دینی؛ یعنی قرآن و احادیث معصومان(ع) مبانی حوزه انسان شناسی را تبیین کند و در این مسیر از آرا و سخنان مفسران قرآن و شارحان احادیث بهره وافر بگیرد.

بر اساس مطالب کتاب انسان شناسی اسلامی، تاکنون راه‌های متفاوتی از سوی اندیشمندان، فیلسوفان و عارفان ادیان مختلف برای شناخت انسان پیموده شده و مکاتب متعددی در این حوزه پدید آمده‌اند. در این میان، کتاب انسان شناسی اسلامی تلاش دارد  به دلیل استناد به معارف کلیدی انسان، راه و روشی تازه و اصولی در عرصه انسان شناسی ارائه کند.

این کتاب در ۹ فصل تنظیم و نگاشته شده است. فصل نخست به کلیاتی درباره مفهوم و ضرورت انسان شناسی اختصاص دارد و در فصل دوم، آفرینش انسان و عوالم وجودی او جای گرفته‌اند. فصل سوم و چهارم به ساحت‌های وجودی انسان می‌پردازند و مسائلی نظیر جسم و روح، فطرت، عقل، شهوت و آزادی، علم و دانش، امیال، جبر و اختیار، سرنوشت و قضا و قدر و طبیعت انسان و خیر و شر بودن آن را عنوان می‌کنند.

بررسی فلسفه حیات انسان در فصل پنجم این کتاب جای دارد و فصل ششم به کرامت و منزلت انسان و فصل هفتم به مباحث سعادت و کمال انسان می‌پردازد. رابطه انسان با خدای در فصل هشتم و رابطه انسان با جامعه و جهان هستی در فصل نهم عنوان شده اند.

دانشجویان می‌توانند با استفاده از این کتاب درس انسان در اسلام را بهتر و بیشتر بیاموزند.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌‌بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد. 

خواندن کتاب  انسان شناسی اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان رشته‌های مختلف که درس انسان در اسلام را دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر ۴۱۶۲۵۷۷
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

با سلام بهش سرچ داخل کتاب به هیچ ترتیبی انجام نمیشه و وقتی کلمات مورد نظر رو سرچ میکنم پیام نتیجه ای یافت نشد میاد

کاربر ۲۰۵۱۱۴۹
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

وقت بخیر. امکان سرچ وجود نداره وقتی کلمه تایپ میشه سریع میزنه جستجویافت نشد!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان