دانلود و خرید کتاب توسعه شاخص های عملکردی برای مدیریت نگهداشت تری وایرمن ترجمه سعید رمضانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه شاخص های عملکردی برای مدیریت نگهداشت اثر تری وایرمن

کتاب توسعه شاخص های عملکردی برای مدیریت نگهداشت

معرفی کتاب توسعه شاخص های عملکردی برای مدیریت نگهداشت

کتاب توسعه شاخص های عملکردی برای مدیریت نگهداشت تجاری نوشته تری وایرمن یکی از کتاب‌های تخصصی شرکت چاپ و نشر بازرگانی است. این شرکت، بزرگترین مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب‌های بازرگانی، اقتصاد و مدیریت به ­صورت کاربردی و دانشگاهی است و بیش از بیست سال از فعالیتش می‌گذرد. این ناشر تاکنون بیش از ۱۷۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگون اقتصاد، مدیریت و بازرگانی داخلی و خارجی منتشر کرده است.

درباره کتاب توسعه شاخص های عملکردی برای مدیریت نگهداشت

در فضای کسب وکار امروز هرگونه مزیت متصور توسط شرکت‌ها دنبال می‌شود و مفاهیم بهبودی مانند مدیریت کیفیت فراگیر و کنترل کیفیت فراگیر، تولید به هنگام و درگیری فراگیر کارکنان در آن‌ها به‌طور وسیع مورداستفاده است. از انتهای دهه ۱۹۹۰ شرکت‌ها به سمت بهینه‌سازی دارایی‌ها گرایش پیدا کردند. این تغییر در تمرکز، عملا کلیه بخش‌های سازمان را که بروی اثربخشی دارایی‌های تأثیرگذار می‌باشند، درگیر می‌کند و یکی از مهم‌ترین آنها بخش‌، نگهداری و تعمیرات یا مسئولان بخش نگهداشت سازمان است. در کل بخش نگهداشت تأثیر زیادی بر شرایط و ظرفیت‌های دارایی‌های شرکت دارد. درواقع شرکت‌ها به دنبال یافتن بهترین روش برای مدیریت نگهداشت می‌باشند.

شرکت‌ها، شیوه‌های متفاوتی همچون ساختارهای سازمانی، ساختارهای گزارش دهی تغییر یافته، بزرگ‌کردن، کوچک کردن، برون‌سپاری و گروه‌های تقویتی را برای کوشش در نیل به کنترل فرایند نگهداشت آزموده‌اند. هنوز بسیاری از این شرکت‌ها قادر به مدیریت صحیح نگهداشت نیستند. دو موضوع مرتبط با این امر عبارت‌اند از نبود محاسبات درست و کمبود سامانه‌های کنترلی نگهداشت.

این کتاب به بیان این موضوع می‌پردازد که نگهداشت چیست، چگونه به وجود آمده، چگونه عمل می‌کند و اینکه چه شاخص‌های عملکردی می‌تواند برای مدیریت اثربخش نگهداشت به‌کاربرده شود.


خواندن کتاب توسعه شاخص های عملکردی برای مدیریت نگهداشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران، علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌های مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توسعه شاخص های عملکردی برای مدیریت نگهداشت

شاخص عملکردی

در اکثر شرکت‌ها این مفهوم به‌درستی درک و استفاده‌نشده است. منظور از شاخص‌های عملکردی، تنها یک شاخص از عملکرد می‌باشند، نباید از آن‌ها برای نمایش اینکه چگونه کارکنان در شغلشان مشغول می‌باشند یا چگونه می‌توان آن‌ها را در معرض کار قرارداد یا از کار منفصل نمود، استفاده کرد. شاخص‌های عملکردی نباید برای کسب رضایت مندی ناشی از مقایسه با سایر شرکت‌ها و نشان دادن برتری‌ها خود. همچنین نه برای اینکه نشان دهد «اکنون‌که شرکت ما به‌خوبی سایر شرکت‌های رقیب است، دیگر نیازی به تغییر نخواهیم داشت».

شاخص‌های عملکردی باید چراغ راه فرصت‌های بهبود در شرکت‌های امروزی باشند. شاخص‌های عملکردی، باید برای تبیین نقاط ضعف شرکت و سپس تحلیل لازم جهت یافتن مشکل و عللی که باعث بروز نقاط ضعف شده‌اند، به کار روند. در پایان، شاخص‌ها می‌توانند به یافتن راه‌کاری برای مشکل منتج شوند.

بنابراین، می‌بایست شاخص‌های عملکردی چند سطحی وجود داشته باشد. یک‌لایه از این شاخص‌ها می‌تواند سطح یکپارچه استراتژیک باشد. لایه بعدی می‌تواند شاخص‌های مالی برای یک واحد سازمان یا فرایند باشد. لایه سوم می‌تواند شاخص‌های اثربخشی یا راندمانی باشد که بیان کننده تأثیر شاخص‌های مالی است. لایه چهارم نیز لایه شاخص‌های تاکتیکی است که نشان دهنده عملکرد درون واحدی در کمک به راندمان و اثربخشی آن واحد است. لایه پنجم شاخص‌ها عبارت است از اندازه‌گیری خود وظیفه باشد. برای آشنا شدن هرچه بیشتر با این دسته‌بندی و لایه‌بندی در شاخص‌های عملکردی هرم شکل 1 را موردبررسی قرار می‌دهیم. این هرم ارتباط سلسله مراتبی شاخص‌های عملکردی را نشان می‌دهد. دقت کنید این شاخص‌ها از پایین به بالا موردبررسی قرار می‌گیرد نه از بالا به پایین. شاخص‌های عملکرد یکپارچه، در حال اندازه‌گیری چیزی هستند که برای مدیریت ارشد در راضی نگه‌داشتن سهامداران و سرمایه‌داران شرکت بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین این شاخص‌ها می‌توانند در تمرکز سازمان برای حمایت از حرکت در سمت‌وسوی درست تأثیر بسزایی داشته باشند.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۶۰۰
تومان