دانلود و خرید کتاب سایکودرام طاهر فتحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سایکودرام اثر طاهر فتحی

کتاب سایکودرام

معرفی کتاب سایکودرام

کتاب الکترونیکی سایکودرام (پیشگیری و درمان بیماری‌های روانی - اجتماعی در صحنه) نوشتهٔ طاهر فتحی، در نشر ناهید به چاپ رسیده است. این کتاب به بررسی چگونگی استفاده از نمایش و اجرا در درمان بیماری‌های روانی می‌پردازد.

درباره کتاب سایکودرام (پیشگیری و درمان بیماری‌های روانی - اجتماعی در صحنه)

سایکودرام را می‌توان رویکردی متفاوت به درمان و پیشگیری از بیماری‌های روانی و اجتماعی دانست. سایکودرام یک روش درمانی است که توسط یعقوب مورنو، روان‌پزشک رومانیایی - آمریکایی، در اوایل قرن بیستم توسعه یافت. این رویکرد براساس ایدهٔ استفاده از بازی نقش، دراما و اجرای تئاتر در فرایند درمانی استوار است. سایکودرام بر مشکلات، باورها، نگرش‌ها و رفتارهای افراد از طریق بازسازی واقعیت‌های تجربه شده، تعاملات اجتماعی و روابط میان‌فردی تمرکز دارد. 

کتاب سایکودرام به معرفی و تحلیل روش‌های روان‌درمانی مبتنی بر سایکودرام می‌پردازد و به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه این روش‌ها می‌توانند به فرد کمک کنند تا با چالش‌های درونی خود مواجه شده و به رشد شخصی دست یابند. در سایکودرام، شرکت‌کنندگان نقش‌های مختلفی را بازی می‌کنند که می‌تواند شامل بازسازی روابط یا وقایع مهم در زندگی واقعی آن‌ها باشد. بازی نقش به فرد کمک می‌کند تا احساسات، تجربیات و دیدگاه‌های مختلف را کشف و بررسی کند. این کتاب، علاوه‌بر تأکید بر اصول و تکنیک‌های سایکودرام، به تحلیل نقش آن در پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های روانی - اجتماعی می‌پردازد و به خوانندگان کمک می‌کند تا با این روش درمانی مؤثر و خلاقانه به‌طور عمیق‌تری آشنا شوند.

طاهر فتحی، با بهره‌گیری از تجارب عملی و نظری خود، راهنمایی‌هایی عمیق و کاربردی در زمینهٔ استفاده از این روش‌ها در زمینه‌های مختلف روان‌شناسی ارائه می‌دهد. او با استفاده از مثال‌ها و مطالعات موردی، به بررسی عملی این روش‌ها در محیط‌های مختلف، از جمله مشاوره فردی، گروه درمانی و کارگاه‌های آموزشی می‌پردازد. کتاب حاضر که به بررسی یکی از شیوه‌های روان‌درمانی می‌پردازد، به خوانندگان ابزارهایی را ارائه می‌دهد تا بتوانند به طور مؤثرتری با احساسات و تجربیات خود کار کنند. این کتاب به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا با روش‌ها و تکنیک‌های سایکودرام، که در درمان مسائل روانی و افزایش خودآگاهی به کار می‌رود، آشنا شوند. همچنین این اثر به کسانی که علاقه‌مند به تلفیق هنر و زندگی و درک کاربرد هنر و نمایش در حوزهٔ روان‌درمانی هستند دید تازه‌ای می‌دهد.

کتاب سایکودرام (پیشگیری و درمان بیماری‌های روانی - اجتماعی در صحنه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به روان‌شناس‌ها، مشاوران، دانشجویان روان‌شناسی و همچنین افرادی که به‌دنبال راه‌های نوآورانه و خلاقانه برای مواجهه با چالش‌های روانی و اجتماعی هستند پیشنهاد می‌شود. 

بخشی از کتاب سایکودرام

«باری، درست است که این آثار ارجمند، بخشی از ذخایر فرهنگی و تاریخی ملل به‌شمار می‌رود و درست است که در لابه‌لای حوادث این نمایش‌نامه‌ها و نمایش‌ها، رد پای جهان‌بینی، نوع روابط انسانی و سلسله‌مراتب سیاسی و اجتماعی نهفته است؛ و نیز شکی نیست که هرچه زیبایی این نمایش‌نامه‌ها و غنای آن‌ها افزون‌تر باشد، ژرفای فکری و بلوغ عاطفی آفرینندگان و مردمانِ آن‌ها را بیشتر به‌اثبات می‌رساند، بااین‌همه، در خلق و اجرای این آثار، رازهای عمیق‌تری نهفته است.

مشارکت در نمایش‌های کهن و آیین‌های سنتی به پالایش افراد و طراوت روح و روان آنان می‌انجامد. نمایش، نابودکنندهٔ یأس و نومیدی است. جشن‌ها و آیین‌های کهن، نمایان‌گر نیاز انسان به امید و دوری از یأس است. وقتی نمایش را از این دیدگاه بنگریم، درک خواهیم کرد که چرا مرگ، حادثه و تراژدی؛ تماشاگران و بازیگران را نمی‌آزارد. برای آفریدن، راهی جز تحمل درد وجود ندارد. شرح زندگی آدمیان بر زمین، شرح مصائب آن‌هاست. پالایش و رسیدن به آرامش و تزکیه درون، در تراژدی‌ها به عذابی هول‌انگیز مبدل می‌شود که گریبان انسان خاکی را گرفته است. اما آدمی محکوم به شکست نیست؛ او در نمایش، رنج را تجربه می‌کند، تا از آن بگذرد؛ تا در آن زاده شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۳۲,۰۰۰
تومان