دانلود و خرید کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت متیو لندیس ترجمه بهاره صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت اثر متیو لندیس

کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت

نویسنده:متیو لندیس
امتیاز:
۴.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت

کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت نوشته متیو لندیس و ترجمه بهاره صادقی است. کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت را انتشارات پرتقال منتشر کرده است، این انتشارات با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

درباره کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت

کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت داستان اولیور و الا بری است. آنها با هم هم‌کلاسی هستند و در درس تاریخ معلم معلم از آنها می‌خواهد با هم هم‌گروه شوند و درباره جنگ داخلی آمریکا تحقیق کنند. از نظر اولیور و الا این تحقیق غیرممکن است چون چطور می‌شود یک سرباز معمولی که حتی در جنگ نبوده است و بر اساس بیماری مرده موضوع جذابی برای تحقیق باشد. اما اولیور و الا کم‌کن متوجه چیزهایی درباره این سرباز می‌شوند و سعی می‌کنند رازهای اور ا کشف کنند.

خواندن کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب نوجوانان بالای ۱۴ سال است. 

بخشی از کتاب نامه های معمولی سربازی که هیچ کس او را نمی شناخت

«عالیه! می‌خوام اول راجع به پروژه‌تون توضیح بدم. این‌جوری می‌تونیم نگاهی به کل جنگ بندازیم.» آقای کارو با انگشت‌هایش روی ورقه‌ها ضربه زد. «سرگروه‌ها! بیاین و ورقه‌ها رو ببرین.»

الیور دوید طرف میز جلویی. احتمالاً به ایان هم تنه زد. ورقه‌ها را بین همه پخش کرد و خودش هم به‌سرعت دستورالعمل را خواند.

همه‌اش را دوست داشت. فقط یک مشکل داشت؛ این پروژه، یک کار گروهی بود.

الیور راه‌حل این مشکل را پیدا کرده بود و نگران نبود.

آقای کارو گفت: «مگی! می‌شه لطفاً دستورالعمل رو برای ما بخونی؟»

وقتی مگی روی کاغذ خم شد، موهای مرتب و سیاهش توی صورتش ریخت. «همراه با هم‌گروهی‌تان، جنگ داخلی را در زمان حال تجربه کنید. هدف این است که به سؤالی دوج...» آقای کارو حرف او را کامل کرد: «به سؤالی دوجزئی جواب بدهید: فرد مورد نظر شما چه تأثیری بر جنگ و جنگ چه تأثیری بر فرد مورد نظر شما داشت؟»

«ممنونم مگی! خوب بود. مکس! روش‌های انجام پروژه رو برامون بخون.»

مکس، کمی بدنش را صاف کرد و شروع کرد به خواندن: «می‌توانید تحقیقات خود را به یکی از روش‌های زیر انجام بدهید: مستندسازی، پاورپوینت، تحقیقات سه‌بخشی یا اجرای نمایش. برای انتخاب هریک از این‌ها راجع به عنوانی که پشت اسلاید آمده، با هم‌گروهی خود مشورت کنید.» 

الیور قبلاً تصمیمش را گرفته بود و می‌خواست تحقیقات سه‌بخشی را انتخاب کند. چه دلیلی داشت که این کار را نکند؟ می‌توانست ورقه را با خروارها اطلاعات پر کند و خودش هم یونیفرم جنگ داخلی را بپوشد و آنجا بایستد. شاید هم می‌توانست سرنیزه‌اش را با خودش بیاورد.

تامی پرسید: «باید برای خودمون هم‌گروهی انتخاب کنیم؟»

آقای کارو گفت: «بیاین رأی‌گیری کنیم. شوخی کردم. این دموکراسی نیست. یه دیکتاتوری منفعت‌زاست. ایان، بعد از کلاس معنی منفعت‌زا رو برات توضیح می‌دم. حکومت دیکتاتوری می‌گه بله، می‌تونین هم‌گروهی‌تون رو انتخاب کنین؛ اما من حق دارم هر کارگروهی رو که به نمرهٔ شما یا وضعیت خودم آسیب برسونه، رد کنم. حالا دو دقیقه وقت دارین تا این قضیه رو بفهمین. شروع کنین.»

الیور تظاهر کرد حرف آقای معلم را نشنیده است. هرکسی سمت میز بهترین دوستش دوید تا با هم هم‌گروه شوند. الیور به صندلی‌اش تکیه داده بود و داشت پیش‌نویس تحقیقات سه‌بخشی‌اش را آماده می‌کرد.

آقای کارو از پشت یکی از میزهای ته کلاس، برای الیور دست تکان داد و گفت: «الیور! بیا اینجا. به کمکت نیاز داریم.»

بله، توانایی و استعدادهای الیور هنوز هم خواهان داشت.

نظرات کاربران

𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۴۰۰/۰۷/۱۲

اولیور بسیار خوشحال است. چرا که آخرین تکلیف کلاس تاریخ، تحقیقی درمورد جنگ داخلی آمریکاست و او همه‎ چیز را درمورد این برهه از تاریخ می‎ داند. اما هم‎گروه شدنش با «الا بری»، دختر ساکت کلاس که دائم از پنجره

- بیشتر
Need time
۱۴۰۱/۰۳/۲۶

دوست داشتم بیشتر تمرکز کتاب روی سرباز استون باشه. انتظار نداشتم انقدر به مسئله دوستی الا و الیور پرداخته بشه. در اواخر کتاب که مشکلاتی بین الا و الیور رخ داده بود، همه حتی خود الیور هم به این نتیجه

- بیشتر
f.emami
۱۴۰۰/۰۲/۰۱

داستان جالبیه اما به نظرم اون قدر ها جالب نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
«قبوله.» کوین دستش را دراز کرد و با الیور دست داد. «روی من به‌عنوان مشاور نویسندگی ارشد حساب کنین.» الیور گفت: «تو تنها مشاور نویسندگی ما هستی.» «باشه؛ ولی بیاین این‌جوری بگیم.»
احمد اسدی
جنگ همه‌ش دربارهٔ نبردها و ژنرال‌ها و قهرمان‌ها نیست، بعضی‌وقت‌ها دربارهٔ یه پسر روستاییه که برای نبرد ثبت‌نام می‌کنه و چند ماهی رو توی جبهه می‌گذرونه، برای مادرش نامه می‌نویسه و بدون اینکه بجنگه، می‌میره.»
Myde
«اُلی! می‌خوام بگم مردم بعضی‌وقت‌ها تاریخ رو طوری می‌سازن که دلشون می‌خواد، نه اون‌جوری که واقعاً بوده. به جای اینکه یه نگاه به تصویر بزرگ بندازن، روی چیزهایی تمرکز می‌کنن که با حال‌وهوای خودشون سازگاری داشته باشه.»
Myde
«زندگیِ همه مهمه. مهم نیست که چطور مرده باشه.»
Myde
«می‌خوام با این کارم به اون‌ها یه پیامی بدم.» الیور پرسید: «چه پیامی؟» «می‌خوام به مامان و بابام بگم که از دستشون عصبانی‌ام.» «نمی‌شه به اون‌ها بگی؟» «نه.» «چرا؟» الا طوری به الیور نگاه کرد که انگار احمقانه‌ترین سؤال عمرش را از او پرسیده. «نباید بگم. اون‌ها باید بدونن؛ ناسلامتی آدم‌بزرگن. اون‌قدر زرنگ هستن که می‌تونن یه‌عالمه پول دربیارن. یه‌عالمه چیزهای مسخره می‌خرن که حتی ازشون لذت نمی‌برن؛ چون سرشون گرم کاره و نمی‌تونن از اون‌ها استفاده کنن.»
Myde
«شما این حرف رو می‌زنین چون کره‌ای نیستین. اگه توی ریاضی، علوم یا موسیقی استعداد نداشته باشی، دیگه هیچی براشون مهم نیست. شما دوتا باید یه بار دیگه تصورات کلیشه‌ای‌تون رو راجع به آسیا مرور کنین. من که یه آسیایی آمریکایی سربلند هستم، دارم این رو بهتون می‌گم.»
Myde
«البته اسم‌های نبردها مهمن؛ ولی ما فقط اسم چندتا از مهم‌ترین نبردها رو یاد می‌گیریم. ژنرال‌هایی که جنگ‌ها رو رهبری کردن، افراد قابل توجهی بودن و ما باز هم به اسامی مهم‌ترینشون نگاهی می‌ندازیم؛ اما اگه واقعاً می‌خواین تأثیر و اهمیت این جنگ رو بفهمین، باید به افراد عادی، مثل سربازها، پرستارها و برده‌ها هم توجه کنین. ما باید به مادرها، دخترها و پسرهایی که پشت جبهه‌ها بودن و افراد آفریقایی ـ آمریکایی آزاده‌ای که در شمال می‌جنگیدن، توجه داشته باشیم. جنگ برای اون‌ها چطور بوده؟ جوابی که برای این سؤال‌ها پیدا می‌کنیم، باعث می‌شه این جنگ رو بهتر درک کنیم.»
Myde
«واقعاً فکر می‌کنی جالبه؟» «آره.» «اما اصلاً هیچ‌چیزی از جنگ نگفته، هیچ‌چیز. فقط درمورد آدم‌هایی که توی زادگاهش بودن، غذاها، راه رفتن‌ها و موقعیت جغرافیایی حرف زده.» «جنگ که فقط دربارهٔ جنگیدن نیست.» «واقعاً؟ من مطمئنم که بیشترش دربارهٔ جنگیدنه.» «ولی جنگیدن، قسمت کمی از زندگی یه سرباز بوده. فکر می‌کنم آقای کارو سعی می‌کنه ما این مسئله رو بفهمیم، اینکه جنگیدن فقط یه بخش از ماجراست.»
Kosar

حجم

۲۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۳۷,۶۰۰
تومان