دانلود و خرید کتاب غرور و تعصب جین آستین ترجمه راضیه رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین

کتاب غرور و تعصب

معرفی کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب، مشهورترین داستان عاشقانه جین آستین است که با ترجمه راضیه رضایی و زهرا افرادی در دست دارید. این داستان از عشق دو خواهر به دو مرد می‌گوید که دوستان نزدیک یکدیگر هستند. اما غرور و پیش‌داوری آن‌ها مانعی برای وصال عاشقان می‌شود.

جو رایت در سال ۲۰۰۵ فیلمی با اقتباس از رمان غرور و تعصب ساخت. کیرا نایتلی و متیو مک‌فادین در این فیلم در نقش الیزابت بنت و آقای دارسی ایفای نقش کردند. این فیلم در مراسم اسکار نامزد چهار جایزه و در جوایز گلدن گلوب نامزد دو بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر نقش اول زن اعلام شد.

درباره کتاب غرور و تعصب

غرور و تعصب یک داستان عاشقانه است و از عشقی می‌گوید که میان دو خواهر و دو مرد شکل می‌گیرد. دو دختر بزرگ خانواده بنت، جین و الیزابت که به دو تن از مردان ثروتمند دل می‌بازند اما به دلیل غرور و همچنین پیش‌داوری‌های اشتباهی که می‌کنند، وصال آنان سخت می‌شود.

خانواده‌ بنت پنج دختر دارند و پسری ندارند. مادر دخترها هیچ فکری به جز ازدواج کردن دخترهایش در سر ندارد. او نگران است چون قرار است املاک آن‌ها بعد از مرگ آقای بنت به مرد دیگری برسد و همین موضوع باعث شده است تا نگرانی خانم بنت به اوج برسد. وقتی آقای بینگلی جوان و زیبا به محل زندگی آن‌ها می‌آید، خانم بنت تصمیم می‌گیرد تا هر طور شده است، یکی از دخترهایش را به عقد آقای بینگلی درآورد و البته در این مورد هم بخت با او یار است. بینگلی جوان به جین زیبا دل می‌بازد اما ناگهان همه چیز بهم می‌ریزد...

الیزابت که تحمل دیدن ناراحتی خواهرش را ندارد به لندن سفر می‌کند و در آن سفر متوجه می‌شود که تمام این ماجراها زیر سر آقای دارسی است. دوست ثروتمند و مغرور آقای بینگلی...

جین آستین در میان کارهایش، کتاب غرور و تعصب را از بقیه بیشتر دوست دارد.

کتاب غرور و تعصب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

غرور و تعصب را به تمام کسانی که دوست دارد داستانی عاشقانه و زیبا بخوانند و از عاشقانه‌های کلاسیک لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جین آستین

جین آستین نویسنده‌ مشهور انگلیسی ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در همپشر انگلستان متولد شد. شناخت دقیق او و نگاه تیزبینش به زندگی زنان باعث شد آثاری را خلق کند که ادبیات غرب را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. تمام آثاری که تا به حال از او منتشر شده‌اند به نوعی به زنان و دغدغه‌های آنان مربوط می‌شوند و در همان دوران، نوشته‌ها و آثار او بود که کمک بسیاری به دیده شدن زنان و پیدا کردن جایگاه آنان کرد. با اینکه او همیشه در داستان‌هایش موضوعاتی مانند ازدواج و عشق را وارد می‌کرد و از دغدغه‌های زنان در این باره می‌نوشت، اما خودش هیچگاه ازدواج نکرد.

از جین آستین تا به حال شش کتاب منتشر شده است و همگی به فارسی ترجمه شده‌اند. غرور و تعصب، عقل و احساس، اِما، منسفیلد پارک، ترغیب و نورثنگر ابی از جمله داستان‌های او هستند. او به شدت روی آثارش حساس بود و هرکدام از کتاب‌هایش را پیش از انتشار، بارها بازخوانی و اصلاح می‌کرد. بخشی از داستان‌های او که کامل نشدند هم به صورت یک کتاب منتشر شده است. از کتاب‌های او تا به حال بارها اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی صورت گرفته است. آستین ۱۸ ژوئیه ۱۸۱۷ چشم از دنیا فروبست

بخشی از کتاب غرور و تعصب

آقای کالینز با جدیت گفت: «خانم الیزابت عزیز، این بی‌میلی شما برای شنیدن حرف‌های من، و این فروتنی، فقط به جذابیت و زیبایی شما اضافه می‌کند. شما در مورد هدف گفته‌های من شک و تردیدهای زیادی دارید. تقریباً از لحظه‌ای که وارد خانه شدم، شما را به عنوان همراه و همدم زندگی آینده‌ام انتخاب کردم، اما قبل از اینکه احساساتم را بروز دهم، فکر می‌کنم بهتر است دلایلم برای ازدواج را توضیح دهم.»

الیزابت داشت به سختی تلاش می‌کرد که از حرف آقای کالینز در مورد بروز دادن احساساتش نخندد تا آنجا که نمی‌توانست جوابی دهد.

او ادامه داد: «اول اینکه یک کشیش حق دارد ازدواج کند، مثل تمام مردم دیگر؛ دوم اینکه مطمئنم ازدواج، خوشبختی و سعادت مرا بیشتر خواهد کرد، و سوم اینکه حامی و پشتیبان بخشنده‌ام به من توصیه ازدواج نموده است.او به من گفت: «آدمی فعال و مفید پیدا کن، زنی که بتواند با درآمد کم بسازد. او را به عنوان همسرت به هانسفورد بیاور و من او را ملاقات خواهم کرد.» بنابراین تصمیم گرفتم از بین دخترعموهایم همسری انتخاب کنم تا ضرر خانواده در زمان رخ دادن حادثه تلخ مرگ پدر، کمتر شود. خودم را تحسین می‌کنم که شما سبب انگیزه‌ من شدید. و حالا، چیزی باقی نمی‌ماند جز قانع کردن شما در مورد شدت و میزان محبت من. من کاملاً نسبت به اینکه شما پول کمی با خودتان به این زندگی می‌آورید، بی‌تفاوتم و به شما قول می‌دهم که بعد از ازدواج، هیچ اشاره‌ی خودخواهانه‌ای به این موضوع نکنم.»

در این لحظه قطعا لازم بود الیزابت حرف‌های او را قطع کند.

«آقا، شما فراموش کرده‌اید که من هیچ جوابی به شما نداده‌ام. سپاس و تشکرم را برای تعریف‌هایی که نسبت به من می‌کنید، بپذیرید، اما برایم غیرممکن است که پیشنهاد شما را بپذیریم.»

نظرات کاربران

Dezire
۱۴۰۰/۰۱/۲۸

خیلی کتاب زیبایی بود و داستان عاشقانه ی جذابی داشت و فیلمش هم زیبا بود

کاربرنرگس
۱۴۰۱/۱۲/۱۹

مترجم هر جای کتاب رو که دوست داشته ترجمه کرده هر جا رو هم که دوست نداشته حذف کرده. کتاب رو تبدیل کرده به رمان های آبکی

kimia dadgar
۱۴۰۱/۰۷/۰۴

یکی از قشنگ ترین و تاثیر گذار ترین کتاب تو سبک کلاسیک و عاشقانه بود I loved

s1993
۱۴۰۱/۰۲/۱۱

فوق العاده بود هم کتابش هم فیلمش

Neda
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

چرا اینقدر ترجمه گنگ و نامفهومه؟

H.E
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

به هیچکس پیشنهادش نمیکنم. وقتم رو صرف کرد درحالیکه میتونستم همون وقت رو روی کتابهای مفیدتری بزارم نه به فهمم اضافه کرد نه به بینشم. حیف پولی که بابتش دادم. توصیه میکنم کتاب درجستجوی اصالت رو بخونید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان