دانلود و خرید کتاب دنیای سوفی یوستین گوردر ترجمه سیده‌مهسا غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گوردر

کتاب دنیای سوفی

معرفی کتاب دنیای سوفی

دنیای سوفی رمانی است برای کسانی که به فلسفه علاقه‌مندند. یوستین گوردر در این رمان جذاب شما را با تاریخ فلسفه کل جهان همراه می‌کند تا برایتان گزیده‌ای از سخنان ارزشمند فیلسوفان را از زمان‌هی دور تا کنون روایت کند.

درباره کتاب دنیای سوفی

گوردر کتاب دنیای سوفی را با خلاقیتی که به خرج می‌دهد، علم فلسفه و هرآنچه را باید درباره‌اش بدانید، به شما آموزش می‌دهد. این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا است که به ۶۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

گوردر نویسنده نروژی این کتاب، معلمی بود که سال‌ها به تدریس فلسفه پرداخته بود. او همیشه به دنبال کتابی آسان و روان برای آموزش فلسفه می‌گشت تا آن را به شاگردانش معرفی کند اما کتابی که ویژگی‌های مد نظر او را داشته باشد، نمی‌یافت تا این که تصمیم گرفت خودش دست به کار شود و کتابی بنویسد که در قالب داستان فلسفه آموزش می‌دهد.

سوفی شخصیت اصلی این کتاب دختری سرشار از انرژی و خلاق است او ۱۵ ساله است و در ذهنش سوالات فلسفی زیادی دارد. سوالاتی که جوابی برایشان پیدا نمی‌کند. سوفی نماد بسیاری از جوانان دنیا است که ذهنی آشفته و پر از سوال درباره چیستی و کیستی خود دارند.

روزی سوفی نامه عجیبی دریافت می کند؛ نامه‌ای که پر از محتوا است اما فقط دو کلمه دارد: «تو کیستی؟» همین تو کلمه کافی است تا ذهن سوفی را چندین برابر سوال‌هایش مشغول کند و به جستجو وا دارد.

از ویژگی‌های مهم دنیای سوفی جذب کردن هر دو گروه علاقه‌مندان به فلسفه و کسانی است که درباره این علم چیزی نمی‌دانند و یا اندکی می‌دانند.

خواندن کتاب دنیای سوفی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

اگر به دنیای فلسفه علاقه دارید و یا می‌خواهید با این علم بیشتر از پیش آشنا شوید، کتاب دنیای سوفی را بخوانید و لذت ببرید.

بخشی از کتاب دنیای سوفی

سوفی عزیز، وقتی این نامه را می خوانی بعید نیست هرمس را دیده باشی. اگر ندیده‌ای، اضافه کنم که هرمس سگ است.

ولی نگران نباش. هرمس بسیار خوش اخلاق است و به مراتب باهوش‌تر از خیلی آدمها. در هر صورت او هیچ وقت سعی نمی کند خود را زیرک‌تر از آنچه هست جلوه دهد. شاید متوجه شدهای که نامش هم بی‌معنا نیست. در اساطیر یونان هرمس (پیک خدایان) است، و نیز خدای دریانوردان، اما فعلاً وارد این بحث نمی شویم. مهم‌تر آن است که هرمس نام خود را به واژه «هرمتیک» داد، (که به معنی مخفی یا دست نایافتنی) است و با نقش هرمس جور در می آید که ما دوتا را از یکدیگر پنهان می‌دارد. این از معرفی پیک! که اسم او طبعاً بامسماست و رفتار او بر روی هم بسیار پسندیده. برگردیم به فلسفه. بخش نخست درسمان را در گفتارهای پیش تمام کردیم. منظورم فیلسوفان طبیعی است و جدایی قطعی آنها از تصویر جهان اساطیری. حال می رویم سراغ سه فیلسوف کلاسیک بزرگ، سقراط و افلاطون و ارسطو. این سه تن، هر یک به شیوه خود، بر تمامی تمدن اروپا اثر نهاد.

فیلسوفان طبیعی را پیش سقراطی نیز مینامند، چون پیش از سقراط به سر می‌بردند. (البته دموکریتوس مدتی بعد از سقراط درگذشت، ولی افکار او همه متعلق به فلسفه طبیعی پیش از سقراط بود. سقراط، هم از نظر مکان و هم از نظر زمان، نماینده عصری جدید بود. وی اولین فیلسوف بزرگ زاده آتن بود، و خود و دو جانشینش در آتن کار و زندگی کردند. خاطرت هست که آناکساگوراس نیز چندی در آتن زیست ولی او را بیرون راندند چون گفت خورشید سنگی گداخته است.

سرنوشت سقراط از این هم بدتر بود!) آتن از زمان سقراط مرکز فرهنگ یونان شد. تغییر ماهیت برنامه کار فلسفه، گذر از فلسفه طبیعی به افکار سقراطی، نیز شایان توجه است.

اما پیش از آن که با سقراط آشنا شویم، اجازه بده مختصری به سوفسطاییان بپردازیم، که در زمان سقراط صحنه را در آتن در دست داشتند. پرده بالا می رود! تاریخ اندیشه ها، سوفی، همچون نمایشی است در پرده‌های زیاد.

معرفی نویسنده
یوستین گوردر

یوستین گردر و کتاب دنیای سوفی برای اغلب کتاب‌خوان‌ها در دنیا به هم گره خورده‌اند، به شکلی که چندین و چند جلد کتاب داستانی و فلسفی دیگر این نویسنده زیر سایه‌ی جذابیت همین کتاب قرار می‌گیرد. او در داستان‌هایش به موضوعات فلسفی می‌پردازد و اغلب آثارش در جهان پرفروش و محبوب هستند. مثلا کتاب دنیای سوفی او به پنجاه و سه زبان دنیا ترجمه و سی میلیون نسخه از آن فقط در یک کشور فروخته شده است. دختر پرتقالی و راز فال ورق از دیگر آثار این نویسنده هستند.

نظرات کاربران

5708315
۱۴۰۰/۰۳/۰۲

متاسفانه کتاب یک رونویسی کامل از ترجمه آقای حسن کامشاد است‌.

کاربر ۲۳۸۹۹۷۶
۱۴۰۰/۰۲/۱۴

دست نویسنده درد نکنه .

منتظر:)
۱۴۰۲/۰۱/۰۲

خواندن این کتاب رو حضرت آقا هم توصیه کردند

صلاح خوش خبر
۱۴۰۲/۱۱/۲۰

بسیار عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
«یک چیز را خوب می‌دانم، و آن این است که هیچ نمی‌دانم.»
MahdiiQ
اگر ندانیم که می‌میریم طعم زنده بودن را نمی‌توانیم بچشیم. و بدون دریافت شگفتی شگرف زندگی، تصور مرگ نیز ناممکن است.
MahdiiQ
دموکریتوس اعتقاد داشت روح انسان از «اتم‌های روح»، اتم‌های گرد و صاف و خاص درست شده است. وقتی آدم می میرد، اتم های روح به هر سو پرواز می‌کنند، و به احتمال جزئی از تکوین یک روح تازه می‌شوند. مفهوم این سخن آن است که انسان روح جاودان ندارد، اعتقادی که امروزه هم طرفدار فراوان دارد.
MahdiiQ
هر کس که بداند که نداند از همه داناتر است. بصیرت حقیقی از درون می‌جوشد. هر که بداند درست چیست دست به نادرست نمی‌زند.
MahdiiQ
حتما نوعی «عقل کل» وجود دارد که آنچه را در طبیعت روی می دهد هدایت می کند. این «عقل کل» یا «قانون کلی» وجه مشترک همهٔ ماست، رهنمای همه ماست. با این حال بیشتر مردم در زندگی از عقل فردی خویش بهره می گیرند
MahdiiQ
سقراط فکر می کرد کسی که برخلاف تشخیص خود عمل کند نمی‌تواند نیکبخت باشد. و کسی که می‌داند نیک بختی چگونه به دست می‌آید حتماً چنین خواهد کرد. بنابراین، کسی که می‌داند درست چیست، نادرست رفتار نخواهد کرد. زیرا چرا باید کسی به دست خود، خود را بدبخت کند؟
MahdiiQ
امپدوکلس هم، وقتی ثابت کرد که جهان باید از بیش از یک ماده تشکیل شده باشد، خیلی زیرکی به خرج داد. این سخن دگرگونی طبیعت را ممکن ساخت بدون آن که لازم باشد چیزی در واقع تغییر کند.
MahdiiQ
مگر نه هر چیزی که وجود دارد می باید روزی به وجود آمده باشد؟
MahdiiQ
دریافت دقیق از چیزهایی که با حواس درک می کنیم ممکن نیست. ولی از چیزهایی که با عقل دریافت می‌شود می توان شناخت حقیقی داشت.
MahdiiQ
افلاطون به این نتیجه رسید که در ورای جهان مادی» باید حقیقتی نهان باشد. این حقیقت را عالم مثال خواند، در این عالم، در پشت هر پدیده طبیعت، «الگو» یی جاودانی و تغییرناپذیر وجود دارد. این پندار شگرف نظریه مثل افلاطون نامیده شده است.
MahdiiQ

حجم

۴۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۱۹ صفحه

حجم

۴۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۱۹ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان