دانلود و خرید کتاب شهر دوستدار زنان فاطمه وثوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهر دوستدار زنان اثر فاطمه وثوقی

کتاب شهر دوستدار زنان

نویسنده:فاطمه وثوقی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شهر دوستدار زنان

کتاب شهر دوستدار زنان اثری از فاطمه وثوقی است. این اثر نگاهی به مولفه‌ها و شاخص‌هایی دارد که شهری که دوست‌دار زنان است و برای جایگاه آنان احترام قائل است، باید دارا باشد. 

درباره کتاب شهر دوستدار زنان

زنان در طول قرن‌های گذشته، عموما در زندگی اجتماعی نقش کمرنگی ایفا کرده بودند. اما در طول قرن گذشته حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی در سراسر جهان پررنگ‌تر شده است. اما شهری که دوستدار زنان است، چه مولفه‌ها و شاخص‌هایی باید داشته باشد؟ 

فاطمه وثوقی در کتاب شهر دوستدار زنان، بعد از ارائه یک معرفی کلی از زنان و حقوق شهروندی‌شان، درباره مولفه‌ها صحبت می‌کند، ابعاد مشارکت زنان، توانمندسازی بانوان، شاخص‌های توسعه جنسیتی و ویژگی‌های کلی که شهر دوستدار زن، برای تمام سنین باید دارا باشد.  

کتاب شهر دوستدار زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب شهر دوستدار زنان را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات کتاب‌های حوزه زنان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب شهر دوستدار زنان

با کمی تأمل در روند برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت‌های شهری میتوان به این حقیقت پی برد که در طول زمان، برنامه‌ریزی‌هایی موفقتر بوده‌اند که نگاه از بالا به پایین و متمرکز دولت‌ها و قدرت‌های مرکزی در آنها کمرنگ شده اسهت. به‌ خصهوص در نیمه دوم قرن بیستم به دنبال بحران‌های اجتماعی و فرهنگی ، مشروعیت دولت‌ها دچار بحران شد. این امر باعث شد در شیوه آمرانه مدیریت و برنامه‌ریزی یا توسعه در همه زمینه‌ها تجدید نظر شود و رویکردها به سمت رویکرد مشارکتی تغییر کند. به تدریج مفهوم توسعه یک بعدی زیر سؤال رفت و منجر به رویگردانی از برنامه‌ریزی مدرن شد. در این میان نگرش به شهر نیز تغییر یافت . شهر به مثابه یک سیستم بسیار پیچیده که پیشبینی رفتار و کنترل آن بسیار دشوار است نمود یافت. برنامه‌ریزان و مدیران دریافتند که ایجاد تغییر و اصلاح یک سیستم بهرای تعادل دراز مدت بدون در نظر داشتن روابط آن با نظام‌های پایینتر و بالاتر از خود ممکن نیسهت . دخالت آمرانه و متمرکز ، بی نتیجه است.

شروع جنبش پست مدرنیسم ، منجر به بازنگری در تجارب گذشته مدرنیسم جهت بازسازی جامعه بحران‌زده گردید. ناامیدی از نتایج مدرنیته و عقالنیت اقتصادی، روز به روز دولت و جامعه مدنی را بیشتر در کنار هم قرار داد. مطالبات مردمی در قالب گروه‌های صنفی بیشتر به سمت مطالبات در قالب گروه‌های اجتماعی تبدیل شد و پیوسته بسط و گسترش یافت. مفاهیمی چون عدالت اجتماعی، حقوق شهروندی، مشارکت مردمی، عدالت فضایی، بومیگرایی، فمینیسم و ... به نظام ارزشی وارد شد و تفکر برنامه‌ریزی را به مسیرهای تازه‌ای کشاند . مطالبات در حد تک تک افراد جامعه رنگ و بوی تازه‌ای گرفت. مقوله شهروندی نیز روز به روز جایگاه خویش را در برنامه‌ریزی‌های شهری بیشتر باز کرد. در این راستا مطالبات زنان به عنوان «حق» نیمی از شهروندان جامعه روز به روز در ابعاد مختلف حقوقی، اجتماعی، اقتصادی و فضای زندگی، گسترش یافت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان