دانلود و خرید کتاب تغییر اقلیم جان تی. هاردی ترجمه لیلی خزانه داری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تغییر اقلیم

کتاب تغییر اقلیم نوشتۀ جان تی. هاردی با ترجمۀ لیلی خزانه‌داری و منصور کوهی و شهزاد قندهاری و مهدی آسیائی و ویرایش حسینعلی غیور و محمود خسروی در انتشارات پاپلی به چاپ رسیده است. این کتاب با بررسی تغییرات اقلیمی از گذشته تا امروز، تأثیرات این موضوع بر اکوسیستم را بررسی کرده است و دربارۀ اثرات جبران‌ناپذیر تغییرات اقلیمی هشدار می‌دهد.

درباره کتاب تغییر اقلیم

اقلیم گرفتار تغییرات بی‌سابقه‌ای شده است و چنانچه در همین مسیر فعلی پیش برود زندگی روی زمین عوض خواهد شد آن هم برگشت‌ناپذیر. این تغییر اقلیم ناشی از فعالیت‌های بشر است. در یک دهۀ گذشته توانایی بشر برای پیش‌بینی چگونگی تغییر اقلیم و تأثیرات آن بر اکوسیستم فزایش یافته است اگرچه ابهام‌های زیادی نیز همچنان وجود دارد. 

جان تی. هاردی نویسندۀ کتاب تغییر اقلیم می‌گوید بدون تغییر مسیر فعلی، صدمات زیادی بر میلیون‌ها انسان به‌ویژه قشر فقیر وارد خواهد شد. یافتن راه‌حل مناسب برای گرمایش گلخانه‌ای، مشکلی اساسی محسوب می‌شود. هدف نویسنده در کتاب تغییر اقلیم این است که توضیح دهد انسان چگونه باعث تغییر اقلیم می‌شود، چه تأثیراتی از این تغییر اقلیم در انتظار است و چه تلاش‌هایی برای کاهش این تغییرات و اثرات آن می‌توان انجام داد. در واقع، کتاب با هدف آگاه‌سازی عمومی مردم و نیز اثرگذاری بر سیاست‌های انرژی دوستدار اقلیم نوشته شده است.

 کتاب تغییر اقلیم در ۳ بخش تدوین شده است. بخش اول، تغییر اقلیم- گذشته، حال و اینده نام دارد. در این بخش موضوعاتی چون زمین و اثر گلخانه‌ای، تغییرات اقلیمی گذشته و درس‌هایی از تاریخ، تغییرات اقلیمی اخیر و تغییرات اقلیمی در آینده یعنی قرن ۲۱ و پس از آن بررسی و توضیح داده شده‌اند. بخش دوم اثرات اکولوژیکی تغییر اقلیم نام دارد. در این بخش موضوعاتی چون اثرات تغییر اقلیم بر سیستم‌های آب شیرین، اثرات تغییرات اقلیم بر اکوسیستم‌های خشکی، موضوع تغییر اقلیم و کشاورزی و نیز تغییر اقلیم و محیط‌های دریایی بررسی شده‌اند. بخش سوم ابعاد انسانی تغییر اقلیم نام دارد. در این بخش اثرات تغییر اقلیم بر سکونت‌گاه‌های انسانی و ساختار آن، اثرات تغییر اقلیم بر سلامتی انسان، موضوع تعدیل و کاهش اثرات سیاست‌ها و اقتصاد تغییر اقلیم بررسی شده‌اند.

خواندن کتاب تغییر اقلیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به اقلیم‌شناسان، دوستداران محیط‌زیست و نیز سیاست‌گذاران عرصۀ اقلیم پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان