دانلود و خرید کتاب رویاها زیگموند فروید ترجمه صبا راستگار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رویاها

کتاب رویاها اثر زیگموند فروید و ترجمه صبا راستگار است. این کتاب شامل نظرات فروید، پدر علم روانشناسی، درباره رویاها و خاستگاه رویا و همچنین مطالبی در زمینه تعبیر و تفسیر رویا است.

تکه‌های نیک، ترجمه‌ مجموعه‌ وینتِیج مینی انتشارات پنگوئن، حاوی تکه خوراک‌های کوچکی است از متون ادبی. این مجموعه بزرگ‌ترین نویسندگان دنیا را گرد هم جمع آورده که نقطه‌ی مشترکشان نوشتن درباره‌ی تجاربی است که از ما انسان می‌سازند. در مجموعه‌ تکه‌های نیک که ترجمه‌ی بخش عمده‌ای از مجموعه وینتیج مینی است، سعی شده است تا با حفظ ریتم و لحن نویسندگان مختلف، تنوع فُرمی این رنگین‌کمان ادبی به خواننده‌ فارسی هم منتقل شود.

درباره کتاب رویاها

کتاب رویاها نوشته زیگموند فروید اولین بار در سال  ۱۸۹۹ میلادی منتشر شد. هرچند تا هشت سال اقبالی نداشت اما بعد از آن میان مردم محبوب شد و چندین بار تجدید چاپ شد. 

رویاها شامل نظریه فروید درباره خواب و رویا است. او معتقد بود که دانسته‌ها و باورهای مردم درباره رویا و خواب دیدن به عقاید خرافی برمی‌گشت نه به موارد پزشکی. بهرحال او در این اثر از تعبیر خواب با توجه به ذهن ناهشیارِ فرد و عقده اُدیپ صحبت می‌کند. این کتاب را می‌توان بخشی از تلاش او درباره رمزگشایی این پدیده عجیب، یعنی همان خوابیدن و خواب دیدن دانست. 

کتاب رویاها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

رویاها برای تمام علاقه‌مندان به مطالعات روانشناسی جذاب است.

درباره زیگموند فروید

زیگموند شلومو فروید که به نام زیگموند فروید معروف است، ۶ مه ۱۸۵۶ در یک خانواده‌ی یهودی در جمهوری چک متولد شد. او  عصب‌شناس برجسته اتریشی و بنیان‌گذار علم روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در روانشناسی بود. فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام داد و تمام خدماتش به علم روان‌شناسی، لقب پدر علم روان‌شناسی را برایش به ارمغان آورد.

فروید عاشق ادبیات بود. زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، فرانسه، انگلیسی، اسپانیایی، عبری، لاتین و یونانی را بلد بود و تمام آثار شکسپیر را به انگلیسی خوانده بود. شاید همین مطالعه آثار شکسپیر به زبان اصلی باعث شده تا چنین درک عمیقی از روانشناسی به دست بیاورد. او با کمک تکنیک‌های تداعی آزاد (به زبان آوردن هرچیزی که به ذهن بیمار خطور می‌کند)، کشف انتقال (مراجعه و واکاوی خاطرات دوران کودکی) و فرایند تحلیلی، علم روان‌شناسی را متحول کرد.

زیگموند فروید به سرطان مبتلا شد و تصمیم گرفت که با تزریق مورفین به زندگی خود پایان دهد. او در تاریخ  ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹ از دنیا رفت.

بخشی از کتاب رویاها

خاستگاه رؤیاها، ارتباط آن‌ها با زندگی ذهنی در زمان بیداری، وابستگی آن‌ها به محرکی که در حالت خواب راهشان را به‌زور به ادراک ما باز می‌کنند، حالت‌های عجیب و غریب و فراوان درون‌مایه‌های آن‌ها که از افکار زمان بیداری بیزارند، ناهماهنگی میان تصاویر فکری و تأثیرات مربوط به آن‌ها و در آخر هم ویژگی گذرا بودنشان، حالتی که در آنْ افکارِ زمان بیداری، رؤیاها را مثل چیزی بیگانه کنار می‌زنند و در حافظه تحریف کرده و یا فرو می‌نشانند ــ صدها سال است که تمامی این موارد و مشکلات دیگر نیازمند شفاف‌سازی بوده‌اند و تا به امروز هم هیچ راه‌حل رضایت‌بخشی برای آن‌ها ارائه نشده است؛ اما آنچه در صف اول توجه ماست مسئلهٔ اهمیت رؤیاهاست، سؤالی که دو مفهوم را در بر دارد.

این سؤال در وهله اول همان‌طور که به اهمیت روانی رؤیا دیدن می‌پردازد، هم به رابطه رؤیاها با فرایندهای ذهنی دیگر توجه دارد و هم هر نوع کارکرد زیست‌شناختی را که ممکن است رؤیاها داشته باشند بررسی می‌کند؛ در مرحله دوم هم به دنبال کشف این مسئله است که آیا می‌توان رؤیاها را تفسیر کرد و این‌که آیا محتوای رؤیاهای شخصی همان‌طور که در ساختارهای روانی دیگر عادت به پیدا کردن آن داریم، «معنا»یی دارند یا نه؟

در بررسی اهمیت رؤیاها، سه خط فکری متمایز از هم وجود دارند. همان‌طور که گفته شد یکی از این سه خط فکری که بازتاب‌دهنده ارزش‌گذاری زیادی بر رؤیاها در گذشته است، در نوشته‌های فیلسوفان خاصی بیان شده است. آن‌ها بر این باورند که پایه زندگی‌ــ درــ رؤیا وضعیتی خاص از فعالیت ذهنی است و حتی آن‌قدر فراتر می‌روند که ادعا می‌کنند این وضعیت را ارتقایی به سطح بالاتر می‌دانند.

برای مثال، شوبرت [۱۸۱۴] بیان می‌کند که رؤیاها رهایی روح از قدرت طبیعت بیرونی و آزاد ساختن نفس از بند احساسات‌اند. متفکران دیگر، بی‌آن‌که تا این حد پیش بروند، اصرار دارند که به هر حال رؤیاها لزوماً از تکانه‌های ذهنی به وجود می‌آیند و بازنمایی‌ای هستند از نیروهایی ذهنی که در طول روز نتوانسته‌اند آزادانه پر و بال بگیرند (مقایسه کنید با «خیال رؤیا» ی شرنر [۱۸۶۱، ۹۷ f.] و فولکلت [۱۸۷۵، ۲۸ f.].). ناظران بسیاری در این امر توافق دارند که به زندگی‌ــ درــ رؤیا دست‌کم در بخش‌هایی خاص ظرفیتی برای عملکرد برتر را نسبت دهند. (برای مثال، در خاطره)

معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
این باور عمومی که رؤیاها همیشه آینده را پیشگویی می‌کنند، درست است. درواقع، آینده‌ای که رؤیا به ما نشان می‌دهد آن آینده‌ای نیست که اتفاق خواهد افتاد، بلکه آینده‌ای است که ما دوست داریم اتفاق بیفتد. ذهن عادی در این‌جا طبق روال معمول خودش رفتار می‌کند: آنچه را که آرزویش را دارد باور می‌کند.
𝐍𝐨𝐜𝐭𝐮𝐫𝐧𝐞
من فرایندی را که محتوای پنهان رؤیا را آشکار می‌کند «عمل رؤیا» می‌نامم.
me
محتوای رؤیا بازنمایی تحقق یک آرزوست و ابهام آن به تغییرات در محتوای واپس‌رانده‌شده که سانسور باعث آن شده بستگی دارد، دیگر نباید در کشف عملکرد رؤیا مشکلی داشته باشیم. عموماً گفته می‌شود که رؤیاها در خوابیدن ما خلل ایجاد می‌کنند؛ عجیب است که ما کاملاً به دیدگاه برعکس آن رسیده‌ایم و باید این‌طور گفته شود که رؤیاها نگهبانان خواب هستند.
pouria
البته اگر فقط یک تحلیل از رؤیا در اختیار من بود، نباید به چنین نتایج پردامنه‌ای دست می‌یافتم. به هر حال، اگر تجربه به من نشان دهد که با دنبال کردن غیرانتقادی ارتباطات برخاسته از هر رؤیایی می‌توانم در میان عناصری که در اجزای تشکیل‌دهندهٔ رؤیا بازنمایی شده و به شکلی منطقی و قابل فهم درهم تنیده هستند به قطار فکری مشابهی برسم، پس مجازم که این امکان ضعیف را نادیده بگیرم که ارتباطات مشاهده‌شده در اولین تجربه می‌توانند شانسی باشند. در این صورت، فکر می‌کنم موجه است که اصطلاحی را که کشف جدید ما را شکل می‌دهد به کار گیرم. برای آن‌که این رؤیا را آن‌طور که در ذهنم حفظ شده با مطالب مرتبطی که با تحلیل آن کشف شده مقایسه کنم، باید از رؤیایی که در ذهنم مانده به عنوان «محتوای آشکار رؤیا» یاد کنم و دومی را ــ در نمونهٔ اول بدون قائل شدن هیچ تمایزی ــ «محتوای پنهان رؤیا» بنامم
me

حجم

۱۲۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۲۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
۲۰,۲۵۰
۵۰%
تومان