دانلود و خرید کتاب سلامتی و شادابی با چند روش ساده خشایار فخریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلامتی و شادابی با چند روش ساده اثر خشایار فخریان

کتاب سلامتی و شادابی با چند روش ساده

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سلامتی و شادابی با چند روش ساده

کتاب سلامتی و شادابی با چند روش ساده اثری از دکتر خشایار فخریان است که چند راز ساده درباره سلامتی و شادابی را با شما درمیان می‌گذارد.

درباره کتاب سلامتی و شادابی با چند روش ساده

 زندگی امروزی ما انسان‌ها خیلی عجولانه می‌گذرد. صبح‌ها با استرس از خواب برمی‌خیزیم، صبحانه خورده یا نخورده لباس می‌پوشیم و از خانه می‌زنیم بیرون. در محل کار ناهار را باعجله زیاد می‌خوریم چون باید بلافاصله برگردیم و کارمان را ادامه دهیم، جواب تلفن طلبکار و بدهکار، مشتری و ارباب رجوع را بدهیم و....

با این روش زندگی دیگر برای هیچکس وقتی نمی‌ماند که استراحت کند، آرامش داشته باشد و یا ورزش کند. به این پروندهٔ سلامتی آلودگی هوا، غذاهای چرب و کنسروی و گاهی اوقات هم سیگار اضافه می‌شود. در حقیقت ماه و خورشید و فلک و خود ما در کاریم تا هر آنچه در آستین داریم برای خراب کردن سلامت جسمانی‌مان انجام دهیم.

متأسفانه ما فکر می‌کنیم که مریضی و ناراحتی هیچ‌گاه سراغ ما نمی‌آید، فکر می‌کنیم، چون امروز هم مانند دیروز از خواب بلند شدیم و سر کار رفتیم، بدن ما سالم است، در صورتی که با روش زندگی‌ای که اکثر ما دنبال می‌کنیم، ذره‌ذره سلامتی خود را زیر پا می‌گذاریم.

بیشتر عوارض این روش زندگی زمانی ظاهر می‌شوند، که درمان آنها بسیار مشکل یا حتی غیر ممکن است.

وقتی دچار فتق دیسک شویم، اندیشیدن چاره‌ای برای آن، می‌تواند وقت و پول زیادی را از ما بگیرد، حال این که با گنجاندن تنها چند دقیقه فعالیت صحیح ورزشی در برنامهٔ روزانه، دقت به نحوهٔ نشست و برخاست و انجام کارهای روزانه، می‌توانستیم از بروز آن پیشگیری کنیم.

ارتباط مهمی میان رژیم غذایی و سرطان وجود دارد و نقش چربی موجود در رژیم غذایی در ایجاد سرطان کولون، پروستات و پستان ثابت شده است.

درمان سرطان کولون،‌ اگر امکان‌پذیر هم باشد، خیلی مشکل‌تر از زمانی است که می‌شد با یک روش غذایی صحیح، تمرینات و معاینات پزشکی منظم از ایجاد آن جلوگیری کرد یا لااقل در مراحل اولیه، تشخیص داد و در نتیجه درمان زودرس را ممکن ساخت.

تنش نیز از عوامل ایجادکنندهٔ سرطان، زخم معده و بیماری‌های بی‌شماری است که برای توضیح آنها یک کتاب کم است.

این کتاب قرار است خواننده را با نیازهای بدنش آشنا کند و سپس راه‌های مناسب، علمی و عملی جهت حفظ شادابی و تناسب اندام، کاهش وزن و رسیدن به فرم بدنی دلخواه را به او نشان دهد.

با تمرینات پیشنهادی این کتاب تمامی عضلات بدن تقویت می‌شوند. به این ترتیب نه تنها در زمان ورزش کالری سوزانده می‌شود، بلکه در زمان استراحت نیز در بدن کالری بیشتری سوزانده می‌شود، زیرا سلول‌های عضلانی قوی‌تر شده‌اند و به این ترتیب به انرژی بیشتری نیاز دارند تا بتوانند خود را ترمیم کنند و به حیات خود ادامه دهند.

سلامتی و شادابی با چند روش ساده، آمده تا با زبانی ساده، راه‌های رسیدن به عنوانی که روی جلد آن حک شده را، نشان دهد.

 خواندن کتاب سلامتی و شادابی با چند روش ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دوست دارید بیشتر از قبل به سلامتی خود اهمیت بدهید. خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 بخشی از کتاب سلامتی و شادابی با چند روش ساده

آنچه ما معمولاً می‌خوریم، چیست؟

اغلب مردم به ارزش تغذیهٔ صحیح که سلامتی و شادمانی آنها را تأمین کند، آگاه هستند و می‌دانند که غذا نقش مهمی در « آنچه ما هستیم » ایفا می‌کند.

اما عمل به آن چندان هم ساده نیست، زیرا زندگی ماشینی، محیط و خانواده خوردن غذاهایی را اجباری کرده است، که واقعاً راهی برای نخوردن آنها وجود ندارد!

اصلاً چرا نباید پیتزا خورد؟

چه فرقی می‌کند، کباب کوبیده بخوریم یا کباب برگ؟

هفته‌ای یک بستنی هم ایراد دارد؟

مگر فرق بین نوشابهٔ معمولی با نوشابهٔ رژیمی و بدون قند چقدر است که بخواهیم این را جانشین آن کنیم؟

سؤالاتی مانند اینها، در ذهن بسیاری از افراد نقش می‌بندد؛ بسیاری پاسخ خود را نمی‌یابند و از کنار آنها به راحتی می‌گذرند و بعضی دیگر هم که پاسخی برای آن می‌یابند، غیرعملی است.

مگر می-توان اصلاً پیتزا، همبرگر و ساندویچ نخورد؛ شاید تعداد معدودی بتوانند این کار را انجام دهند، اما این توصیهٔ قابل قبولی برای همهٔ افراد جامعه نیست.

پس چه باید کرد؟

به نظر می‌رسد بهترین راه، داشتن اطلاعاتی است، در مورد آنچه می‌خوریم؛ ایجاد تغییر در ظاهر جسمانی، کاهش وزن و حفظ تناسب اندام هیچکدام بدون داشتن یک سری اطلاعات پایه در مورد تغذیه و عمل به آنها امکان‌پذیر نیست.

همان‌طور که می‌دانید مواد غذایی اصلی شامل قندها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها، املاح و آب هستند. در این میان آب، ویتامین‌ها و املاح فاقد انرژی هستند اما هر کدام مسؤولیت‌های مهمی در سوخت‌وساز بدن بر عهده دارند. کربوهیدرات‌ها ( قندها ) و چربی تأمین‌کننده نیاز انرژی بدن هستند و پروتئین‌ها نقش ساختمانی دارند.

کالری چیست؟

کالری در حقیقت یک واحد چاق‌زایی است و هر ۷۰۰۰ واحد از آن اگر بیش از نیاز دریافت شود، می‌تواند به‌صورت یک کیلو چربی در بدن ذخیره شود.

هر نوع مادهٔ غذایی کم و بیش دارای مقادیری انرژی است که هنگام سوختن در بدن آزاد می‌شود.

در حال استراحت مطلق، انسان به‌طور متوسط روزانه به ۱۵۰۰ کالری نیاز دارد، اما این نیاز انرژی در انسان با تحرک بدنی، افزایش می‌یابد.

یک گرم پروتئین حاوی حدود ۴ کالری، یک گرم چربی حدود ۹ کالری و یک گرم کربوهیدرات حدود ۴ کالری است. پروتئین و کربوهیدرات از نظر تولید انرژی دارای ارزش یکسان هستند، اما با مصرف همان مقدار چربی، دو برابر انرژی به بدن می‌رسد. به همین دلیل است که در تمامی رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن، روی کنترل مصرف چربی تأکید می‌شود.

نظرات کاربران

.
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲۹۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان