دانلود و خرید کتاب خانه انار اسکار وایلد ترجمه آرزو نیکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانه انار اثر اسکار وایلد

کتاب خانه انار

معرفی کتاب خانه انار

کتاب خانه انار مجموعه داستان‌های کوتاه نوشته اسکار وایلد، نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرلندی است. داستان‌های این کتاب افسانه‌ای هستند. این اثر را با ترجمه آرزو نیکار می‌خوانید.

درباره کتاب خانه انار

اسکار وایلد در کتاب خانه انار مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه افسانه‌ای‌اش را نوشته است. این اثر اولین بار در سال ۱۸۹۱ و به عنوان جلد دوم کتاب شاهزاده و دیگر داستان‌ها منتشر شده است.در این کتاب چهار داستان به نام‌های شاه جوان، روز تولد اینفات، ماهیگیر و روحش، فرزند و ستاره می‌خوانیم.

اسکار وایلد درباره خانه انار اینطور گفته است: «این مجموعه نه برای کودک انگلیسی نوشته شده و نه برای عموم مردم انگلیس.»

کتاب خانه انار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان و دوست‌داران داستان کوتاه را به خواندن کتاب خانه انار دعوت می‌کنیم.

درباره اسکار وایلد

اسکار فینگال ولیز وایلد، معروف به اسکار وایلد، نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس ایرلندی است.

پدر و مادر وایلد، از طبقه روشنفکر و تحصیلکرده ایرلند بودند و این زمینه‌ای شد تا او به سرعت و در کودکی، آلمانی و فرانسوی را نیز به خوبی انگلیسی بیاموزد. او در جوانی به کالج ترینیتی در دوبلین رفت و پس از آن در دانشگاه آکسفورد انگلستان، در رشته ادبیات کلاسیک تحصیل کرد. او پس از اتمام تحصیلاتش، مدتی را در انگلیس، فرانسه و آمریکا گذراند. اسکار وایلد چاپ اشعار و نوشته‌هایش در مجلات دانشگاهی را از دوران دانشجویی آغاز کرده بود.

اسکار وایلد دارای گرایش‌های جنسی متفاوتی بود و به همین سبب دو سال را در زندان سپری کرد و سال‌های پایانی عمرش، از انگلستان اخراج شد و به فرانسه رفت. وایلد در سال ۱۹۰۰ و در سن ۴۶ سالگی، در حالی که از بیماری مننژیت و تنهایی و انزوا رنج می‌برد، در پاریس درگذشت.

آل‌پاچینو، بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی، با الهام از یکی از نمایشنامه‌های اسکار وایلد، به نام «سالومه» که در زمان زندگی وایلد، اجازه انتشار در انگلیس را نیافت، یک مستند-درام به نام «وایلد سالومه» درباره زندگی او ساخت که در جشنواره ونیز، جایزه گرفت.

معرفی نویسنده
عکس اسکار وایلد
اسکار وایلد
ایرلندی | تولد ۱۸۵۴ - درگذشت ۱۹۰۰

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی، در شانزدهم اکتبر سال ۱۸۵۴ در شهر دوبیلن زاده شد. پدرش، سِر ویلیام وایلد، مردی فرهنگ‌دوست بود که به پیشه‌ی چشم‌پزشکی اشتغال داشت و مهارت او در طبابت، او را به مقام چشم‌پزشک مخصوص ملکه نائل نموده بود. او هم‌چنین یکی از عتیقه‌شناسان برجسته‌ی ایرلند نیز به شمار می‌رفت. مادر اسکار، جین وایلد، شاعر و مترجمی سرشار از شور ملی بود که با نام مستعار اسپرانزا در دهه‌ی ۱۸۴۰، از آرمان‌های استقلال‌طلبانه‌ی ایرلند علیه انگلستان حمایت می‌کرد؛ هرچند امروزه اغلب به‌واسطه‌ی ترجمه‌ی آثار الکساندر دوما و آلفونس دولامارتین شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

وحید
۱۴۰۲/۰۸/۲۲

ترجمه در حد آی ام ا ویندو... چرا آخه؟ وقتی بلد نیستید و نه از زبان اصلی کتاب و نه از ادبیات فارسی چیزی سرتون نمیشه، چرا ترجمه می‌کنید؟ چرا کتاب مزخرف چاپ می‌کنید؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۴۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان