دانلود و خرید کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم پگی پست ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم

کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم، نوشته پگی پست و‌ امیلی پست، درباره‌ مهارت‌های صحبت می‌کند که می‌تواند ما را به سخنران‌های حرفه‌ای، تبدیل کند. این کتاب با ترجمه مریم تقدیسی منتشر شده است.

درباره‌ کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم

سخنگوی خوب کسی است که ساده و صریح صحبت کند، ظرافت طبع و حساسیت به خرج دهد، و به آنچه دیگران می‌گویند توجه کند ـ این‌ها مهارت‌هایی اکتسابی هستند. سخنگوی خوب هم‌چنین می‌داند کلمات ما و نحوهٔ بیان ما می‌تواند باعث روشن کردن موضوع یا گیج شدن طرف مقابلمان شود، و یا باعث شود طرف مقابل احساس راحتی کند یا جبهه بگیرد.

همه‌ ما در زندگی‌مان افرادی را دیده‌ایم که می‌توانند بسیار خوب و تاثیرگذار صحبت کنند. ممکن است این افراد را در یک جلسه‌ی سخنرانی عمومی دیده باشیم یا در طی یک گفتگوی کوتاه و دوستانه متوجه موضوع شده باشیم. اما آیا می‌دانیم که افراد مختلف چگونه می‌توانند سخنگوی خوبی باشند؟ آیا شما هم از صحبت کردن جلوی جمع خجالت می‌کشید یا دست و پایتان را گم می‌کنید؟ ممکن است پیش خود فکر کنید که حرفتان نمی‌تواند تاثیر چندانی روی دیگران داشته باشد. در کتاب صوتی چگونه سخنگوی خوبی باشیم درمی‌یابیم که این فن، مهارتی اکتسابی است که به مرور زمان به دست می‌آید و اصولی هم دارد. اما این اصول ابتدایی چه چیزهایی هستند؟

کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید بتوانید تاثیرگذار صحبت کنید و یا در جمع‌های بزرگ از حرف زدن خجالت نکشید، کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم را مطالعه کنید.

بخشی از کتاب صوتی چگونه سخنگوی خوبی باشیم

گوش کردن. به جای اینکه به پاسخی که می‌خواهید بدهید فکر کنید، به آنچه می‌شنوید توجه کنید. واقعاً گوش کنید. برای افزایش مهارت‌های شنوندگی به نکات زیر توجه کنید:

هر فکر دیگری را از ذهنتان تخلیه کنید و فقط به آنچه می‌شنوید گوش کنید.

تماس چشمی برقرار کنید، گاهی سری تکان دهید و گاهی هم بگویید: «که این‌طور ...» یا «واقعاً؟» تا نشان دهید نه تنها گوش می‌کنید بلکه متوجه منظور طرفتان شده‌اید.

وقتی متوجه ریتم صحبت طرفتان شدید می‌توانید جملاتی طولانی‌تر را در جهت تأیید بیان کنید. اگر متوجه چیزی نمی‌شوید از طرفتان بخواهید برایتان توضیح دهد.

وسط حرف کسی دویدن. تنها زمانی می‌توانید وسط حرف کسی بدوید که صادقانه احساس کنید باید چیزی به او بگویید، و آن‌قدر مشتاقید که نمی‌توانید صبر کنید. حتی در چنین اوقاتی قبل از آنکه حرفتان را بزنید بگویید: «متأسفم که وسط حرفت می‌دوم.» یا این قبیل جملات.

اگر کسی میان حرف شما دوید قبل از آنکه حرفتان را تمام کنید چند لحظه مؤدبانه گوش کنید. بالا بردن دست به معنی «صبر کنید لطفاً» هم ژست مؤدبانه‌ای است که می‌تواند طرف را از این کار منصرف کند. وسوسه نشوید که جملهٔ گستاخانه‌ای مانند «وسط حرفم نپر!» را به زبان بیاورید، چون در این صورت کار بی‌ادبانه‌ای را با کار بی‌ادبانهٔ دیگری پاسخ می‌دهید.

فاصله. معمولاً نباید نزدیک‌تر از حدود نیم متر به طرف مقابل بایستید. ولی مقدار این فاصله در فرهنگ‌های مختلف و هم‌چنین با در نظر گرفتن سلیقه‌های فردی متفاوت است. زمانی که نشسته صحبت می‌کنید مقدار فاصله زیاد مهم نیست، ولی در مورد افرادی که آهسته صحبت می‌کنند باید کمی به جلو خم شوید و هنگامی که خودتان صحبت می‌کنید دوباره به عقب برگردید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
وقتی صحبت به انتقاد یا غیبت کردن می‌کشد، بهتر است آن را متوقف کنیم. شایعه‌پراکنی، سوءاستفاده از اعتمادها، یا غیبت اعمالی هستند که هم باعث رنجش می‌شوند و هم بزدلی ما را نشان می‌دهند. هر وقت متوجه می‌شوید در چنین گفت‌وگوهایی گرفتار شده‌اید موضوع را عوض کنید یا وارد آن نشوید و بعد هم موضوع را عوض کنید. اگر چیزی شنیدید که می‌دانید صحت ندارد، در صورت امکان همان جا آن را تصحیح کنید. حتی اگر دربارهٔ کسی که برایتان اهمیتی ندارد بد حرف زدند سعی کنید چیزی مثبت برای گفتن پیدا کنید.
flora
شوخی‌های مرتبط با نژاد، مذهب، یا جنسیت می‌توانند موجب رنجش دیگران شوند و باعث شوند شما فردی بی‌ملاحظه، یا بدتر از آن مرتجع به نظر برسید. بعضی از افراد شاید متوجه شوخی شما نشوند، به خصوص اگر شوخی در ارتباط با گروهی خاص باشد، و از طعنه و کنایه هم به راحتی سوءبرداشت می‌شود. تا زمانی که افراد را خوب نشناخته‌اید با آن‌ها شوخی نکنید.
flora
مذهب و سیاست و بعد روابط جنسی و مسائل مالی موضوعات ممنوع در گفت‌وگو قرار هستند. در مناسبت‌های اجتماعی از صحبت دربارهٔ چنین موضوعاتی خودداری کرده و از بالا گرفتن چنین بحث‌هایی جلوگیری کنید. اگر متوجه شدید در حال گرفتار شدن در بحثی هستید که در حال داغ شدن است، همیشه می‌توانید بگویید: «ظاهراً در این مورد به توافق نخواهیم رسید و عقیدهٔ یکدیگر را هم نمی‌توانیم تغییر دهیم. بهتر است دربارهٔ موضوع دیگری صحبت کنیم»، و سپس موضوع را عوض کنید. گاهی بهتر است کلاً بحث را تعطیل کنید. وقتی عصبانیت‌ها در حال اوج گرفتن و صداها در حال بلند شدن است، و افراد رشتهٔ کلام را از دست یکدیگر می‌گیرند، وقت آن است که موضوع را عوض کنید. زمانی که درگیر بحث داغی هستید قطع کردن آن کار سختی است، ولی با گفتن جملهٔ «بیایید موافقت کنیم که با هم مخالفیم»، و رها کردن بحث هم به خودتان لطف می‌کنید و هم به طرف مقابلتان.
flora
دربارهٔ موضوعات خانوادگی جدی‌تر فقط با دوست نزدیکتان صحبت کنید، آن هم وقتی می‌خواهید مشورت کنید یا کسی را می‌خواهید که برای او درددل کنید. صحبت دربارهٔ مسائل مالی با کسی غیر از اعضای خانواده معمولاً موضوعی سطح پایین به نظر می‌رسید. ولی استثناهایی هم وجود دارد فقط مراقب باشید صحبت دربارهٔ مسائل مالی را شخصی نکنید. جزئیات روابط عاشقانه و جنسی و از این قبیل، مسائلی بسیار خصوصی هستند که نباید دربارهٔ آن‌ها با کسانی که زیاد نمی‌شناسید صحبت کنید. گذشتهٔ شما و سوابق خانوادگی‌تان تنها زمانی می‌تواند موضوع خوبی برای صحبت کردن باشد که به صحبتی که در جریان است ارتباط داشته باشد یا کسی از شما در این‌باره سؤال کند.
flora
یکی از موضوعاتی که باید با احتیاط با آن برخورد کنید موضوع «خود شماست». یک سخنگوی خوب می‌داند که دو کلمهٔ «من» و «خودم» نباید بخش عمدهٔ کلماتش را تشکیل دهد. اینکه تا چه حدی می‌خواهید وارد زندگی خصوصی‌تان شوید ـ از اطلاعاتی دربارهٔ وضعیت جسمانی‌تان تا آخرین رابطهٔ عاشقانه‌ای که داشتید ـ به خودتان بستگی دارد، ولی این حرف‌ها برای کسی غیر از دوست صمیمی‌تان جالب نیست.
flora
به این نکات توجه کنید تا بتوانید موضوعی برای صحبت کردن پیدا کنید: از اتفاقات روز باخبر باشید. علایق، عادات، شغل و موفقیت‌های طرف مقابلتان را در نظر داشته باشید. سؤال کردن ساده‌ترین راه برای شروع یک گفت‌وگو و/ یا ادامهٔ آن است. شنوندهٔ خوبی باشید و روی فردی که با او صحبت می‌کنید تمرکز کنید و تمرکزتان را حفظ کنید. اگر خجالتی هستید خودتان را عادت بدهید در محیط‌هایی امن با افراد غریبه سر صحبت را باز کنید.
flora
در صحبت کردن میانه‌روی را پیشه کنید: صحبت کنید، ولی به دیگران هم فرصت حرف زدن بدهید. پابرهنه وسط حرف کسی ندوید و بگذارید مردم حرفشان را تمام کنند. تکراری و درگوشی حرف نزنید. مراقب آهنگ صدایتان باشید و آن را به‌موقع تغییر دهید. حد خودمانی حرف زدن را رعایت کنید. از عبارات و کلمات خارجی بجا استفاده کنید. جالب‌تر یا روان‌تر کردن گفت‌وگو با استفاده از کلمات و عبارات خارجی می‌تواند خودنمایانه یا متکبرانه به نظر برسد، ولی استثنا هم وجود دارد: ۱. وقتی کلمه یا عبارت متعلق به زبان مادری شماست. ۲. وقتی زیاد از آن استفاده می‌شوند و همه معنی آن را درک می‌کنند. مثل کلمات «کامپیوتر» به جای رایانه، یا «سیستم» به جای سامانه. معلم دیگران نباشید. یک فرد باملاحظه فقط زمانی اشتباهات دستوری یا تلفظی طرف مقابل خود را تصحیح می‌کند که آن فرد همسر، فرزند یا دوست یا خویشاوندی بسیار نزدیک و صمیمی باشد ـ و آن هم فقط به طور خصوصی نه در مقابل دیگران.
flora
در انتخاب کلماتتان به خصوص عادت‌های زیر را درهم بشکنید: استفادهٔ زیاد از کلمات پرکننده یا بی‌معنی در جملات، برای مثال «می‌دانی ...» یا «مثلاً ...» یا «اوم ...» استفادهٔ بیش از حد از کلماتی مانند مطلقاً، کاملاً، درواقع، جالب است، خوب است، عالی است یا شگفت‌انگیز است. اشتباهات مکرر در استفادهٔ کلمه‌ای به جای کلمهٔ دیگر ـ برای مثال «من» وقتی که باید از کلمهٔ «خودم» استفاده کنید. انتخاب کلماتی که متکبرانه یا خودستایانه به نظر می‌رسند. «حالم خوب است» وضعیت سلامتی شما را توضیح می‌دهد، «من خوبم» اشاره به رفتار شما دارد.
flora
زیاد بلند حرف زدن می‌تواند باعث عصبی شدن طرف یا تهدیدآمیز باشد. زیاد آهسته حرف زدن باعث می‌شود طرف مقابل مجبور شود از شما بخواهد حرفتان را تکرار کنید که این وضعیت برای او خوشایند نخواهد بود. بالا و پایین بردن آهنگ صدا به حرف زدن شما جان می‌دهد، ولی صحبت کردن با لحنی یکنواخت آن را کسل‌کننده می‌سازد. زیاد تند حرف زدن درک حرف‌های شما را برای طرف مقابل دشوار می‌کند، و از سوی دیگر زیاد آهسته حرف زدن هم صبر و تحمل طرف را تمام می‌کند.
flora
اشاره کردن به دیگران از قدیم نشان‌دهندهٔ حالتی منفی یا خصمانه بوده، و از این رو می‌تواند باعث سوءبرداشت شود. اشاره کردن هم‌چنین توجه را به سمت کسی جلب می‌کند که احتمالاً نمی‌خواهد هدف نگاه‌های کنجکاو باشد.
flora

حجم

۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

حجم

۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان