دانلود و خرید کتاب جدایی و طلاق پگی پست ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جدایی و طلاق

کتاب جدایی و طلاق از مجموعه کتاب‌های جامع آداب معاشرت است و به افراد کمک می‌کند تا این دوران را با تنش کمتری پشت سر بگذارند و با کمک راهکارهای کتاب، به حفظ روابط خود با افراد دیگر، مانند دوستان و آشنایان، فامیل و ... ادامه دهند.

این اثر نوشته پگی پُست، آنا پست، لیزی پست، دانیل پست سنینگ است و آن را با ترجمه مریم تقدیسی می‌خوانید.

درباره کتاب جدایی و طلاق

جدایی و طلاق ممکن است برای هرکسی در زندگی پیش بیاید و تاثیر منفی خود را روی ابعاد و جنبه‌های مختلف زندگی نشان دهد. به عنوان مثال ارتباطات دوستانه‌ای که در دوران زندگی مشترک شکل گرفته‌اند ممکن است آسیب ببینند یا به پایان برسند. روابط والدین و فرزندان و همچنین ارتباط با خانواده‌های دو طرف نیز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. اما راه چاره در چیست؟ چگونه می‌توان این مسائل را با آرامش پشت سر گذاشت و بدون اینکه آسیبی به روابط وارد شود، به زندگی مشترک پایان داد؟

در این کتاب، برخی از رفتارها و آداب معاشرتی را که به ما کمک می‌کنند این دوره را با آرامش پشت سر بگذاریم، مطرح شده است. 

کتاب جدایی و طلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب جدایی و طلاق برای کسانی که با چنین چالشی در زندگی روبه‌رو شده‌اند مفید است و به آنان کمک می‌کند تا این دوران را تنش کمتری پشت سر بگذارند.

بخشی از کتاب جدایی و طلاق

طلاق، زلزله‌ای عاطفی است. لرزه‌های شوک‌آور آن از مرکز زمین‌لرزه که زوج آن را تشکیل می‌دهند امتداد می‌یابد و مدت‌ها ادامه می‌یابد. طلاق، اعضای خانواده، دوستان نزدیک و دنیای اجتماعی مشترک زوج را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این آشفتگی حتی می‌تواند تا محیط کار هم گسترش پیدا کند. گاهی زوج‌هایی که در حال طلاق‌اند گوشه‌گیر می‌شوند و تأثیرات تصمیمشان را بر افرادی که دوستشان دارند و به آن‌ها اهمیت می‌دهند فراموش می‌کنند. در حالی که تلاش برای حفظ و ادامه روابط می‌تواند برایشان تسکین‌بخش باشد. تلفن زدن به دوست سابقتان که در مورد ادامه روابط از سوی شما اطمینان ندارد به او نشان می‌دهد که با وجودی که همسر سابقتان دیگر عضوی از آن گروه نیست، تمایل دارید روابطتان را ادامه بدهید.

مشکلات طلاق باعث قطع روابط با دوستان و اقوام می‌شود ولی اکثر افراد واقعاً قصد کمک دارند. ولی زوجِ در حال طلاق باید آن‌ها را راهنمایی کنند. ملاحظاتی که می‌توانید در چنین حالتی در مورد دیگران انجام دهید این است که همسر سابقتان را در مقابل همه تحقیر نکنید، دیگران را با صحبت مدام درباره مشکلاتتان خسته نکنید، به مسائل زندگی آن‌ها هم علاقه نشان دهید، و از آن‌ها انتظار نداشته باشید بین شما و همسرتان یکی را انتخاب کنند. با این حال، یکی از عوارض جانبی ناخوشایند در این مورد این است که با وجود همه تلاش‌های شما، برخی از روابط دوستی در این دوران خاتمه می‌یابند.

وقتی پای فرزند در میان است

طلاق زندگی را زیرورو می‌کند و ضربه عاطفی مهلکی برای همه خانواده محسوب می‌شود، ولی کسی که بیش از همه لطمه می‌خورد فرزند زوج است. دنیای امنی که همیشه به آن متکی بودند دیگر قابل اعتماد نیست. قبل از آنکه یکی از والدین خانه را ترک کند در صورت امکان هر دو در کنار هم باید موقعیت را برای کودک توضیح دهند. روشن و صریح با آن‌ها صحبت کنید و آن‌ها را درگیر مسائلی نکنید که درک نمی‌کنند. هرگز از هیچ کودکی در هر سنی توقع نداشته باشید به عنوان میانجی عمل کند یا طرف یکی از والدین را بگیرد.

اولین و مهم‌ترین قدم، اتخاذ تصمیماتی محتاطانه و روشن درباره محل زندگی کودک و برنامه ملاقات اوست. سعی کنید حتی‌المقدور برنامه‌ای طبیعی طرح کنید. روابط کودک با پدربزرگ و مادربزرگ و سایر بزرگ‌ترهای نزدیک در این دوران از اهمیت خاصی برخوردار است و نباید قطع شود. والدینی که در حال طلاق هستند هم‌چنین باید مراقب تغییراتی که در حین جدایی یا طلاق در زندگی فرزندشان رخ می‌دهد باشند. از هم پاشیدن خانواده می‌تواند برای کودکی که در مراکز مراقبت از کودک نگهداری می‌شود، در کلاس اول درس می‌خواند یا وارد مدرسه‌ای جدید شده است، یا برای نوجوانی که در حال تقاضا برای ورود به کالج است یا می‌خواهد وارد کالج شود فشارهای روانی بیشتری به دنبال داشته باشد.

نظرات کاربران

ا ا
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

عالی

منتظر مهدی
۱۴۰۲/۰۳/۱۲

زیاد مطابق ومناسب فرهنگ و رسوم ایرانی نیست،کتاب ساده و بی محتوایی هست،با وجود داشتن ۴نویسنده فقط ۲۱ صفحه هست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
طلاق زندگی را زیرورو می‌کند و ضربهٔ عاطفی مهلکی برای همهٔ خانواده محسوب می‌شود، ولی کسی که بیش از همه لطمه می‌خورد فرزند زوج است. دنیای امنی که همیشه به آن متکی بودند دیگر قابل اعتماد نیست.
rmoghaddam

حجم

۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان