دانلود و خرید کتاب درس‌نامه‌ آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فاطمه اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس‌نامه‌ آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان اثر فاطمه اکبری

کتاب درس‌نامه‌ آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان

معرفی کتاب درس‌نامه‌ آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان

«درس‌نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان» نوشته فاطمه اکبری (-۱۳۵۵) است که مرکز بین الملی ترجمه و نشر المصطفی (ص) آن را منتشر کرده‌است. هدف این کتاب آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، با در نظر گرفتن پیش‌نیازها و اصول آموزش زبان به خارجیان و با رویکردی جدید به آموزش زبان فارسی است. کتاب شامل دو بخش است: بخش اوّل در سه فصل تنظیم شده‌است. فصل اوّل به‌طور مختصر، به توضیح برخی اصطلاحات پرکاربرد زبان‌شناسی که درک آنها در بررسی آموزش زبان تأثیرگذار است می‌پردازد. مباحثی همچون: دوزبانگی و انواع آن، تفاوت میانِ زبان دوم و زبان خارجی و عوامل مؤثّر بر یادگیری و آموزش زبان، از مهم‌ترین مباحث این فصل است. در فصل دوم دانش‌های دخیل در آموزش زبان به‌طور مختصر معرّفی می‌شود. هدف، روشن کردن جنبه‌های گوناگون این دانش‌ها و کاربردی کردنِ دستاوردهای این علوم در روش تدریس‌هاست. از مهم‌ترین مباحث این فصل می‌توان به تأثیر دانش‌های زبان‌شناسی و روان‌شناسی در قالبِ دو رویکردِ زبانی و یادگیری اشاره کرد. در فصل سوم، تأثیر رویکردهای مختلف در ایجاد روش‌های آموزش زبان بررسی می‌شود. بخش دوم نیز در سه فصل و یک فصلِ ضمیمه ارائه شده و به‌طور خاص به رویکردها و روش‌های آموزش زبان فارسی به خارجیان می‌پردازد.

نظرات کاربران

amir mojiry
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند به غیرفارسی‌زبانان، فارسی درس دهند. در واقع: مدرسان آزفا (آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان). کتاب در چند فصل کلیات مفاهیم ابتدایی را که یک مدرس برای آموزش زبان فارسی باید بداند مرور می‌کند

- بیشتر
ثریا
۱۳۹۹/۰۸/۰۹

این کتاب برای دانشجویان و علاقمندان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان مفید است و مقدماتی برای آشنایی دانشجویان این رشته با اهداف آموزشی مباحث دانشگاهی، فراهم آورده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۲۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

حجم

۵۲۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان