دانلود و خرید کتاب زبان فریب ساسان حبیب‌وند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زبان فریب

کتاب زبان فریب نوشته ساسان حبیب‌وند است. این کتاب یکی از مجموعه کتاب‌های کوچک خودشناسی است. مقصود خودشناسی، بیرون کشیدن گوهر واقعی «خود» از زیر خاشاک خروارها «من و ما» ی بیگانه است، چرا که فقط در صورت بازشناختن آن نهال عزیز و یگانه است که خواهیم توانست به او عشق بورزیم و به آبیاری و شکوفانیدن او دست بزنیم. تا «خود» را به‌درستی نشناسیم و سیمای اصیل او را از هزاران «خود» بدلی تشخیص ندهیم، نخواهیم توانست شادی و بالندگی را به هستی او هدیه کنیم.

درباره کتاب زبان فریب

چرا این همه به قضاوت مردم حساسیت داریم؟ چرا زندگی‌مان را وقف خوشایند دیگران می‌کنیم؟ چرا با یک کلمه‌ی دیگران به آسمان می‌رویم و با کلمه‌ای دیگر به زمین کوبیده می‌شویم؟ چرا وحشت تأیید نشدن، آرام و قرارمان را ربوده است؟ چرا همچون برده‌ای بی‌اختیار، شاهرگ اعتمادبه‌نفس و شادمانی‌مان به دست این و آن افتاده است؟ پاسخ این است که آنچه ما را به بند کشیده، «زبان فریب» است، زبان دروغ، زبان «ساحرانه».

در خودشناسی به تعریف این قلم، یکی از کلید واژه‌ها، «زبان فریب» یا «زبان ساحرانه» است.

زبان فریب دو خصوصیت مهم دارد: اول اینکه یک زبان است، به این معنا که ابزاری است برای تبادل مفاهیم مختلف در میان گروهی از مردم. دوم این که کاذب است، یعنی پیامی‌که به‌وسیله‌ی این زبان خلق، تبادل یا به آن اندیشیده می‌شود، پوچ است و دروغ! با این همه، این زبان به شکلی مرموز و خاموش، تفکر و احساس ما را کنترل می‌کند و از ماهیت فریب‌آمیز آن رنج‌های بسیاری بر ذهن و زندگی ما تحمیل می‌شود. 

این کتاب به شما کمک می‌کند این نوع زبان را بشناسید و خودتان را از زیر سلطه‌ آن رها کنید.

خواندن کتاب زبان فریب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند در بخش‌های مختلف زندگی موفق باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زبان فریب

در قرن نوزدهم داروین زیست شناس انگلیسی (۱۸۸۲- ۱۸۰۹) مسأله تکامل طبیعی جانداران، قانون تنازع بقا و اصل بقای اصلح را مطرح کرد. با معرفی این تئوری به جهان علم و اندیشه، تحولات بزرگی در عرصه دانش رخ داد و در جهت شناخت انسان و خصوصیات او گام‌های بزرگی برداشته شد. از جمله معلوم شد که انسان هم (دست‌کم از بُعد زیستی) در حقیقت، گونه‌ای از جانوران است. با این تفاوت مهم که به لطف دستگاه عصبی پیشرفته‌ترش و به‌خصوص مغز بزرگ و پیچیده‌اش، از هوش بالاتری برخوردار است. لذا عمده فعالیّت‌های حیاتی بشر از نظر محتوا مثل سایر جانوران است، ولی از لحاظ شکل، پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر است. مثلاً حیوانات با حرکات خاصی به جذب جنس مخالف می‌پردازند، جفت‌گیری می‌کنند، بچه‌دار می‌شوند و زندگی خود را با شکار یا جستجوی غذا اداره می‌کنند. به همین شکل، مرد هم با عطر و لباس زیبا خود را می‌آراید و از زن خواستگاری می‌کند. انسان هم ازدواج می‌کند و بچه‌دار می‌شود و برای تأمین نیازهای حیاتی‌اش به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازد که در واقع شکل پیشرفته‌ای از شکار و جستجوی غذا هستند.

فعالیت‌های تنازع بقا یا مبارزه برای زندگی نیز چنین است: حیوانات با چنگ و دندان می‌جنگند و انسان‌ها با تفنگ، بمب، موشک و غیره. حیوانات یکدیگر را می‌ترسانند تا آنها را از حمله باز بدارند. شیر غرش می‌کند، سگ پارس می‌کند و گربه پنجه می‌کشد. موش به سوراخ پناه می‌برد، مار نیش می‌زند و آفتاب پرست رنگ عوض می‌کند. همه‌ی اینها تاکتیک‌های گونه‌گون فریب، گریز، جنگ و ترساندن است و هدف همه، یا دفع خطر است یا اطمینان از حفظ بقا. انسان هم به کمک هوش پیشرفته‌ای که دارد با ساختن سلاح و خرج پول و غیره با حریف خود می‌جنگد و سعی می‌کند او را از پای در بیاورد. 

نظرات کاربران

محمدجواد مقدم
۱۴۰۰/۱۲/۰۳

جذاب اصلا نبود از کلماتی استفاده کرده که مردم عادی شاید متوجه نشن به هر حال جالب نبود واسه من

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۴۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان